Hirdetés
Hirdetés

Összerogyott alattad a nyugágy? Lehet, hogy a bolt a hibás

2012. augusztus 11., 08:04

Lazán kezelik a kereskedők a kerti bútorok forgalmazására vonatkozó előírásokat. Nemcsak a számlaadással, hanem a biztonsági előírásokkal és a tájékoztatással is gondok vannak - ez derült ki a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság legutóbbi ellenőrzésén.

Hirdetés

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szerint a gyártók és a kereskedők nem ismerik teljes körűen a kerti bútorokra vonatkozó előírásokat, ezért az NFH a jövőben is szükségesnek tartja a termékek forgalmazásának ellenőrzését; a hatóság szerint magas a használati útmutatóval kapcsolatos kifogásolások száma, aránya. Az NFH legutóbbi hírlevelében közzétett vizsgálati tájékoztató szerint 207 kereskedelmi egységben ellenőrizték a forgalmazás feltételeit, és a forgalmazók 33,8 százalékánál, 70 üzletben találtak szabálytalanságot.

A próbavásárlások során egy helyen nem adtak nyugtát, öt esetben hiányos volt az árfeltüntetés, egy üzletben pedig valótlan tájékoztatást közöltek az eladási árról. A kerti bútorokhoz is kötelező jótállási jegy átadásával és annak tartalmával összefüggésben 59 esetben állapítottak meg hiányosságot a fogyasztóvédők. A piacfelügyeleti eljárás során 1.348 fajta, összesen 14.270 kültéri bútor ellenőrzését végezték el a hatóság szakemberei; 6.096 terméknél kifogásolták a nem megfelelő tájékoztatókat, azonosító jelöléseket, például a karbantartásról, tisztításról, a kerekekkel rendelkező pihenőágyak terhelés alatti mozgatásáról.

Az ellenőrzés során 15 kerti bútor - 9 szék, 4 pihenőágy, 2 asztal - laboratóriumi vizsgálatát is elvégezték, és kimutatták, hogy a biztonsági követelményeknek 8 termék nem felelt meg, mert használat során veszélyezteti a felhasználó egészségét, biztonságát. A felügyelőségek 82 esetben kötelezték a kereskedelmi egység üzemeltetőjét a hiányosságok megszüntetésére, ami 2.634 termékre vonatkozott. Fogyasztóvédelmi bírságot 126 esetben szabtak ki, összesen 21 millió forintot meghaladó értékben. Feltételhez kötötték 4.983 termék forgalmazását. A forgalomból kivonást 22 terméknél, a forgalomból visszahívást 11 terméknél rendeltek el a fogyasztóvédők, és 58 esetben más hatósághoz irányították az ügyet.

 

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés
Hozzászólások : 0 db Hozzászólok »
Szóljon hozzá - számít a véleménye!
Hirdetés

Címlapon

Mégis, mennyire vagyunk lemaradva az internet-ellátottságban?

2014. október 25., 16:19
Mégis, mennyire vagyunk lemaradva az internet-ellátottságban?

Tényleg nagyon le vagyunk maradva internetelérésben és használatban az EU átlagától? Miért van nálunk olyan kevés mobilinternet-előfizetés? A statisztikák megmutatják.

Privátbankár Árkosár

Hirdetés

Mi történt az elmúlt órákban?

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Ajánlatunk

  • Miért van szükségünk a brókerekre?

    A bróker nem végrehajtó, hanem egy állandóan ötletelő, a piaccal együtt élő szakember, aki az ügyfelek vagyonát építi. (x) Tovább

  • A nyugodt vállalkozó létezik...

    ...akinek akár még bowlingozni is van ideje, hiszen időben gondoskodott arról, hogy áthidalja esetleges likviditási problémáit. (x) Tovább

Hirdetés

Facebook

Szavazás

Létezik a világban olyan lehetséges befektetési célpont, ahol nincs se személyi jövedelemadó, se társasági adó, sem illetékek. Tudja, melyik az?