1p
Legalább is ez volt az egyik fontos gondolata a Mobil Hungary 2012 és a 6. Keresőmarketing Nap konferenciának, ahol piaci szereplők elemezték, miként fogyasztjuk a közeljövőben a tartalmat és nem csak mobilon.

A mobil tartalom egyik alapkérdése, hogy vajon miért csak 2012-ben szálltak be a legnagyobb médiavállalkozások az alkalmazások piacába. Nemrégiben jött csak ki az RTL Klub az RTL Most alkalmazással, bevallottan nem azzal a céllal, hogy minimalizálja a reklámpiac csökkenéséből származó bevételkiesést. Ugyanakkor érzékelhető az is, hogy a nagy televíziók esetében jobban járnak és biztosabb bevételhez jutnak, ha a disztribúció irányában keresnek kiegészítő forrásokat. Ugyanakkor a Sanománál úgy vélik, mondja Dunai András, hogy az évek óta tartó mobilfejlesztések, mind a szolgáltatások, mind a tartalom terén, manapság érnek olyan fázisba, amikor ha szerény, de stabil bevételt produkálnak már.

 

Siklós András (moderátor), Felsmann Balázs (BCE), Országh Örs (MTelekom), Giret Gergely (FHB), Turcsán Tamás (Insiderblog), Lemák Gábor (MMSZ)

 

A másik nagy kiadónál, a Ringiernél a mobil tartalmak esetében nem a "mindenáron jelenlét" határozza meg az aktivitást, hanem a felhasználói igény. Vagyis szerintük csak olyasmit érdemes fejleszteni - legyen az mobiltartalom, vagy éppen játék -, amelyre valós fogyasztói igény mutatkozik. Ugyancsak a Ringier képviseletében beszélő Kardos Gábor jelezte: lesz egységes médiavilág, olyan, amely egységes kütyün tudja majd kezelni a jelenleg erősen eltérő platformokat és megjelenési formákat (online, mobiltartalom, okostelefon, tablet vagy éppen televízió).

Nagyon kell a QR-kód?

Meglepő módon abban egyetértettek a konferencia résztvevői, hogy a kétdimenziós QR-kód (Quick Response Code - a szerk.) lehet mondjuk a kapocs a hagyományos média és a mobil között. Ezen a területen azonban Magyarország és a hazai piac még a felfutási szakaszban van. Nem kizárt az sem, hogy előbb-utóbb általánossá válik a QR-kód megjelenése a print média és a képernyő között. Persze a QR-kód nemcsak a tartalomnál, hanem a marketing lehetőségeknél és a mobilfizetési lehetőségek környékén is feltűnt.

Mobiltárca - Afrikában már nem készpénzzel, hanem mobillal fizetnek

A mobiltárca terület legizgalmasabb kérdése az volt, hogy mi lenne, ha Magyarországon hirtelen megszűnne a készpénz és helyette mobillal fizetnénk. Ebben a pillanatban a hazai GDP azonnal 2 százalékkal nőne, hiszen körülbelül ennyibe kerül a készpénzfizetés feltételeinek megteremtése és működtetése a gazdaságnak. Viszont ha már nincs pénz, akkor nincs korrupció sem, ez is kipipálva. De vajon ha ennyire sok hasznot hajtana, mégis miért nem sikerül megvalósítani a készpénzmentes világot? Miért szeretik sokan inkább a készpénzt?
Giret Gergely az FHB színeiben arra hívta fel a figyelmet, hogy még a bankkártyás fizetés is gondot okoz sokaknak és a tranzakció számok azt mutatják, hogy az emberek legnagyobb része megmarad a havi kétszeri pénzfelvételnél, vagyis nem igazán fizetésre, hanem pénzkivétre használja csak a kártyát. A hibát a megfelelő edukáció hiányában kell keresni. Viszont aki sárga csekket használ - melynek díját a Posta januártól az infláció négyszeresével emeli - az likviditási képességeit növeli, hiszen ha éppen nincs pénze, akkor később fizeti be a számlát, míg ha csoportos díjbeszedést alkalmaz, akkor rögtön levonják a tartozást. Legtöbbet ez ügyben a szolgáltatók tehetik, akik már nagy erőkkel kísérleteznek a tökéletes mobil fizetőrendszer kialakításával - mondta Országh Örs, a Magyar Telekomtól.

Az NFC vagy a remote payment győz?

A Corvinus Egyetem tanára, Felsmann Balázs azt fejtegette, hogy még nem látszik a verseny vége, vagyis, hogy NFC alapú, tehát a mobil hozzáérintésével fizető rendszer kerekedik felül, vagy pedig a távoli fizetés, amikor például otthonról tudjuk feltölteni kártyaegyenlegünket. Ezen a területen hasznos kezdeményezésnek ígérkezik a hazai MasterCard Mobile megoldás, amelynek persze még le kell küzdeni gyermekbetegségeit. Érdekes az is, hogy a mobilfizetés jövője teljesen más fejlődési vonalat követ az Egyesült Államokban, Afrikában, vagy éppen Európában.

Fotók: Erhardt László

 

Míg a tengerentúlon inkább a kuponos rendszert részesítik előnyben és az értéklánc közepén a kereskedőházak állnak, addig Európában inkább a hagyományos megoldást támogatják, vagyis a bankok összeállnak a mobilszolgáltatókkal és  esetleg még szolgáltatókat is bevonnak a mobil fizetési rendszer kialakításába.
Afrikában pedig annyira rossz bizonyos területeken a biztonság, hogy az emberek nem tartanak maguknál pénzt és ha hozzájutnak, inkább a telefonjaikat töltik fel és azzal fizetnek gyakorlatilag minden szolgáltatás után. A fekete kontinens egyes térségeiben a bankok elterjedtsége 10 százalék körül van, viszont ugyanott 60 százalék körüli a mobil penetráció. Vagyis Afrika egyes részein egyszerűen átugrott a fejlődés bankkártyás szakaszát, hiszen ha nincs bank, nincs kártya és a készpénz ezért vándorolt át a mobilra.

A Magyar Mobiltárca Szövetség az a szervezet, amely megpróbálja a megfelelő szereplők bevonásával kialakítani a hazai mobilfizetési rendszer legprofesszionálisabb ökoszisztémáját. Lemák Gábor elnök szerint ehhez jó néven vennék az állam megfelelő lépéseit is, de ezek egyelőre nem nagyon látszanak. Tervük egy olyan SIM alapú megoldás, amely minden korábbi kártyát - technológiai és biztonsági, vagy éppen pontgyűjtőt - beköltöztetne a mobilba.

És még ott van a keresőmarketing

A konferencia összekapcsolódott a Keresőmarketing Nappal. Itt elsősorban a mobil és a keresőoptimalizálás kérdése volt középpontban, de választ kaptunk arra is, hogy milyen szempontokat kell figyelembe venni egy mobilweboldal fejlesztésekor. A workshopok nem csak esettanulmányokat mutattak be, de hasznos tippeket kaptak azok is, akik éppen azon törik a fejüket, hogy miként futtassák be weboldalukat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Hogyan rögzíts stabilan korlátot egyenetlen felületekre?
Márkázott tartalom | 2025. április 17. 11:38
Képzeld el, hogy végre eljött az idő, amikor a terasz vagy a lépcsőház korlátja a helyére kerülhetne, de ahogy elkezdődne a munka, kiderül: a betonfelület messze nem olyan egyenes, mint ahogy azt a tervezőasztalon elképzelted. Ismerős helyzet? Sokaknak igen. Egyenetlen aljzatokkal dolgozni nem csupán bosszantó, hanem technikai kihívás is. Ilyenkor jönnek képbe a különféle konzolmegoldások, amelyekkel még a legmakacsabb betonhibákat is ellensúlyozni lehet.
Vásárló Munkavédelem, digitalizáció: ezekre biztos költ az ipar
Márkázott tartalom | 2025. április 15. 17:27
Az ipari vállalatok 2025-ben még jóval tudatosabban költenek, mint akár néhány évvel ezelőtt. A klasszikus gépbeszerzéseken túl egyre nagyobb figyelmet fordítanak az energiahatékonyságra, a munkavédelemre, a digitális átállásra és természetesen az emberi erőforrások fejlesztésére is. A cél már nem a túlélés, hanem a hosszú távú versenyképesség biztosítása.
Vásárló Nem csupán a magyarokat hagyta faképnél a zsugorodó áruházlánc
Privátbankár.hu | 2025. április 15. 10:07
Nemcsak Magyarországnak fordított hátat a Cora áruházlánc, amelynek hipermarketjei itt az Auchan kezébe kerültek. A vállalat tovább zsugorodik, mert már a nyugat-európai piac is kifog rajta.
Vásárló Trump rácsapott a konyhaasztalra is
Buksza blog | 2025. április 15. 07:54
Jó példája a juharszirup annak, milyen mélyen összefonódott az elmúlt évtizedekben az Egyesült Államok és Kanada gazdasága. Hiába termelik amerikaiak a szirupot, ha kanadai eszközöket használnak hozzá.
Vásárló Egyre súlyosabb a helyzet, már keresik az utódot a csokipiacon
Buksza blog | 2025. április 13. 16:59
Egyre valószínűbb, hogy a hagyományos csokoládé luxuscikké válik, miután egyik fő alapanyaga, a kakaó ritkaság lesz. Az élelmiszer-fejlesztők keresik, mivel lehetne pótolni a kakaót.
Vásárló „Egy euróval sem adunk többet a kormánynak” – kellemetlen meglepetés érheti a Szlovákiában vásárló magyarokat
Buksza blog | 2025. április 13. 12:15
Az új tranzakciós adó bevezetése miatt előfordulhat, hogy a Szlovákiába látogató magyaroktól is készpénzt kérnek olyan vásárlásoknál, amelyeket korábban bankkártyával fizettek ki.
Vásárló Az árrésstopról is beszélt a magyar Spar
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 14:41
A jelenlegi piaci környezet egy akadálypálya a kiskereskedelmi láncoknak. Ezen próbál lavírozni a Spar. Most kiderült, mennyire sikerült. 
Vásárló Mire számíthatunk 2025-ben a betonozás áraival kapcsolatban?
Márkázott tartalom | 2025. április 10. 09:40
Az építkezéseknél és a lakásfelújítások során sokszor találkozunk azzal a kihívással, hogy pontosan kalkulálni kell a betonozás költségeit. Hiszen ezek az alapmunkálatok nélkülözhetetlenek, gyakran a projektek kiindulópontját jelentik, és minden további munkálatra hatással lehet a minőségük.
Vásárló A jövő autómosása – víz nélkül
Márkázott tartalom | 2025. április 10. 08:53
El tudod képzelni, hogy autód ragyogó tiszta legyen anélkül, hogy közben egy csepp vizet is elhasználnál? Sokak számára ez a gondolat új és talán hihetetlen is, hiszen a hagyományos autómosási szokásokkal nőttünk fel. Az autómosók többnyire bőséges vízfelhasználással dolgoznak, hiszen azt gondoljuk, minél több víz és tisztítószer kerül a kocsira, annál tisztább lesz az. De mi van, ha van erre egy alternatíva?
Vásárló Nagyot csökken az üzemanyagok ára, így időzítse a tankolást!
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 10:29
600 forint alá is benézhetnek az árak.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG