Oszkó Péter, a PortfoLion elnök-vezérigazgatója hétfőn sajtótájékoztatón kiemelte: a Cryo teljes vételára 5-9 millió euró körül mozog, a stockholmi tőzsdén jegyzett VitroLife az idén kifizeti az 5 millió eurós fix vételárrészt, az ezen felüli kifizetések a fejlesztési és értékesítései eredményektől függenek majd.
A PortfoLion legalább háromszoros vételárat valószínűsít a befektetett tőkéhez viszonyítva a 21 hónapos, a Jeremie-program keretében indult befektetés után - mondta Oszkó Péter.
Az elnök-vezérigazgató ismertette, hogy a svéd cég lényegében ugyanabban az ügyfélkörben tevékenykedik mint a Cryo, de szélesebb és aktívabb piaci elterjedtséggel rendelkezik, és a Cryo jól kiegészíti termékportfólióját, így a felvásárlással hatékonyabban tudja piacra vinni termékeit, és a további növekedés szempontjából egyben ideális befektető a Cryo számára is.
A Cryo értékesítése Oszkó Péter szerint jól példázza, hogy a kockázati tőkebefektetéssel nemcsak a befektetők juthatnak haszonhoz, hanem a cég is tovább tud fejlődni, többek között azáltal, hogy a befektetők a pénzügyi források mellett üzleti tudást is hozzátesznek a hazai vállalkozásokhoz.
Oszkó Péter emlékeztetett arra, hogy a PortfoLion igazgatósága 2010 júniusában döntött a Cryo Management Kft.-be történő befektetésről. Ekkor két üzletága volt a cégnek: az egyik a PrimoVision termékcsaláddal foglalkozott, amely az emberi embrió megfigyelése céljára fejlesztett speciális mikroszkópok gyártását foglalta magába, a másik pedig az úgynevezett HHP-termékcsalád volt, amely elsősorban az állatszaporításban használható egyedi nyomástechnológián alapul.
A VitroLife hivatalosan mindkét üzletágat megveszi, de a HHP-üzletágat a megállapodás alapján visszavásárolja a PortfoLion, és megvizsgálja, milyen további befektetésekkel, új menedzsmenttel vihető piacra a visszavett cég - jelezte Oszkó Péter.
Pribenszky Csaba, a Cryo alapítója a sajtótájékoztatón elmondta, hgy a PrimoVision mikroszkóp segítségével a lombikprogram keretében megtermékenyített petesejtek fejlődése nyomon követhető, és hatékonyabban lehet eldönteni, melyik az a legéletrevalóbb embrió, amelyet vissza lehet ültetni az anyaméhbe. Hangsúlyozta, hogy a PortfoLion beszállása, és a professzionális csapat nélkül "meghalt" volna az ötlet.
Idén még 300 mikroszkópot terveznek értékesíteni, és jelenleg évi 600 eszköz gyártására van kapacitása a cégnek - mondta Juhász Gábor, a Cryo ügyvezetője. Ha ezt túllépi a kereslet - várhatóan 2014-re - akkor lehet szükség további bővítésre vagy technológiafejlesztésre. A termék iránt közel négyezer kórház érdeklődik, a Cryo immár közel 50 országban kezdte el értékesíteni a mikroszkópokat.
A Cryo létszáma 2010-ről 2011-re 21 munkavállalóra bővült a korábbi 7-ről, miközben árbevétele 51,9-ről 234,1 millió forintra nőtt. Az üzleti terv szerint idénre várt 529,9 millió forintos árbevétel reálisan teljesíthetőnek látszik - mondta Juhász Gábor.