Hirdetés
Hirdetés

Elég a káoszból: átfestik az összes BKV-buszt

2012. július 04., 09:11

Megelégelte a kaotikus sokszínűséget buszain a BKK, 4-5 év alatt az összes járművet egységesen égkékre fújják. Állítólag ez nem kerül pluszpénzbe, mivel egyébként is fényezni kell a járműveket - hangsúlyozottan nem bugyikékre.

Hirdetés

Az elmúlt években szinte minden egyes típusnál eltérő színtervet alkalmazott a BKV, így az Ikarus 200-as buszok sötétkék színe után az Ikarus 400-as típusoknál a zöld szín is domináns színként került elő, majd a 7-173 gyorsbuszok piros színezést kaptak, végül a buszpark egy része ezüst dominanciájú fényezést kapott. Az utóbbi időszakban aztán a buszpark még tovább színesedett: türkizkék frankfurti használt buszok, sárga-kék és ezüst brüsszeli csuklósok, színátmenetekkel tarkított IK-412-es buszok jelentek meg, mára az utasoknak teljesen áttekinthetetlenné téve, hogy mely buszokon is érvényes a jegyük, bérletük és melyik közlekedik a BKK hálózatán - írja a BKK.

Kép: BKK
Ez mind BKV-járat. Kép: BKK


A városképileg és tájékoztatási szempontból is igen zavaros mai helyzet javítása érdekében tartja a BKK és a BKV egyaránt szükségesnek a buszok alapszínének egységes kialakítását, ami jelen helyzetben nem jár többletköltséggel. Az új színterv tehát nem régit vált le, mivel az elmúlt 20 évben nem volt jóformán két busztípus, amit a BKV azonos módon fényezett volna le.

A buszok átszínezése azért nem igényel extra költségeket, mert 2012-ben a buszfelújítások és a használt buszok honosítása miatt a buszállomány jelentős részének (kb. 100 db) átfestésére egyébként is sor kerül, illetve az újonnan forgalomba állítani tervezett 150 db busz esetén is festésre kerül sor. Tehát külön átszínezés céljából nem tervezünk beavatkozást és beruházást. 2012-2013-ban összesen kb. 300 db autóbuszt (új, használt és felújítandó) szükséges amúgy is fényezni, ez tehát lehetőséget kínál arra, hogy az eddigi kaotikus színezési gyakorlattal szakítva egységes színtervet vezessünk be. Az egységes színterv végigfuttatása a teljes flottán előreláthatóan 4-5 évet vesz majd igénybe.

Fotó: BKK
Nem bugyi, hanem ég. Fotó: BKK


A színtervet elsőként a VT-Transman üzemeltetésében rövidesen forgalomba álló, Dániából származó Volvo használt buszok első darabja viseli majd magán. A színe égkék és nem bugyikék, mint ahogy az egyes tudósításokban megjelent - dorgálja a sajtót kissé sértődött hangnemben közleménye végén a BKK.

 

 

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés
Hozzászólások : 7 db Hozzászólok »
Szóljon hozzá - számít a véleménye!
Hirdetés

Címlapon

Nincs mese, be kell fűteni - hasznos tippek, hogy ebből ne legyen nagy baj

2014. október 24., 18:00
Nincs mese, be kell fűteni - hasznos tippek, hogy ebből ne legyen nagy baj

A napokban mindenhol elkezdődik a fűtési szezon - a megfelelő szellőztetésre azonban ilyenkor is gondot kell fordítani. Néhány egyszerű módszerrel könnyen elkerülhető a belső térben megtalálható allergének, a szén-dioxid, a szén-monoxid okozta egészségkárosodás. Az Országos Környezetegészségügyi Intézet összeszedte, mire kell odafigyelni.

Hirdetés

Mi történt az elmúlt órákban?

Ajánlatunk

  • A vállalati rezsicsökkentés lehetőségei

    Az elkövetkező évek, évtizedek nagy kihívása a vállalati szektorban is az energiafogyasztás mérséklése és a fenntartható módszerekre való áttérés menedzselése. Az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport átfogó felvilágosítási programmal és speciális szolgáltatásokkal nyújt segítséget a hazai cégeknek a tudatos energiagazdálkodás erősítésében.

  • Miért van szükségünk a brókerekre?

    A bróker nem végrehajtó, hanem egy állandóan ötletelő, a piaccal együtt élő szakember, aki az ügyfelek vagyonát építi. (x)

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Facebook

Szavazás

Létezik a világban olyan lehetséges befektetési célpont, ahol nincs se személyi jövedelemadó, se társasági adó, sem illetékek. Tudja, melyik az?

Hirdetés