1p
Egy nemzetközi felmérés szerint az autósok legalább fele hajlandó lenne több pénzt áldozni elektromos autó vásárlására, ám összességében az autóstársadalom kissé szkeptikus az alternatív hajtás elterjedésével kapcsolatban.

Az autóvásárlók legalább fele hajlandó lenne több pénzt áldozni elektromos autó vásárlására, derül ki egy  nemzetközi felmérésből, amely összesen 15 ezer francia, kínai, amerikai és német személygépkocsi-tulajdonost kérdezett meg. A Continental Mobility Study készítői többek között azt vizsgálták: miként látják a sofőrök az elektromos és hibrid autózás jövőjét, és hogy mi könnyítené meg számukra a hagyományos technológiáról a környezetbarát meghajtásra való átállást.

Mi az a globális felmelegedés?

A kutatása arra is kereste a választ, hogy az autótulajdonosok mennyire vannak tisztában a globális felmelegedéssel járó klímaváltozással. Az eredményből kiderül, hogy a sofőrök nagy része kellőképpen tájékozottnak érzi magát, és tisztában van a következményekkel. A németek 53, az amerikaiak 55, a franciák 56 és a kínaiak 69 százaléka tud arról, hogy szemléletváltásra van szükség ezen a téren. Arra a kérdésre, hogy ennek érdekében hajlandóak lennének-e többet áldozni a környezetbarát (hibrid és elektromos) meghajtású járművekre, a legnagyobb arányban a kínai és a német sofőrök (58%) válaszoltak igennel, ugyanakkor a keleti autósok 67 százaléka csak akkor cserélné le hagyományos üzemű gépjárművét, ha mások is így tennének.

Miért nem hasít még az elektromos autó?

A megkérdezettek kissé szkeptikusak az elektromos üzemű technológiával szemben. Ezt jól érzékelteti, hogy a német, az amerikai, a kínai és a francia vásárlók túlnyomó többsége szerint nem minden gyártó készült fel kellőképpen a technika alkalmazására. Talán ezért is gondolja a résztvevők több mint fele, hogy hosszú időbe telik, amíg elterjednek az alternatív meghajtások. Az európaiak közül a franciák kevesebb mint a fele (42%), illetve a németek és az amerikaiak harmada (32%) gondolja azt, hogy 15 éven belül minden autót elektromos hajtással gyártanak majd. A technológia elterjedését a kínaiak kezelik a legoptimistábban, ők abban hisznek (65%), hogy belátható időn belül minden autó ilyen környezetbarát meghajtással készül majd.

Mit hoz a jövő?

Mindezek mellett éppen Kínában gondolják a legtöbben úgy, hogy a hagyományos meghajtású autók sokkal hatékonyabban üzemeltethetőek, mint az árammal közlekedők. Arra a kérdésre viszont, hogy „Mit gondol, mikor fog a leghamarabb napi rendszerességgel elektromos járművet vezetni?” a kínai sofőrök 60 százaléka válaszolta azt, hogy ez leghamarabb 2014-2021 között valósulhat meg, 75 százalékuk szerint pedig inkább a 2020-as évek elején. Fontos megjegyezni, hogy a németek többsége is bizakodó a technológiával szemben, igaz, csak a válaszadók kevesebb mint a fele hisz abban, hogy 2014 és 2021 között elektromos autója lesz. Összességében elmondható, hogy míg a kínaiak, az amerikaiak és a németek optimistán tekintenek az elektromos autózás jövőjére, addig a franciák nem.

Azt is nézték, hogy mennyire lennének hajlandók a kocsitulajdonosok lemondani az autó egyes előnyeiről, például a gyorsaságról. Németországban a sofőrök 71százaléka mondana le a gyorsaságról, de az amerikaiak fele, illetve a kínaiak jelentős része (42%) is könnyedén el tudná fogadni, hogy az elektromos autók egyelőre nem képesek olyan végsebességre, mint hagyományos társaik. Úgy tűnik, a felmérésben résztvevő nemzetek közül legkevésbé a franciák tudnának megbarátkozni az árammal hajtott autók „lomhaságával” (29%).

Idegesítő a gyakori töltés

A válaszadók túlnyomó részét zavarná, ha elektromos autójának akkumulátorát 150 kilométerenként újra kellene tölteni. A kínaiak és a németek majdnem háromnegyede, a franciák mintegy kétharmada, az amerikaiak pedig több mint a fele kényelmetlenségként élné meg, ha ilyen távolság megtétele után újra időt kellene szánnia a feltöltésre. A kutatásban résztvevők közül a németek 43 százaléka, az amerikaiak 41 százaléka, a franciák és a kínaiak 49 százaléka gondolja úgy, hogy a környezetbarát járművek elterjedését segítené, ha relatíve olcsóbbak lennének, mint hagyományos üzemeltetéssel rendelkező társaik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A Lidl kihasználja a nyár legpunnyadósabb hónapját is a kedvenc piacán
Buksza blog | 2024. július 2. 10:11
Nem áll meg az élet a Lidlnél a nyár közepén, a szabadságok csúcsidőszakában, júliusban sem. A kiskereskedő brit leányvállalata az áruházhálózat bővítésének feltételeit igyekszik javítani.
Vásárló Fordulatra készül a mamut, jönnek az olcsóbb termékek
Buksza blog | 2024. július 2. 07:55
A Nike kénytelen volt belátni, hogy termékeinek agyonmárkázása kevés ahhoz, hogy megtartsa a vevőit, akik a korábbinál sokkal jobban megválogatják, hogy mire költik a pénzüket.
Vásárló Felhördülnek az autósok a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2024. július 1. 13:52
Megint drágább lesz a tankolás.
Vásárló Újabb változás a magyar diszkontokban - íme a legújabb Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés eredménye
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. július 1. 05:47
Havi szinten 1 százalékkal emelkedett a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésben szereplő termékek átlagára.   
Vásárló Saját érdekükben verik át a bevásárlóközpontok a vevőiket
Buksza blog | 2024. június 30. 14:33
Miért nincsenek ablakok a bevásárlóközpontokon? – tették fel a kérdést egy kiskereskedelemmel foglalkozó szakértőnek és válaszából kiderült, hogy ezzel jár mindenki a lehető legjobban.
Vásárló Így bukhatják el a boltok az áremeléseket
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. június 29. 10:16
Optimistán látja a Moody’s hitelminősítő az európai kiskereskedelem következő egy évét, nem csupán a vállalatok szempontjából, amelyek nyereségük érzékelhető növekedésére számíthatnak.
Vásárló A nap képe: megtaláltuk a Balaton egyik legolcsóbb lángosát
Privátbankár.hu | 2024. június 28. 17:01
A sima lángosért még egy ezrest sem kell adni.   
Vásárló Meglepő "házasság" hozhat változást minden fürdőszobában
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. június 27. 12:22
Olyan felvásárlásról érkezett hír a hűtőszekrények és a mosógépek világából, ami alaposan átszabná ezt az ágazatot. Kérdés, hogy a vásárlóknak mi hasznuk lehet ebből.
Vásárló Ott vetik be a fapados szuperdiszkontot, ahol kevesen számítanak rá
Buksza blog | 2024. június 24. 11:11
A Carrefour, Franciaország legnagyobb áruházlánca bevállalta, hogy saját boltjainak is versenytársat teremt azzal, hogy bevezeti hazai piacára a világ szegény részén sikeres áruháztípusát.
Vásárló Szereti a csokit? A radikális változás is benne van a pakliban
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. június 19. 15:01
A kakaó ára annak rendje és módja szerint elszállt az utóbbi időszakban, amit előbb-utóbb a csokoládéké is követni fog, hacsak ki nem találnak valamilyen trükköt a csokigyártók ennek elkerülésére.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG