2p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tavaly 2 százalékkal nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, meghaladta a 2 milliárd 779 millió litert, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 4,2 százalékkal bővült, a benziné azonban 1 százalékkal esett.

A Magyar Ásványolaj Szövetség szerint az adatok a válság végét, a növekedés megindulását jelezhetik.
A szövetség pénteken közzétett adatai szerint a benzinből 1,187 milliárd liter fogyott, a gázolajból pedig 1,591 milliárd liter 2013-ban. 

Növekedés

A szövetség úgy látja, hogy több éves visszaesés után megindulhat a növekedés, mivel tavaly még 4,2 százalékkal csökkentek az üzemanyag-eladások. Benzinből 1 százalékkal adtak el kevesebbet az egy évvel ezelőttinél, miközben 2012-ben 5,8 százalékos volt a visszaesés. A gázolajból eladott mennyiség 4,2 százalékkal nőtt 2013-ban, miközben 2012-ben még 3 százalékkal csökkent. Hozzáteszik, hogy ezzel tovább tolódott a gázolaj irányába az eladási arány.

Az üzemanyagok közül a legnagyobb mértékben, 13,7 százalékkal a 98-as benzin iránt nőtt a kereslet, ebből összesen 6,3 millió liter fogyott tavaly. A prémium benziné 12,9 százalékkal 28,9 millió literre nőtt. A 95-ös benzinből 1,3 százalékkal kevesebbet, 1,151 milliárd litert adtak el. Gázolajból 4,1 százalékkal (1,526 milliárd liter), prémium gázolajból pedig 7,7 százalékkal (65,7 millió liter) fogyott több.

Vége a válságnak?

Rámutattak arra is, hogy míg az első negyedévben még 4 százalékkal visszaesett az üzemanyagok fogyasztása 2012. első negyedévéhez képest, a második negyedévre gyakorlatilag megállt a csökkenés, az első háromnegyedévben pedig már 0,9 százalékos növekedés volt. Éves szinten összesen 2 százalékkal több üzemanyag fogyott a magyar piacon, miközben európai uniós szinten csökkentek tavaly az üzemanyag-eladások.

Az adatok azt sugallják a szövetség szerint, hogy vége a gazdasági válságnak, de a növekvő eladásokban fontos szerepet játszhatott az is, hogy 2013-ban olcsóbb volt az üzemanyag, mint 2012-ben.

A gázolajeladásokat növeli, hogy egyre több fuvarozó kér és kap engedélyt "kereskedelmi" (minimum adós) gázolaj felhasználására, ugyanakkor sok millió literrel több gázolaj fogyna, ha a külföldi kamionok gyorsabban visszakapnák, illetve ha az egyes Európai Unión kívüli országok - például Törökország - egyáltalán visszakaphatnák az áfát, ahogy ez Ausztriában történik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG