1p
A béren kívüli juttatások rendszerének átalakítása következtében a Patikapénztár tagjai az év első hónapjaiban soha nem látott mértékben, 70 százalékos arányban költöttek patikaszerekre. Közben a rekreációs szolgáltatások SZÉP-kártyára irányítása egyelőre nem tekinthető sikeresnek, a pénztártagok teljesen visszafogták az egészségmegőrző szolgáltatások igénybevételét.

A béren kívüli juttatások rendszerének idei átalakítása során egészségmegőrző szolgáltatásokat (fürdőszolgáltatás, gyógyüdülés, sporttevékenység) csoportosítottak át az egészségpénztáraktól a SZÉP kártyára. Az elmúlt öt hónap tapasztalatai szerint az intézkedés hatására a pénztártagok teljesen visszafogták a rekreációs szolgáltatások igénybe vételét. A Patikapénztárnál a gyógyszerre, a gyógyhatású készítményre és a gyógyászati segédeszközökre kiadott összeg aránya így sohasem látott magasságokba, 86 százalékra emelkedett. Ezen belül a patikaszerek is kirívóan magas, 70 százalékos részesedést értek el.

A Patikapénztár ezeket a számokat aggasztónak találja, különösen a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége által most közzétett, nem reprezentatív felmérés eredménye tükrében. A kutatás azt mutatja, hogy az idei első negyedévben az országban a SZÉP kártyával lebonyolított forgalom mindössze 56,6 millió forintot tett ki. Összehasonlításképp: az egészségpénztári tagok egy átlagos napon 160-200 millió forintot költenek. A pihenőkártyával ráadásul a három banki kibocsátó egyező tapasztalatai szerint elsősorban vendéglátóhelyeken fizetnek birtokosai. A szálláshelyen való beváltás felfutásában még csak reménykednek a pénzintézetek.

Ilyen körülmények között logikus, hogy az egészségmegőrző szolgáltatások nincsenek a fókuszban. A mostani váltás a Patikapénztár szerint hosszabb távon megbosszulja majd magát, a rekreáció visszaszorulása ugyanis az állami egészségügyi kiadások növekedéséhez vezethet. Kedvezőtlen a jelenlegi rendszerben az is, hogy a kisebb pénzűek egészségpénztári számlájukon tudtak takarékoskodni az egészségmegőrző kiadásokra, a SZÉP-nél viszont a határidőn belül fel nem használt összeg elveszik. A Patikapénztár szerint így egy olyan réteg szorulhat teljesen ki az egészségügyi öngondoskodásból, amely a leginkább rászorulna erre a lehetőségre.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
Vásárló Észrevette? Szép csendben tovább kúszik felfelé a családi nagybevásárlás ára
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. április 10. 05:44
Idén szinte minden hónapban drágább lett egy kicsit a nagybevásárlás, nincs ez másképp áprilisban sem - megint feljebb kúsztak az árak az előző hónaphoz képest. Tavaly ilyenkor viszont még drágábban vásárolhattunk, így a bázishatás továbbra is kitart: éves szinten árcsökkenésről számolhatunk be, és pár hónapig ez így is marad még. Míg azonban 2 évvel ezelőtt még a 30 ezer forintos kosárérték is brutálisan drágának tűnt, most a 35 ezer is realitás. Itt a Privátbankár legfrissebb Árkosár-felmérése.
Vásárló Vége lett a marakodásnak, visszatértek a kiebrudalt termékek a carrefouros polcokra
Privátbankár.hu | 2024. április 8. 12:51
Róka fogta csuka, csuka fogta róka helyzetbe kerültek a kiskereskedők és a legismertebb élelmiszer- és italmárkák tulajdonosai azzal, hogy a felek médiapartnerekké is váltak.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG