1p

A legforróbb, legaktuálisabb téma az üzleti életben!
Fenntarthatóság 2024 – ESG: a szabályozási kihívástól az üzleti lehetőségig

Jöjjön el és hallgassa meg a legjobb szakértőket,
ismerje meg a vállalatok és a pénzügyi szektor legjobb gyakorlatait!

2024. október 1. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hiába a válság, várhatóan idén is lényegesen többet költöttünk a Húsvétra a szokásosnál. Az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint 40-45 milliárd forinttal is többet fizettünk ki a boltokban az év eleji hónapokhoz képest. Hasonlóan a korábbi évekhez, várhatóan idén is sonkára, édességre és tojásra költöttük a legtöbbet.
Lájkold a Privátbankárt, mi adunk 10 forintot - fogjunk össze együtt a gyerekekért! >>

Azzal is lehet számolni, hogy márciusban az értékesítés mennyisége kilóban, literben és darabban számolva is emelkedhetett a tavalyi év azonos időszakához képest, derül ki az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) felméréséből. Az elmúlt öt évben - egy kivételével - a húsvéti időszakban nőtt az élelmiszer-fogyasztás az előző évekhez képest. Egy család átlagosan 15 ezer forintot költ az ünnepekre, persze - ahogy az üzemanyagáraknál, úgy itt is - lényeges eltérések lehetnek a családok között.

Sonka, csoki, tojás húszmilliárdért

Felmérések szerint a húsvéti ünnepekre készülődve sonkára 8 milliárd, húsvéti édességekre 6 milliárd forintot költenek a vásárlók, hasonló értékben fogy a tojás.

Az élelmiszer és élvezeti cikkek fogyasztói árai elsősorban a termelési költségek emelkedése, másrészt az adóváltozások miatt tavaly 7,8 százalékkal emelkedtek, 2013-ban az árnyomás az év elején enyhült, az áremelkedés üteme kisebb volt a tavalyinál, idén húsvétkor is ezzel lehet számolni.

Sokan az utolsó napokban vásároltak

Az üzletek a szokásos gyakorlatnak megfelelően Húsvét vasárnap és hétfőn nincsenek nyitva, így különösen csütörtökön, pénteken és szombaton volt a legnagyobb roham az üzletekben. Ráadásul az időjárás is ehhez járult hozzá, hiszen a hét elején a havazás miatt nehezebb volt a közlekedés, így sokan halasztották a bevásárlást.

Egyre fontosabb a minőség

Várhatóan nemcsak több, hanem drágább édességet is vásárolunk, ami alapvetően jobb minőséget is jelent. A Nielsen piackutató szerint tavaly értékben 10, mennyiségben pedig 7 százalékkal vettünk több édességet, mint egy évvel korábban. Összesen 900 tonna csokinyulat, tojást és egyéb édességet, 3,3 milliárd forint értékben. Itt egy kis eltérés van a kereskedelmi szövetség és a Nielsen várakozásai között. Az OKSZ ugyanis azzal számol, hogy 6 milliárd forintot költöttünk édességre, dupláját, mint amennyit a Nielsen tavaly számolt.


Az átlagárak eltérően változtak. Egy kilogramm tejcsokoládéból készült húsvéti figura átlagosan 4 366 forintba került tavaly, ami 4 százalékkal volt több, mint egy évvel előtte. És miközben a tej- és az étcsoki is drágult az elmúlt években, a nugát ára tavaly jelentősen csökkent.

 

A csokoládé alapanyagok fogyasztói ára a legutóbbi években (Forint/kilogramm)

Termék

2010.

március-

április

2011.

március-

április

2012.

március-

április

Tejcsokoládé

4133

4179

4366

Étcsokoládé

2064

2274

2435

Nugát

1903

1998

1672


A csokinyúl és csokitojás a legnépszerűbbek

Az édességre elköltött pénz 41 százalékát költöttük tavaly csokinyúlra, ami két százalékkal volt több az egy évvel korábbinál. Ugyanakkor a csokitojás aránya 39 százalékról 38-ra csökkent. Harmadik a népszerűségi versenyben az ajándékot is tartalmazó édességcsomag, csaknem minden tizedik eladott termék ilyen volt. Az egyéb csokoládéfigurák, azaz kacsa, bárány és csibe aránya ugyanúgy 7 százalék, mint a korábbi években.

Csokoládéból készült húsvéti édességek piaci részesedése százalékban.

Termék

2010.

március-

április

2011.

március-

április

2012.

március-

április

Nyúl

40

39

41

Tojás

38

39

38

Egyéb

7

7

7

Hagyományos csomag

7

6

5

Édesség csomag ajándékkal

8

9

9


Mindinkább a magasabb minőségű tejcsokoládéból készült figurákat vettük az elmúlt években - derül ki a piackutató felméréséből. A húsvéti édességekre kiadott pénzünk 80 százalékát költöttük tejcsokoládéra tavaly, ami 2 százalékponttal haladja meg a tavalyelőtti arányt. Ugyanakkor a nugátból kevesebbet vettünk.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nagyon szokatlan dolgot produkáltak a saját márkás termékek
Buksza blog | 2024. szeptember 27. 19:21
Immáron egy felmérés is bizonyítja, hogy a vásárlók az elmúlt fél évben óvatosan növelték kiadásaikat, de kétharmaduk kész kipróbálni új termékeket és márkákat, ha azok olcsóbbak.
Vásárló Megadta magát az otthoni gép: javítás vagy vásárlás? Új szabályozás jöhet
Buksza blog | 2024. szeptember 26. 15:01
Régi gondja az embereknek, hogy ha mestert hívnak a ház körüli egyszerű javításokhoz, amelyek egy részét maguk is megcsinálhatnák, durva számlákkal szembesülnek. Az ügy állami szabályozás után kiált.
Vásárló Ilyen volt a 33. Budapest Borfesztivál szeptember 12-15. között a Budavári Palotában
PR | 2024. szeptember 25. 09:15
A Budapest Borfesztivál 33. alkalommal került megrendezésre a Budavári Palota gyönyörű teraszain. A lélegzetelállító Dunai panoráma, az emlékeket őrző falak, a díszes épületek a hűvös idő ellenére is varázslatos hangulatot kölcsönöztek Európa egyik legszebb fesztiváljának. A borok minősége, a gourmet fogások széles választéka, a szakmai programok színvonala az időjárástól függetlenül is felejthetetlen élményt nyújtott a fesztivál látogatóinak.
Vásárló Hadat üzenne a műanyagoknak a sampongyártó világcég – jöhet a dobozos tusfürdő?
Buksza blog | 2024. szeptember 24. 12:43
Az Unilever vezetősége azt várja az ENSZ folyamatban lévő műanyag-kezelési egyeztetési folyamatától, hogy az év végén olyan egyezménnyel végződjön, ami kiüti a műanyag csomagolóanyagokat.
Vásárló MIkor lehet a legkényelmesebben vásárolni? Megjött a válasz
Buksza blog | 2024. szeptember 24. 11:33
A fogyasztási szokások átalakulásával indokolja a Co-op, hogy 24 órás élelmiszer-kiszállítási szolgáltatást vezet be Angliában. A gyors házhoz szállítást elsősorban az éjszaka vásárlók igénylik.
Vásárló Szlovákiába jár élelmiszert vásárolni? Ezt mindenképpen tudnia kell!
Buksza blog | 2024. szeptember 23. 05:44
A szlovák kormány nem ijedt meg attól, hogy gazdasági megszorításokat kell bevezetni az állam pénzügyeinek rendbe tétele érdekében, ám a csomag „hangulatjavító” részének hatása kétséges. A szlovákiai boltokba járó magyarországi lakosoknak érdemes lesz újra elővenniük a számológépet. 
Vásárló Így küzd a vásárlók kegyeiért a Lidl és az Aldi
Buksza blog | 2024. szeptember 20. 14:31
Megmutatjuk, hogy hogyan igazodnak a diszkontok a vásárlói igényekhez.
Vásárló Kitalálja, mit akar most venni a legtöbb magyar?
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 13:49
Páros lábbal rúgta be az ajtót az ősz: a légkondikat esernyők, esőkabátok váltották le a legnagyobb ár-összehasonlító oldalánál is.
Vásárló Elég rosszul néz ki a pánikvásárlások másik oldala
Buksza blog | 2024. szeptember 18. 08:55
A mesterséges intelligencia lehetővé teszi a valós idejű kereskedést a ruházati cikkek piacán, azaz a fogyasztói ízlés változásainak azonnali lekövetését és kiszolgálását. Ennek azonban nagy ára van.
Vásárló Örülhetnek a vásárlók a boltok új lépésének
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 08:22
A saját márkás termékek korábban csak árukkal csalogatták a vásárlókat, ám az áruházláncok rájöttek, hogy ha javítják minőségüket, akkor hosszú távon kereshetnek velük. Ezért erősítik kínálatukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG