1p

A legforróbb, legaktuálisabb téma az üzleti életben!
Fenntarthatóság 2024 – ESG: a szabályozási kihívástól az üzleti lehetőségig

Jöjjön el és hallgassa meg a legjobb szakértőket,
ismerje meg a vállalatok és a pénzügyi szektor legjobb gyakorlatait!

2024. október 1. Budapest

Részletek és jelentkezés

Utazáshoz és szépségápoláshoz vették a legtöbb kupont tavaly Magyarországon. A különböző kedvezményekkel több mint ötmilliárd forintot spóroltak az emberek. Csaknem 50 százalékkal több kedvezményt vásároltak, mint tavaly. Népszerű még az egészségápolás és az oktatás is.

Alig múltak kétévesek a különböző kedvezményeket kínáló oldalak, mégis rohamosan növekszik a forgalmuk, derül ki az eNET vizsgálatából. Az oldalak számos új – interneten eddig nem, vagy csak nehezen fellelhető – szolgáltatást és terméket tettek elérhetővé, ráadásul nagyon kedvező, sokak számára kihagyhatatlannak érzett áron. Az oldalakon átlagosan 55 százalékos kedvezménnyel lehetett megvásárolni a különböző termékeket. 2012-ben több mint egymillió bónuszt, illetve kupont adtak el. Az oldalak 6 és fél milliárdos forgalmat bonyolítottak le, ami 45 százalékos növekedést jelent 2011-hez képest.

Egyre tudatosabban vásároltak

A vásárlók egy átlagos bónuszra vagy kuponra 12 600 forintot költöttek, ami több mint duplája a 2011-es adatoknak, ez pedig a drágább ajánlatok magas száma mellett arra enged következtetni, hogy a vásárlók is egyre tudatosabbak és bátrabban vásárolnak már magasabb értékben is. Tavaly nem nagyon változtak a kedvezmények, átlagosan 50-55 százalék körül állandósult. A kedvezménymérték stagnálása a termékek népszerűségének is köszönhető, melyekre a közvetítők a szolgáltatásoknál megszokott 50-90 százalék helyett inkább 30-40 százalék engedmény a jellemző.

Milliárdokat spóroltak

Bár 2012-ben az előző évnél több terméket adtak el, a teljes piac tekintetében még mindig a szolgáltatások vezetik a népszerűségi versenyt. Tavaly összesen 12 ezer ajánlatot hirdettek meg az oldalak, ennek csak 21 százaléka volt termékhez köthető. Ugyanakkor kedvezmények több mint felét utazáshoz és szépségápoláshoz vették igénybe a vásárlók. Harmadik helyen pedig az egészséggel kapcsolatos ajánlatok álltak. Ez utóbbi két kategória uralja a szolgáltatást nyújtó ajánlatok harmadát.



Ha a kínált szolgáltatások és termékek eredeti árát vesszük alapul, akkor a valódi érték 11,8 milliárd forint lett volna, vagyis a fogyasztók zsebében 5,3 milliárd forint maradt megtakarításként. Az utazási ajánlatokat leszámítva az akciók döntő többsége továbbra is Budapesten vehető igénybe. A teljes forgalom mindössze 2,3 százaléka származott vidéki nagyvárosokban igénybe vehető szolgáltatásokból. Budapesten kívül tehát továbbra se képes bővülni a piac, ezt jelzi az is, hogy az egy-egy városra-régióra koncentráló lokális közvetítők egymás után tűntek el a kínálati palettáról. 2012 folyamán gyakorlatilag az összes közvetítő lokálissá vált, immáron egy országos közösségi vásárló oldal van Magyarországon, a Bónusz Brigád kiterjedt és rendszeres vidéki aktivitással rendelkezik. Tavaly összesen hét nagyvárosban: Debrecen, Győr, Kecskemét, Miskolc, Pécs, Szeged, Székesfehérvár 930 helyi ajánlattal jelentkeztek, melyekkel 43 ezer bónuszt értékesítettek 140 millió forint értékben.

A Bónusz Brigád a legnagyobb

Az eNet vizsgálatából kiderül, hogy a legnagyobb értékesítők egyenként havi szinten is már több százmillió forintos forgalmat bonyolítottak. 2012-ben a legnagyobb árbevételt a Bónusz Brigád érte el, több mint 2,2 milliárd forintot érő eladott bónusszal, második helyen a Kupon Világ áll, csaknem 1,9 milliárd forintnyi értékesített kuponnal. A dobogó harmadik fokára pedig 2012-ben is a Napi Tipp állhatott fel 426 millió forintos éves forgalommal.



A teljes piac 12 ezer ajánlatából 6500 db köthető az első három szereplőhöz, ennek 65 százalékát a Bónusz Brigád teszi ki a maga 4200 ajánlatával – a piacvezetőnek így önmagában közel kétszer annyi ajánlata volt 2012-ben, mint a második és harmadik szereplőnek együttvéve. Összességében a 2012-ben meghirdetett összes ajánlat 35 százalékát a Bónusz Brigád, 12 százalékát a Kupon Világ és 8 százalékát a Napi Tipp adta. Az eladások terén is túlsúlyban van az első három cég, köszönhetően a 775 ezer eladott bónusznak, illetve kuponnak, mely csaknem háromnegyedét dja a teljes piac éves eredményének. A Bónusz Brigád egymaga 55 ezerrel több bónuszt értékesített, mint a Kupon Világ és a Napi Tipp együttesen, a piacvezető adta így a vizsgált bónuszok/kuponok 54 százalékát.



Egyre kevesebben maradnak

Tavaly 19 szereplő kínált valamilyen kedvezményt. 2011-ben még több mint 30-an voltak. Egyértelműen látható, hogy az élbolyba tartozó 3 oldal teljesítménye kiemelkedő a többiekhez képest – a teljes piac 70 százalékát uralják – a konszolidáció várhatóan tovább folytatódik. Mindez nem jelenti azt, hogy a kisebb árbevételt elérő cégek a „nagyokhoz” képest ügyetlenebbek, de elsősorban a piacra legkorábban belépő három szereplőnek sikerült ismert márkává is válniuk, melynek megléte fontos a kereskedő partnerek meggyőzéséhez, és persze a vásárlói tömegek eléréséhez. A piac „középmezőnyében” ezek miatt már kevés esély van látványos növekedésre egy-egy kiugró sikert elérő ajánlatot leszámítva. Egyre több oldal specializálódik, azon belül is főként a szállásajánlatokra fókuszáló oldalak népszerűsége bővült kiemelkedően (pl. NemaradjLe.hu, Szállásguru.hu).

Az eNET elemzése szerint a csökkenés okai azonban korántsem a rossz vagy nem fenntartható üzleti modellben keresendőek. A kereskedők és szolgáltatók, akik igénybe veszik ezt a fajta értékesítést, már egyre tudatosabban nyúlnak ehhez az eszközhöz, megtanulták annak helyét a különböző hirdetési tevékenységeik és értékesítési csatornáik között, és a siker érdekében törekednek arra, hogy a legismertebb közvetítők – márkák – valamelyikén legyenek jelen. Ez a tendencia pedig fokozatosan veszi el a levegőt a kis és lokális szereplők elől. A vásárlók továbbra is előszeretettel vásárolnak, bíznak a közvetítőkben, amit jól jelez az egyre „bátrabb”, növekvő árazás is. A piacot uraló legnagyobb szereplő pedig mára nem csak a szektor, hanem a teljes e-kereskedelem tekintetében is kimagasló volumennel és meghatározó szereppel bír.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nagyon szokatlan dolgot produkáltak a saját márkás termékek
Buksza blog | 2024. szeptember 27. 19:21
Immáron egy felmérés is bizonyítja, hogy a vásárlók az elmúlt fél évben óvatosan növelték kiadásaikat, de kétharmaduk kész kipróbálni új termékeket és márkákat, ha azok olcsóbbak.
Vásárló Megadta magát az otthoni gép: javítás vagy vásárlás? Új szabályozás jöhet
Buksza blog | 2024. szeptember 26. 15:01
Régi gondja az embereknek, hogy ha mestert hívnak a ház körüli egyszerű javításokhoz, amelyek egy részét maguk is megcsinálhatnák, durva számlákkal szembesülnek. Az ügy állami szabályozás után kiált.
Vásárló Ilyen volt a 33. Budapest Borfesztivál szeptember 12-15. között a Budavári Palotában
PR | 2024. szeptember 25. 09:15
A Budapest Borfesztivál 33. alkalommal került megrendezésre a Budavári Palota gyönyörű teraszain. A lélegzetelállító Dunai panoráma, az emlékeket őrző falak, a díszes épületek a hűvös idő ellenére is varázslatos hangulatot kölcsönöztek Európa egyik legszebb fesztiváljának. A borok minősége, a gourmet fogások széles választéka, a szakmai programok színvonala az időjárástól függetlenül is felejthetetlen élményt nyújtott a fesztivál látogatóinak.
Vásárló Hadat üzenne a műanyagoknak a sampongyártó világcég – jöhet a dobozos tusfürdő?
Buksza blog | 2024. szeptember 24. 12:43
Az Unilever vezetősége azt várja az ENSZ folyamatban lévő műanyag-kezelési egyeztetési folyamatától, hogy az év végén olyan egyezménnyel végződjön, ami kiüti a műanyag csomagolóanyagokat.
Vásárló MIkor lehet a legkényelmesebben vásárolni? Megjött a válasz
Buksza blog | 2024. szeptember 24. 11:33
A fogyasztási szokások átalakulásával indokolja a Co-op, hogy 24 órás élelmiszer-kiszállítási szolgáltatást vezet be Angliában. A gyors házhoz szállítást elsősorban az éjszaka vásárlók igénylik.
Vásárló Szlovákiába jár élelmiszert vásárolni? Ezt mindenképpen tudnia kell!
Buksza blog | 2024. szeptember 23. 05:44
A szlovák kormány nem ijedt meg attól, hogy gazdasági megszorításokat kell bevezetni az állam pénzügyeinek rendbe tétele érdekében, ám a csomag „hangulatjavító” részének hatása kétséges. A szlovákiai boltokba járó magyarországi lakosoknak érdemes lesz újra elővenniük a számológépet. 
Vásárló Így küzd a vásárlók kegyeiért a Lidl és az Aldi
Buksza blog | 2024. szeptember 20. 14:31
Megmutatjuk, hogy hogyan igazodnak a diszkontok a vásárlói igényekhez.
Vásárló Kitalálja, mit akar most venni a legtöbb magyar?
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 13:49
Páros lábbal rúgta be az ajtót az ősz: a légkondikat esernyők, esőkabátok váltották le a legnagyobb ár-összehasonlító oldalánál is.
Vásárló Elég rosszul néz ki a pánikvásárlások másik oldala
Buksza blog | 2024. szeptember 18. 08:55
A mesterséges intelligencia lehetővé teszi a valós idejű kereskedést a ruházati cikkek piacán, azaz a fogyasztói ízlés változásainak azonnali lekövetését és kiszolgálását. Ennek azonban nagy ára van.
Vásárló Örülhetnek a vásárlók a boltok új lépésének
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 08:22
A saját márkás termékek korábban csak árukkal csalogatták a vásárlókat, ám az áruházláncok rájöttek, hogy ha javítják minőségüket, akkor hosszú távon kereshetnek velük. Ezért erősítik kínálatukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG