A Magyar Borok Bálja a magyar bor ünnepe, immár egy évtizede tekinti feladatának a magas minőségű hazai borok prémium körülmények közötti megjelenítését. A báli szezon eseményei közül is ezáltal emelkedik ki, hiszen vendégei között üdvözölheti a hazai borászközösség elitjét, és itt kerül átadásra a pénzjutalommal járó Gál Tibor Emlékdíj. Az ötfogásos báli menüt hozzá illő válogatott borok kísérik, és a vacsorát követően további negyven tétel megkóstolására nyílik lehetősége a vendégeknek. Az eseménynek 2015. február 21-én az Intercontinental Budapest ad otthont.
Az eseményt szervező Winelovers csoport úgy állította össze a menüt kísérő borsort, hogy megjelenítse azokat a főbb bortípusokat, amelynek bemutatják a hazai borkultúra sokszínűségét. Így kerül a poharakba tradicionális készítésű pezsgő, olaszrizling, furmint, kékfrankos, vörös házasítás és tokaji aszú. 2015-ben a bál vendégbora a kadarka lesz.
Következzen néhány tétel az idei borsorból!
Garamvári Szőlőbirtok – Vincent Tokaji Furmint Brut
A tradicionális készítésű pezsgő alapanyaga a Tokaji borvidékről származó furmint. A 2011-es évjáratú bort huszonnyolc hónapig érlelték seprőn. A frissen degorzsált tétel a budafoki pezsgőpincészetben született meg, amelyet az 1897-es alapítású Palugyai pincében hozott létre a Garamvári család.
Bujdosó Szőlőbirtok és Pincészet – Cirkáló Olaszrizling 2013
A szőlőalapanyag a délnyugati fekvésű Csirip-tetőről, egy új telepítésű ültetvényről származik. A bort első töltésű, közepes égetettségű, zempléni tölgyből készített hordóban érlelték finomseprőn tartva január végéig. A bor neve onnan ered, hogy a Bujdosó fivérek a ’70-es években Pannónia Cirkálón vitorláztak.
Szent Tamás – Mád Furmint 2013
A pincészet Mád sorozatának első t
agja volt a furmint, melynek célja, hogy a borvidék egyik legfontosabb szőlőfajtájára jellemző szerkezet és aromatika mellett megjelenítse a település határában húzódó ültetvények ásványos karakterét. A bort a letisztult végeredmény elérése érdekében acéltartályban erjesztették.
Dúzsi Tamás Pincéje – Szekszárdi Kadarka 2011
Kadarka, amely a Nagy Bödőről, Szekszárd keleti részéből származik. A bakművelésű ültetvény kora nyolcvan-száz év. A fermentáció nagy fakádban, nyílt erjesztéssel zajlott, ezt követően került nagy ászokhordóba a bor az érleléshez. A 2013. szeptemberi letöltést követően palackban érett a kadarka, amely kiemelten fontos szőlőfajtának számít a Szekszárdi borvidéken.
Takler Pince – Szekszárdi Kékfrankos Reserve 2012
E kékfrankos alapanyaga főként idősebb tőkékről származik, amelyeknek a Görögszó-, a Szenta-völgy-, a Gurovica-, a Strázsahegy- és a Decsi-hegy-dűlők adnak otthont. A szigorúan válogatott termésből tizennégy hónapig tartó, ötszáz literes, új magyar tölgyfa hordóban zajló érlelést követően született meg ez a komoly kékfrankos.
Gere Attila Pincészete – Kopar 2011
A pincészet ikonikus házasítása Villány és egész Magyarország egyik legismertebb bormárkája. A 2011-es évjárat 50% cabernet franc-ra épül, amelyet 40% merlot és 10% cabernet sauvignon egészít ki. A vörös házasítás érlelése 16 hónapig tartott, 60%-ban új barrique-ban és 40%-ban nagy ászokhordóban.
Disznókő – Tokaji Aszú 5 Puttonyos 2006
A 2006-os évjárat szerte az országban kiemelkedőnek számított. Örülünk annak, hogy ilyen időtávból is bemutathatjuk olyan minőségében, amelyre csak a tokaji aszú képes. A Disznókő Szőlőbirtok gyönyörű indián nyárról és napsütéses őszről számol be, amely lehetővé tette számukra a kifogástalan aszúszemek begyűjtését.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.