A hvg.hu értesülése szerint dolguk végezetlenül álltak föl a tárgyalóasztal mellől az Állami Autópálya Kezelő és a Getronics Magyarország képviselői, mert utóbbiak végülis nem írták alá a szerződést, bár ők nyerték az e-útdíj tendert. január 15-e volt a határidő, ameddig le kellett volna lezárni a megtett úttal arányos díjfizetési rendszer kiépítésére még tavaly szeptemberben kiírt elektronikus útdíj tendert, illetve ez volt a végső határidő arra, hogy az egy hónapja győztesnek választott Getronics Magyarország képviselője aláírja az állami megbízási szerződést. Ebben vállalta volna, hogy az idén július 1-ig több mint 6800 kilométernyi úthálózaton kiépíti és üzembe helyezi a 3,5 tonnánál nehezebb gépjárművek e-útdíjazását lehetővé tevő infrastruktúrát.
A háttérben a Getronicsnak az anyavállalatával, illetve a tervezett beszállítóival kapcsolatos problémái váltak egyre nyilvánvalóbbá. Hivatalosan az ügyben azóta sem a tendert jegyző ÁAK, sem pedig a Getronics nem szólalt meg. A szaktárca viszont mindvégig hurrá optimizmust sugallt és az utolsó pillanatig hajtogatta, hogy a szerződést alá fogják írni határidőre.
A tenderre december elején a Getronics Magyarország nyújtotta be a legolcsóbb ajánlatot, akkor a cég azt vállalta, hogy nettó 34,89 milliárd forintos áron elvégzi a feladatot. Az utolsó körbe be sem került China International Corporation 47,3 milliárd forintért vállalta volna a rendszer kiépítését, az idő rövidségére hivatkozó, és ezért végül szintén kieső Kapsch 68,1 milliárdot írt az erre kijelölt rubrikába. A T-Systems 53,4 milliárd forintos ajánlatot adott. Egyelőre bizonytalan, hogy mi lesz a következő lépés e-útdíj tender ügyben.
Arról, hogy a tender esetleges bukásának, milyen hatása lehet a tőzsdére, Gabler Gergely, az Equilor senior elemzője a Gzadaság TV-nek beszélt.