2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A JATO Dynamics legfrissebb márciusi új autó forgalomba-helyezési összesítése szerint 2014. március hónapban összesen 6208 darab új személygépkocsi, valamint 1228 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszon-gépjármű került forgalomba.

A személygépjárművek esetén ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly márciusi számoknál 22 százalékkal magasabb. A kishaszon-gépjárművek esetén az előző év márciusi eredményeihez képest 49 százalékos növekedés történt.

Az Opel a mi autónk

Márciusban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) az Opel volt, 867 darabszámmal, mellyel a hazai piac 11,5 százalékát sikerült lefednie a márkának.

Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor az év harmadik hónapjának győztese szintén az Opel 777 darabszámmal és 12,5 százalékos piaci részesedéssel. A második a Ford (655db), a harmadik pedig a Skoda 607db-bal, akit a Suzuki (519db) és a VW (483db) követ a top listán.

Modell szinten a legtöbb Skoda Octavia-ból (423db), Dacia Duster-ből (239db), Suzuki SX4-ből (230db), Ford Focus-ból (221db), Suzuki Swift-ből (206db) és Opel Corsa-ból (180db) kelt el márciusban.

A cégeknek köszönhető

A 3,5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszon-járművek eladása terén a március is a Fiat Ducato-nak kedvezett 137 darabos forgalomba helyezéssel, mögötte a Dacia Dokker 83db-bal, majd haramadik helyen a Renault Master végzett 74 darabbal.

Forrás: JATO Dynamics

A magyar gépjármű piac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az új autó forgalomba-helyezések többsége, 73% céges, míg a magán eladások a piac 27 százalékát teszik csak ki. 

A Datahouse is nagy ugrást mért

Az idén márciusban 6166 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, 1103 darabbal, 21,8 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben a hónapban - közölte a Datahouse Kft. kedden. Kishaszonjárműből 1242 kelt el márciusban, 421 darabbal több, mint 2013 márciusában, ez egy év alatt 51,3 százalékos emelkedésnek felel meg. 

A személyautók és kishaszonjárművek együttes értékesítése 25,9 százalékos bővülést mutat éves összehasonlításban. A Datahouse adatai szerint 2014 első negyedévében összesen 18 586 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, 25,3 százalékkal többet, mint a tavalyi azonos időszakban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG