2p

Egészséggazdaság - Menedzser egészség 2025. március 27-én
Merkely Bélával, Kóka Jánossal, Kulja Andrással, Zacher Gáborral
és más neves szakértőkkel - jelentkezzen március 11-ig kedvezményes áron!

Részletek és jelentkezés itt!

2013-hoz képeset tavaly 36 százalékkal többet költöttek a megrendelők az élelmiszerek tévéreklámjára Magyarországon. Ez listaáron, kedvezmények nélkül 130 milliárd forintot jelent. WC-tisztító, mosószer és fogkrém reklám: melyikkel, hány nézőt lehetett elérni?

A Nielsen Közönségmérés Kft. adatai szerint, a háztartási vegyi és kozmetikai termékek tévéhirdetéseinek értéke 1,5 százalékkal 123 milliárd forintra csökkent 2013-hoz képest. 

A valós költés alacsonyabb ezeknél az értékeknél, mert a tévétársaságok jelentős kedvezményeket nyújtanak ügyfeleiknek.

A Nielsen által szpot szinten mért háztartási vegyiáru és kozmetikum tévéreklámok közül a legtöbb GRT-t elérő termékosztályok 2014-ben. (Százalékban, 2013-as összehasonlító adatokkal.)

Etetnek a hiperek

Különösen az élelmiszer-kereskedelmi cégek reklámköltése nőtt meg. Ugyanis a hipermarketek tavalyi tévéreklám-költése listaáron kereken 23 milliárd forint volt, ami 59 százalékkal haladja meg az előző évit. A többi élelmiszerbolt együttesen közel 44 milliárd forintért hirdetett a képernyőn. Itt a növekedés mértéke 57 százalék.

Az élelmiszer, háztartási vegyi és kozmetikai termékek hazai tévéreklámjai összességében 1 százalékkal több úgynevezett GRP-t értek el, mint egy évvel korábban. Az angol szakmai kifejezés (Gross Rating Point) azt fejezi ki, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány embert értek el a vizsgált célcsoportban - magyarázzák. A hipermarket-reklámok GRP-je 43 százalékkal emelkedett 2014-ben, az előző évhez képest, míg a többi élelmiszerüzlet mutatója 25 százalékkal lett nagyobb.

Az édesség az aztán jöhet!

A magyarországi televíziós csatornákon sugárzott napi fogyasztási cikk reklámok közül pedig tavaly a legnagyobb GRP-t az édesség szektor érte el. Utána sorrendben a tejtermékek, a tisztító szerek, valamint a szeszesitalok következnek.

A GRP táblázat listavezetője a szeletes csokoládé, majd a sör, a puding tejalapú desszerttel együtt, továbbá a joghurt/kefir és a szénsavas üdítőital következik.

Háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a termékcsoport összes GRP-jéből legtöbb a tisztítószerre jutott, ami megelőzi a hajápolást és az illatszert - derült ki a Nielsen felméréséből.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ketyeg a bomba a magyar élelmiszerüzletekben – óriásit ugrottak egy év alatt az árak
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. március 10. 05:43
Elmaradt az újabb csúcsdöntés a magyar hipermarketekben, de egy év alatt óriásit drágultak az élelmiszerek: 20 hónapja nem mért ekkora éves áremelkedést a Privátbankár Árkosár-felmérése. A minisztérium fenyegetőzik, az áruházak bizonygatják, hogy eddig is akcióztak – vajon újra felrobban az árstop-bomba?
Vásárló Egyre hangosabban kopogtatnak az előfizetős autók
Privátbankár.hu | 2025. március 8. 11:58
Olyan szolgáltatássá válhat az autózás, mint a mobiltelefon-használat. 
Vásárló Felderül a kedve, ha szombaton a benzinkúton jár!
Privátbankár.hu | 2025. március 7. 11:16
A benzin beszerzési ára bruttó 8 forinttal csökken, míg a gázolaj nagykerára 6 forinttal lesz kevesebb szombattól.
Vásárló Tényleg berágtak a kanadaiak
Privátbankár.hu | 2025. március 6. 15:43
A kanadai kormány egyik válasza az Egyesült Államok büntetővámjaira az onnan érkező szeszes italokra kivetett 25 százalékos importtarifa, ám a boltok tudnak ennél keményebb reakciót is.
Vásárló Megjött az Auchan válasza Nagy Mártonnak
Privátbankár.hu | 2025. március 5. 18:08
Miután a nemzetgazdasági miniszter fenyegető hangú közleményben követelt árcsökkentést, az Auchan jelezte, mennyit akciózott már eddig is az első két hónapban.
Vásárló Bevetették a „gazdasági elsötétítést” Trump ellen
Privátbankár.hu | 2025. március 4. 12:46
Egy amerikai civil szervezet vezetésével indult mozgalom vásárlási bojkottot hirdetett az Egyesült Államok kormányzati szerveinél végrehajtott elbocsátások elleni tiltakozásul. Első körben sikertelenül. 
Vásárló Évtizedek óta nem látott eredmény született a gazdagok miatt
Buksza blog | 2025. március 4. 12:05
Az Egyesült Államok GDP-jének kétharmada a fogyasztásból származik, amelyből egyre nagyobb részt hasít ki a népesség magas jövedelmű része. Az háztartások kilenctizedének helyzete romlik.
Vásárló Energia- és költséghatékony fűtési-hűtési megoldás
Márkázott tartalom | 2025. március 3. 11:51
Napjainkban különösen fontossá vált a korszerű fűtési-hűtési lehetőségek kiaknázása. Ennek oka többek között az energiaválság, valamint a klímaváltozás felgyorsult ütemében keresendő. Mindenki a gazdaságosabb megoldásokat keresi, a cégek éppúgy, mint a lakossági felhasználók.
Vásárló A modern kerítések előnyei a mai világban
Márkázott tartalom | 2025. március 3. 11:17
Az urbanizáció és a modern építkezési technológiák térhódításával egyre inkább középpontba kerülnek a praktikus, időtálló kerítések. Amikor az ember a saját otthona biztonságáról és esztétikájáról dönt, különösen fontos annak figyelembevétele, hogy az adott megoldás mennyire időtálló. 
Vásárló Mutatjuk: így ugrottak meg az árak a magyar diszkontokban – egyetlen jó hír érkezett
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 3. 05:43
Továbbra is hegymenetben vannak az árak a Privátbankár Diszkont Árkosara szerint. Februárban a felmérésben szereplő termékek átlagára a három diszkontláncban 12 435 forint volt, ami bő 2 százalékos havi áremelkedésnek felel meg. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG