1p

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Csődeljárást kért maga ellen a Better Place nevű elektromos autókat forgalmazó és üzemeltető izraeli vállalkozás.

A Better Place ötéves fennállása alatt több mint nyolcszáz millió dollárt élt fel, de mindössze kétezer autót sikerült eladnia és nem sikerült újabb befektetőket találnia a további működés érdekében. "Sajnos egyéves kereskedelmi időszak után rájöttünk, hogy vevőink elégedettsége ellenére a nagyközönség nem fogadta termékünket megfelelően és az autógyártóktól sem számíthattunk a szükséges támogatásra"- határozta meg az igazgatótanács a kudarc okát.

A vállalkozás nehézségei miatt Sáj Agaszi alapító már tavaly októberben elhagyta a céget és kevesebb mint felére csökkentették az alkalmazottak számát. Az eredeti üzleti tervek szerint a Better Place-nek évente több mint százezer Renault-Nissan elektromos autót kellett volna eladnia Izraelben, mivel úgy vélték, hogy az alacsonyabb fenntartási költségek, a benzinüzeműhöz hasonló gyorsulás és sebesség, valamint a környezetvédelmi előnyük miatt egyre többen választják az elektromos járműveket, de reményük nem igazolódott be.

Országos elemtöltő és cserélőállomás-rendszert terveztek, de alig kétezer járművet sikerült eladniuk a zsidó államban. A Renault-val kötött megállapodás szerint 2016-ban már 115 ezer autót kellene értékesíteniük, különben súlyos bírságok vártak volna rájuk. Az üzleti modell szerint az autók elemeinek tulajdonosa a Better Place volt, így a csőd és a töltőállomások várható bezárása után a megvásárolt elektromos autók használhatatlanná és értéktelenné válnak.

A vállalkozás kudarcát a Globes című izraeli gazdasági lap szerint főleg az okozta, hogy az elektromos autók még nem versenyképesek a súlyos, viszonylag rövid távú utazást lehetővé tévő és drága elemek miatt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Itt a BPA-szigor: át kell öltöztetni a termékeket
Buksza blog | 2025. február 18. 12:11
Nyugdíjba küldik az egészségkárosító  csomagolásokat.
Vásárló Jó hírt kaptak a plázázók: megmenekülhetnek a bevásárlóközpontok
Buksza blog | 2025. február 18. 08:08
A bevásárlóközpontok az 1970-es években jöttek divatba az Egyesült Államokban, ám jó pár akadt köztük, amely csődbe ment a gyenge fogalom miatt. Erre rátett egy lapáttal az e-kereskedelem terjedése.
Vásárló Ideje megszokni, hogy a tej jusson eszünkbe a Coca-Coláról
Buksza blog | 2025. február 18. 07:44
Az egészséges étkezés híveinek kedvenc célpontjai a kólagyártók, ami meglátszik értékesítési számaikon. A Coca-Cola fordult egyet, hogy befogja a friss szelet a vitorlájába, és ez bejött a cégnek.
Vásárló KMÉ-védjeggyel elismert minőség a MIRELITE MIRSA Zrt.-nél
PR | 2025. február 17. 14:46
A KMÉ-védjeggyel elismert MIRELITE MIRSA Zrt. gyorsfagyasztott zöldségei nemcsak a hazai boltokban, hanem külföldön is magas minőséget garantálnak.
Vásárló Húsz év együttműködés sikere az elismert minőség
PR | 2025. február 17. 10:11
Az Auchan és az Izsáki Házitészta Kft. több mint 20 éve működik együtt, és most közös sikerük a KMÉ-védjegyes nyolctojásos cérnametélt.
Vásárló Minden, amit a darázsanyagok sokoldalúságáról tudni érdemes
Márkázott tartalom | 2025. február 13. 12:39
Lehet, hogy Te is találkoztál már azokkal a különleges anyagokkal, melyeket gofri vagy darázsfészek mintájú jelzőkkel illetnek. Ezek az anyagok nemcsak vizuálisan érdekesek, de számos praktikus tulajdonsággal is bírnak. A darázsanyag különösen népszerű választás lehet konyharuhák, szaunatörölközők és köntösök készítéséhez. Na de miért is rajonganak érte annyian?  
Vásárló Előkerült a palackprobléma, megszólalt a Coca-Cola
Buksza blog | 2025. február 13. 12:15
Az amerikai piacra exportált alumínium elnöki rendeletben megemelt vámja miatt az italgyártók növelhetik PET-palackban kínált termékeik mennyiségét a könnyen újrahasznosítható alumíniumdoboz rovására.
Vásárló Itt a Tesco válasza a sokkoló magyar élelmiszerárakra
Buksza blog | 2025. február 13. 11:17
Csökkentette számos tej és tojás árát a Tesco: az áruházlánc üzleteiben és online felületén 12 féle UHT és ELS tej és 7 féle sajátmárkás tojás kapható, előbbiek esetében akár 8, utóbbiak esetében akár 10 százalékos árcsökkentést is tapasztalhatnak a vásárlók. 
Vásárló Füllentett a magyar Lidl, nem kellett volna
Privátbankár.hu | 2025. február 13. 10:31
Megtévesztő volt a Lidl Magyarország kommunikációja több „teljes kiőrlésűként” hirdetett terméke esetében, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 186 millió forint bírságot szabott ki az országszerte mintegy 200 áruházat működtető kiskereskedelmi vállalkozásra. 
Vásárló 7 lépés, ha már a kezdetekről sikerre vágysz az online kereskedelem piacán
Márkázott tartalom | 2025. február 12. 10:07
Az online kereskedelem világában a siker titka gyakran a megfelelő alapok lefektetésében rejlik. Ha most kezded az e-kereskedelmi vállalkozásodat, vagy már elindultál, de szeretnéd biztosítani a növekedésed, olvass tovább! Az alábbiakban bemutatunk hét alapvető lépést, amelyek segítenek kiemelkedni az igen kiélezett versenyben és hosszú távon eredményeket elérni.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG