1p
A Gfk kelet-európai felmérése szerint ugyan a banki reklámok továbbra is nézettek, ám ezek mozgósító ereje a válság előtti szint felére csökkent.

A GfK piackutató intézet az úgynevezett Retail Banking Monitor (RBM) kutatás keretében gyűjt adatokat minden évben 14 közép- és kelet-európai ország pénzügyi piacának legfontosabb mutatóiról. A hitelajánlatokat népszerűsítő televíziós hirdetések ismertsége és kedveltsége nem változott az elmúlt négy évben, ám az ilyen reklámok mozgósító hatása a válság előtti érték felére esett vissza. Ez összefügg a lakosság hitelektől való elzárkózásával, illetve a hitelfelvételi hajlandóság csökkenésével, amit a Retail Banking Monitor kutatás adatai is alátámasztanak - olvasható a felmérésben.

Ugyanakkor viszont a banki szolgáltatásokat igénybe vevők aránya Közép- és Kelet-Európában 6 százalékkal nőtt és 2011 végére elérte a 80 százalékot. Magyarországon a felnőtt lakosság 83 százaléka áll kapcsolatban bankokkal és ez az arány alig változott az elmúlt években. Dinamikus növekedés tapasztalható viszont a bankkártyák és az internetes banki szolgáltatások területén. Tavaly már minden második közép- és kelet-európai használt kártyát a vásárlásaihoz.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Beütött a legrosszabb forgatókönyv: újra drágább lett a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. július 8. 05:44
Az elmúlt évek masszív ársokkja után az utóbbi időben javíthatott kicsit a hangulatunkon a néhány százalékos éves árcsökkenés - ez azonban most nyolc hónap után véget ért, ismét többet kell fizetnünk a hipermarketekben, mint egy éve. Havi szinten viszont kissé mérséklődtek az árak, pedig az állam kivonult az árazásból. Féltve őrizgetjük 50 forintos palackjainkat, kutatjuk az olcsó dinnyét és fagyit - itt a friss Privátbankár Árkosár.
Vásárló Szegény luxuscikk-kereskedők nem igazán tudják hogyan maradjanak talpon
Privátbankár.hu | 2024. július 7. 18:27
A luxuscikkek értékesítését is megviselte az elmúlt évek inflációja annak ellenére, hogy ez az a termékfajta, amelyen nem fognak a gazdasági válságok, mert vevőik nem érzékenyek az áringadozásokra.
Vásárló Azt ígéri a Penny tulajdonosa, hogy nem válik "nagy testvérré"
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. július 7. 15:55
Új boltot nyitott az Rewe kiskereskedelmi lánc Hamburgban, amelyben számos módszerrel vásárolhatnak a vevők, ezen belül olyannal is, amelyben videókamerák követik minden mozdulatukat.
Vásárló A tolvajok rájöttek, mit kell lopniuk, ha gyorsan sokat akarnak keresni: célba vették a legendát
Buksza blog | 2024. július 7. 10:19
Ki gondolná, hogy egy gyermekjátékért érdemes vállalni egy viszonylag nagyszabású betörés kockázatát a hajnali órákban egy riasztóval védett üzlet percekig tartó teljes kirámolásával.
Vásárló Vége a "bohózatnak": Csehország kivételes lépést tesz, nekimegy a hulladéktengernek
Elek Lenke | 2024. július 7. 09:44
Jövőre kötelező lesz Csehországban a textilhulladék-gyűjtés. Az illetékes cseh miniszter szerint az elmúlt időszakban megtévesztették a lakosságot ezen a téren. 
Vásárló A Lidl kihasználja a nyár legpunnyadósabb hónapját is a kedvenc piacán
Buksza blog | 2024. július 2. 10:11
Nem áll meg az élet a Lidlnél a nyár közepén, a szabadságok csúcsidőszakában, júliusban sem. A kiskereskedő brit leányvállalata az áruházhálózat bővítésének feltételeit igyekszik javítani.
Vásárló Fordulatra készül a mamut, jönnek az olcsóbb termékek
Buksza blog | 2024. július 2. 07:55
A Nike kénytelen volt belátni, hogy termékeinek agyonmárkázása kevés ahhoz, hogy megtartsa a vevőit, akik a korábbinál sokkal jobban megválogatják, hogy mire költik a pénzüket.
Vásárló Felhördülnek az autósok a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2024. július 1. 13:52
Megint drágább lesz a tankolás.
Vásárló Újabb változás a magyar diszkontokban - íme a legújabb Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés eredménye
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. július 1. 05:47
Havi szinten 1 százalékkal emelkedett a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésben szereplő termékek átlagára.   
Vásárló Saját érdekükben verik át a bevásárlóközpontok a vevőiket
Buksza blog | 2024. június 30. 14:33
Miért nincsenek ablakok a bevásárlóközpontokon? – tették fel a kérdést egy kiskereskedelemmel foglalkozó szakértőnek és válaszából kiderült, hogy ezzel jár mindenki a lehető legjobban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG