Mivel etetnek minket a televíziós reklámok?

2015. március 01., 13:40

2013-hoz képeset tavaly 36 százalékkal többet költöttek a megrendelők az élelmiszerek tévéreklámjára Magyarországon. Ez listaáron, kedvezmények nélkül 130 milliárd forintot jelent. WC-tisztító, mosószer és fogkrém reklám: melyikkel, hány nézőt lehetett elérni?

A Nielsen Közönségmérés Kft. adatai szerint, a háztartási vegyi és kozmetikai termékek tévéhirdetéseinek értéke 1,5 százalékkal 123 milliárd forintra csökkent 2013-hoz képest. 

A valós költés alacsonyabb ezeknél az értékeknél, mert a tévétársaságok jelentős kedvezményeket nyújtanak ügyfeleiknek.

A Nielsen által szpot szinten mért háztartási vegyiáru és kozmetikum tévéreklámok közül a legtöbb GRT-t elérő termékosztályok 2014-ben. (Százalékban, 2013-as összehasonlító adatokkal.)
A Nielsen által szpot szinten mért háztartási vegyiáru és kozmetikum tévéreklámok közül a legtöbb GRT-t elérő termékosztályok 2014-ben. (Százalékban, 2013-as összehasonlító adatokkal.)

Etetnek a hiperek

Különösen az élelmiszer-kereskedelmi cégek reklámköltése nőtt meg. Ugyanis a hipermarketek tavalyi tévéreklám-költése listaáron kereken 23 milliárd forint volt, ami 59 százalékkal haladja meg az előző évit. A többi élelmiszerbolt együttesen közel 44 milliárd forintért hirdetett a képernyőn. Itt a növekedés mértéke 57 százalék.

Az élelmiszer, háztartási vegyi és kozmetikai termékek hazai tévéreklámjai összességében 1 százalékkal több úgynevezett GRP-t értek el, mint egy évvel korábban. Az angol szakmai kifejezés (Gross Rating Point) azt fejezi ki, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány embert értek el a vizsgált célcsoportban - magyarázzák. A hipermarket-reklámok GRP-je 43 százalékkal emelkedett 2014-ben, az előző évhez képest, míg a többi élelmiszerüzlet mutatója 25 százalékkal lett nagyobb.

Az édesség az aztán jöhet!

A magyarországi televíziós csatornákon sugárzott napi fogyasztási cikk reklámok közül pedig tavaly a legnagyobb GRP-t az édesség szektor érte el. Utána sorrendben a tejtermékek, a tisztító szerek, valamint a szeszesitalok következnek.

A GRP táblázat listavezetője a szeletes csokoládé, majd a sör, a puding tejalapú desszerttel együtt, továbbá a joghurt/kefir és a szénsavas üdítőital következik.

Háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a termékcsoport összes GRP-jéből legtöbb a tisztítószerre jutott, ami megelőzi a hajápolást és az illatszert - derült ki a Nielsen felméréséből.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Az Iszlám Állam legyőzői már a koncon marakodnak

Az Iszlám Állam legyőzői már a koncon marakodnak

Ahogy nagy ütemben veszti területeit az Iszlám Állam, az őt legyőző erők helyenként egymásnak is benyújtják a számlát, mindenkinek van valami szándéka az első világháború után tragikusan balga módon létrehozott két ország, Irak és Szíria területén. Van, aki presztízst akar, van, aki befolyást növelni, és van, aki végre önálló hazát szeretne.

További cikkek

Utánajártunk

Napi kommentár - videó

Privátbankár Árkosár

Ajánlatunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX0.000%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • június 26
    IFO üzleti hangulatindex - június
    június 27
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 15 mrdFt
    Ipari vállalatok profittömege - május
    S&P/Case-Shiller házárindex - április
    Conference Board fogyasztói bizalmi index - június
    június 28
    KSH: Foglalkoztatottság - március-május
    KSH: Munkanélküliség - március-május
    ÁKK: 2026/D államkötvény csereaukciók, 2019/A - 20 mrdFt és 2019/C - 20 mrdFt
    Jelzáloghitel igénylések - június
    Függőben lévő lakásértékesítések (év/év) - május
    június 29
    Kiskereskedelmi forgalom (év/év) - május
    Fogyasztói árindex (év/év, előzetes) - június
    Fogyasztói bizalom (végleges) - június
    GDP (negyedév/negyedév, évesített, végleges) - 2017 Q1
    Tartós és friss munkanélküli-segély kérelmek
    Nike - 2017 Q4
    június 30
    KSH: Ipari termelői árak - május
    KSH: Külkereskedelmi termékforgalom (második becslés) - április
    MNB: Pénzügyi számlák - 2017 Q1
    MNB: Befektetési alapok mérlege - május
    Munkanélküliségi ráta - május
    Fogyasztói árindex (év/év) - május
    Szolgáltatóipari és feldolgozóipari BMI - június
    Munkanélküliségi ráta - június
    GDP (év/év, végleges) - 2017 Q1
    Fogyasztói árindex (év/év) - június
    Chicagói beszerzési menedzser index - június

Szavazás

Ön szerint hogyan kellene hívni a 2018-as költségvetést?