4p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyetlen utalás sem veszhetett el a tegnapi Raiffeisen-leállásban, azok az ügyfelek akik úgy érzik kár érte őket, első körben a banknál tehetnek panaszt. A Raiffeisennek is volt tartalékrendszere, ám ők az alapgép rendbehozatala mellett döntöttek - közölte a bank a Privátbankár.hu-val. Az MNB ugyanakkor már vizsgálódik.

A Raiffeisen Bank fiókjai reggel rendben kinyitottak, és fogadják az ügyfeleket. A bank szakemberei még az éjszakai órákban kijavították a tegnap kora délután elérhetetlenné vált szolgáltatásokat, így az ATM készpénzfelvétel és az internetbanki felület már éjfél körül ismét használható volt – közölte ma délben a bank.

Volt háttérrendszer, de nem azt indították el

A Raiffeisen tájékoztatása szerint az ügyfélkiszolgálási rendszerek hibáját egy központi számítógép kulcs-alkatrészének meghibásodása okozta, mely tegnap a szolgáltatások leállásához vezetett. A Privátbankár.hu kérdésére a pénzintézetnél elmondták: bár van a Raiffeisennél (is) olyan hátterendszer, amit aktiválni lehet, ha a központi számítógép leáll, s ami így kiválthatná a főrendszert, ám az a döntés született, hogy az elsődleges rendszert állítják helyre a gyors fizikai helyreállítás (a meghibásodott alkatrész kicserélése) után. A bank szerint a fő gondot az okozta, hogy a banki rendszerek újraindulása a megbízható működéshez szükséges ellenőrzések a tervezettnél hosszabb időt vett igénybe – ezt vélhetően nem így kalkulálták. (A bank közléséből nem derül ki, de vélhetően még az egyébként „naprakész” háttérrendszer beállítását is bizonyos ellenőrzéseknek meg kellett volna előzniük.)

Ügyfélpénzt nem ért baj

A bank honlapunknak adott hivatalos közlése szerint egyetlen utalás, megbízás, vagy beérkező pénz sem veszhetett el, a bank mindent rendben teljesített és lekönyvelt a leállás után. A Raiffeisen Bank a hasonló esetek elkerülésére szolgáló intézkedéseket megtette, tovább fejleszti rendszereit és infrastruktúráját a még biztonságosabb működés érdekében – szól a pénzintézet hivatalos sajtóközleménye.

Állnak a vizsgálat elé

A pénzintézet elnézést kér minden ügyfelétől, kiemelten azoktól, akik számára kellemetlenségekkel járt a leállás, egyúttal köszöni türelmüket – szól a bank közleménye. A Privátbankár.hu ezzel kapcsolatban kíváncsi volt arra is, hogy a bocsánatkérésen túl azon ügyfelek esetében vállal-e bármilyen kártalanítást, akikkel kapcsolatban bizonyíthatóan kár ért. A bank sajtóosztályán azt mondták, ezeket az ügyeket egyedileg fogja vizsgálni.

Ha vita van

Az ügyfelek, illetve a hitelintézet közötti – például szerződéses kötelezettségek teljesítésére vonatkozó – szerződéses jogvitákban a felek közti szerződésekben, s a bank Általános Szerződési Feltételeiben leírtak az irányadók. Az ügyfeleknek első körben itt is a pénzintézethez kell fordulniuk panaszukkal. Amennyiben a vita nem zárul megegyezéssel, akkor lehet a Magyar Nemzeti Bank mellett működő Pénzügyi Békéltető Testülethez fordulni, amely tető alá hozhat egyezséget vagy adhat ki kötelezést, ajánlást tartalmazó döntést a fogyasztó kérelmére – közölte a felügyeleti helyettes szóvivő.

Miután mindeddig példátlan eset, hogy egy bank lényegében összes rendszere leálljon – a Raiffeisen bankfiókok is bezártak -, ezért arra is kíváncsiak voltunk lesz-e, lehet-e bármilyen hatása a hétfői esetnek a bankra nézve. A Raiffeisennél azt közölték, hogy a bank a felügyelő hatóságot, a Magyar Nemzeti Bankot a jogszabályoknak megfelelően tájékoztatta a kialakult helyzetről. Amennyiben a jegybank az esettel kapcsolatosan vizsgálatot rendelne el, úgy abban a bank maximálisan együtt fog működni a felügyelettel – közölte a Raiffeisen.

Az MNB megnézi

Az MNB felé a piaci szereplők számára előírt incidenskezelési szabályoknak megfelelően jelezte tegnap jelezte egyes informatikai rendszerei (pl. ATM készpénzfelvétel, számlaműveletekhez kapcsolódó szolgáltatások) működésének váratlan leállását – tájékoztatta a Privátbankár.hu-t Fülöp Zsuzsanna, az MNB felügyeleti szóvivő-helyettese. A jegybank ezt követően haladéktalanul megkezdte annak áttekintését, hogy a Raiffeisen Bank esetében milyen módon szabályozta a bank ezen kockázat kezelését. Ennek keretében vizsgálni fogják, hogy a korábbi szabályozás a mostani incidens kapcsán elégséges volt-e, illetve a hitelintézet üzletmenet-folytonossági tevékenysége megfelelt-e az előírásoknak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Egyre több Mol-kúton lesz bankautomata – belehúz az MBH Bank
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 13:12
Az MBH Bank és a Mol stratégiai partnerség keretében tovább bővíti a hitelintézet országos ATM-hálózatát. Az együttműködés első szakaszában az MBH Bank 55 Mol-töltőállomáson helyez el új ATM-eket. Az 55 ATM-ből 42 már üzemel is. 
Pénzügyi szektor Brokerslink konferencia Budapesten – Hová tart a nemzetközi biztosítási piac?
Natív tartalom | 2025. május 8. 07:32
A Klasszis Podcast legújabb epizódjában a biztosítási piac ez évi egyik legfontosabb eseményéről beszélgetünk.
Pénzügyi szektor Jöhet az újabb árbefagyasztás, megszólalt Nagy Márton
Privátbankár.hu | 2025. május 6. 09:43
Ezúttal a biztosítási területen.
Pénzügyi szektor Hatalmas bejelentést tett az Erste
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 10:15
Az Erste célpontja a Santander lengyel érdekeltsége.
Pénzügyi szektor Befektetési szolgáltatók: a szó elszáll, de írásnak kell maradnia
Dr. Jónás Dorottya | 2025. május 1. 16:51
A befektetési vállalkozásoknak több kommunikációs csatorna is rendelkezésre áll, hogy szolgáltatásnyújtás céljából kapcsolatba lépjenek ügyfeleikkel. Bármelyiket is választják, kötelezően rögzíteniük kell az elhangzott szolgáltatási információkat, akár telefonon, akár szóban vagy elektronikus üzenetváltás során került sor a kommunikációra. Minderről nyilvántartást kell vezetniük az MNB esetleges későbbi ellenőrzése érdekében. A cél, hogy később is alá tudják támasztani, hogy milyen szempontok alapján nyújtottak szolgáltatásokat, adtak tanácsot az ügyfeleknek.
Pénzügyi szektor Gránit Bank: Rekordév növekedéssel, nemzetközi terjeszkedéssel és történelmi IPO-val
Privátbankár.hu | 2025. április 30. 19:39
A pénzintézet közgyűlése elsöprő részvényesi részvétel mellett egyhangú szavazással elfogadta a bank és a bankcsoport 2024. évi üzleti jelentését.
Pénzügyi szektor Orbán Viktor szerint az OTP is nyer majd a háború lezárásával
Privátbankár.hu | 2025. április 25. 14:31
A miniszterelnök a hatalmas magyar nemzetgazdaság kiemelkedő szereplőjének, ékkövének nevezte az OTP Bankot annak rendes éves közgyűlésén pénteken Budapesten.
Pénzügyi szektor Újabb részletek derültek ki az OTP vezérigazgató-váltásáról
Privátbankár.hu | 2025. április 25. 12:56
Csányi Péter arra számít, hogy vezérigazgatóként hozzá tud járulni a hatékony működéshez szükséges még gyorsabb és még jobb minőségű döntéshozatalhoz.
Pénzügyi szektor Tizenötmillió forintra bírságolta az MBH Bankot a jegybank
Privátbankár.hu | 2025. április 23. 10:52
A pénzintézet a január végi határidőig nem küldte meg minden ügyfelének a bankszámlához kapcsolódó egyéni éves díjkimutatást.
Pénzügyi szektor Itt az OTP Bank bejelentése, erre kell figyelniük az ügyfeleknek
Privátbankár.hu | 2025. április 17. 11:50
Fejlesztések miatt több szolgáltatás is szünetel az OTP Banknál tavasszal.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG