A lap szerint egy darabig úgy tűnt, hogy a Skoda nem tud megfelelő referenciával előállni, de összeállt az Alstommal, ami megfelelő alapot biztosított számukra. Az Alstom szállította a 2-es metró vonalán futó új szerelvényeket, s ilyen járművek érkeznek majd a 4-es vonalra is. A Skoda sem ismeretlen Magyarországon, a miskolci tendert is ez a cég nyerte.
Miskolcra ilyen villamost épített a Skoda |
A leghosszabb villamost keresikA világ leghosszabb egylégterű villamosai eddig is Budapesten jártak, de az 1-es villamos vonalán még ennél is hosszabb szerelvények járhatnak majd. Részletek >> |
A második legkedvezőbb ajánlat a spanyol CAF-tól érkezett, e vállalkozás 90,4 milliárd forintos ajánlatot nyújtott be. A spanyol cég szállítja a Debrecennek szánt villamosokat, amelyeknek első példánya már meg is érkezett.
A harmadik és a negyedik ajánlat nagyon közel áll egymáshoz, a Siemens (amelynek Combino villamosai már egy ideje a 4-es, 6-os vonalán futnak) 115 milliárd, míg a Stadler (amely több tucat Flirt szerelvényt szállított és szállít a két magyar vasúttársaságnak) 117,6 milliárd forintos ajánlatot tett.
A közlekedési központ szerint a Napi Gazdaság számai nagyságrendi tévedést tartalmaznak. A BKK szerkesztőségünknek küldött levelében azt írja, hogy a tender határideje tegnap járt le, jelenleg az értékelési és hiánypótlási szakasznál jár az eljárás, vagyis az ajánlatok ezért nem nyilvánosak. Hozzáfűzték: "a benyújtott ajánlatok kiértékelésekor az ár mellett számos műszaki szempontot is figyelembe vesznek az értékelő bizottság tagjai". |
Jövőre a Rákóczi-hídon keresztül 3-4 percenként közlekednek majd alacsonypadlós villamosok. 10 év útán épül újra villamospálya Budapesten >> |
Az alapbeszerzés 37 villamosra szól, a nyertes gyártó azonban további 87 jármű szállítására is opciót szerezhet. Az első járművek a tervek szerint 2014 végén, az utolsók pedig 2015 harmadik negyedévében állnának forgalomba - írja a Napi Gazdaság.