2p
Nekünk mindennapos dolog a világháló használata, de ez nincs mindenhol így.

Világszerte 4,1 milliárd embernek még nincs internet-hozzáférése, nem kapcsolódik be a modern gazdaságba, pedig részvételük 6,7 ezer milliárd dollárral növelné a globális gazdasági teljesítményt - derült ki a Strategy&, a PwC hálózatához tartozó tanácsadó cég új tanulmányából.

A 120 országot vizsgáló tanulmány megállapította: az internethasználat teljes globális elterjedése a következő öt évben több mint 4 milliárd embernek jelentene társadalmi és gazdasági felemelkedést, a tartalomszolgáltatóknak, illetve a távközlési szolgáltatóknak pedig további 200 milliárd, valamint 400 milliárd dolláros piacot.

Nem megy olyan gyorsan

Az előrehaladás üteme azonban lassú, a megfelelő lefedettség elérése költséges, a meglévő infrastruktúra sebessége és kapacitása korlátozott, ezért esetenként teljesen új infrastruktúrát kell létrehozni a tanulmány szerint. A lakossági internetszolgáltatás árát közel 70 százalékkal kellene csökkenteni annak érdekében, hogy az internet a világ lakosságának 80 százaléka számára megfizethető legyen.

A digitális forradalom ellenére - jellemzően a fejlődő országokban - lassult az új internet-előfizetők számának növekedése, 2013 óta egyszámjegyű a növekedés mértéke.

Javaslatok

A tanulmány készítői az internetfelhasználói kör bővítése érdekében javasolják többek között a jelenlegi 2G helyett 3G vagy 4GLTE hálózatok kiépítését, aminek köszönhetően a fejlődő piacokon az adatforgalmazás árából 60-70 százalékos megtakarítás lenne elérhető. A mobilhálózatok üzemeltetői számára nyereségessé válna a mobilinternet-szolgáltatás nyújtása, és több mint két milliárd ember juthatna internet-hozzáféréshez - olvasható az elemzésben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Éves megyei matrica – egy költséghatékony opció
Márkázott tartalom | 2024. november 28. 10:54
Az autópálya matrica kínálat változásainak első lépése a 2015-ben, vármegyékre érvényes matricák bevezetése volt. Az új termék népszerűsége pedig azóta is töretlen, hiszen évek óta az eladási statisztikák élén találhatjuk azt, ez pedig várhatóan jövőre sem változik.
Vásárló A nap képe: dupla annyiba kerül a kolbász Budapesten, mint Bécsben
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 17:04
Hihetetlenül hangzik, de igaz: a magyar fővárosban sokkal drágább az utcán kolbászozni, mint az osztrákban.
Vásárló Mi kell egy modern ergonomikus irodába?
Márkázott tartalom | 2024. november 25. 17:48
A modern, egészséges munkakörnyezet már régen nem csupán egy asztal és egy szék kombinációját jelenti. Az ergonomikus iroda kialakítása kulcsfontosságú a munkavállalók egészsége, kényelme – és produktivitása szempontjából is. A dolgozók fizikai és mentális jólétének támogatása kulcsfontosságú egy vállalat működése során, hiszen ezáltal elhivatottságuk, munkakedvük és hatékonyságuk is nő, de mi mindenre van szükség egy ergonomikus iroda kialakításához? Ezt vizsgáljuk az alábbiakban. 
Vásárló Árat csökkentett a Penny tulajdonosa az egyik kedvenc piacán
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 24. 19:44
A kelet- és közép-európai országok kiskereskedelmének sokszínűségére példa, hogy a Magyarországon a Pennyvel jelen lévő német REWE Group Bulgáriában a Billa áruházakkal szerzett nagy piaci részesedést.
Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Vajon muszáj, hogy nagy falat legyen a költözés?
Márkázott tartalom | 2024. november 23. 11:30
A költözés egyszerre izgalmas és kimerítő. Az új otthon és egy új kezdet lehetősége rengeteg motivációt adhat, ugyanakkor a gyakorlati oldal rengeteg stresszel járhat, különösen ha szorít az idő, vagy a mindennapi munka mellett kell mindent megszervezni. 
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG