2p
A Nielsen legfrissebb felmérése megállapította, hogy egyre jobban fogynak az otthoni főzéshez szükséges élelmiszerek. Megugrott többek között a liszt, az olaj, a vaj és a túró értékesítése. Különösen igaz ez a északkeleti és a délnyugati megyékre.

Stabil az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele abban a kilencven élelmiszer kategóriában, amit a Nielsen mér. Idén nem volt jelentős változás a bevétel terén az előző hasonló periódushoz viszonyítva. Idén az első tíz hónapban a forgalom változatlanul mintegy 1 170 milliárd forintot ért el. Mennyiség szempontjából azonban 3 százalékos visszaesést mért a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. 

Nőtt a húskészítmények, a sajtok és ásványvízek forgalma, de ezek mellet megugrott az otthoni főzés több hozzávalójának értékesítése is. Az étolaj, a liszt, a túró és a vaj eladása például 1 és 7 százalék közötti mértékben emelkedett. Ezen kívül figyelemre méltó, hogy mind értékben, mind mennyiségben nőtt a forgalom táblás csokoládéból és édes kekszből. 

Ezekben a megyékben főzhetnek többet

Az otthoni főzés hozzávalói iránt különösen az északkeleti és a délnyugati megyékben nagy a kereslet. Amíg a teljes hazai élelmiszer-kiskereskedelem forgalmából az északkeleti üzletek 20, a délnyugatiak pedig 12 százalékkal részesednek, addig ezekhez az átlagokhoz képest 1-5 százalékponttal nagyobb arány jut az említett két régióra többek között a tejföl, étolaj, margarin, liszt, túró, fűszer és ételízesítő bolti eladásából.

Bolttípusok piaci részesedése (százalék)

Bolttípus

2012. első három negyedév

2013. első három negyedév

2 500 nm felett

30

30

401-2 500 nm

35

36

201-400 nm

8

8

51-200 nm

18

17

50 nm és kisebb

9

9

Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat

Ami a bolttípusokat illeti, a hagyományos kis üzletek stabilan őrizték piaci részesedésüket a legutóbbi években, de most újra nőtt a koncentráció. A 400 négyzetméteres és nagyobb üzletek 66 százalékos részaránya a Nielsen által mért élelmiszerek kiskereskedelmi bevételéből 1 százalékponttal nőtt. Ez annak a következménye, hogy a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna mutatója 35 százalékról 36-ra emelkedett. Ezzel egyidőben az 51-200 négyzetméteres boltok részaránya 18 százalékról 17-re csökkent.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nem Magyarországot választotta célpontjául a kisbolt-specialista
Buksza blog | 2024. május 14. 10:04
A főleg élelmiszereket és italokat árusító lengyel Zabka három üzlet megnyitását tervezi májusban Romániában, majd ezt követően gyors terjeszkedésbe kezd. 
Vásárló Jelentős árcsökkentésre kényszerül a McDonald's: menüt adnának szendvicsárban az amerikai éttermekben
Buksza blog | 2024. május 14. 08:57
A McDonald’s arra készül, hogy extra árengedményt ad legalább egyik menüjére, hogy visszacsalogassa azokat a vendégeit, akik az infláció miatt az utóbbi időben inkább otthon főznek.
Vásárló Hamarosan szívhatják a fogukat az autósok?
Privátbankár.hu | 2024. május 11. 11:19
Az árcsökkenésnek vége szakadhat. 
Vásárló Nagyon bejött a "féláras" megoldás a magyar vásárlókat is megcélzó lengyel "cipőkirálynak"
Buksza blog | 2024. május 11. 09:37
Remekeltek az év elején a CCC cipőboltlánc üzletei. A nyereség a triplájára nőtt.
Vásárló Miért pont az Aldi vagy a többi diszkont? Megvan az új varázsszó
Buksza blog | 2024. május 9. 19:03
Az Aldi azon áruházláncok között lesz, amelyek jól jönnek majd ki abból az időszakból, amelyben az inflációval küszködő vásárlók sokkal jobban megnézik, mit vásárolnak a boltokban.
Vásárló Az elképzelhetetlent kínálja a svájci bicska új változata
Buksza blog | 2024. május 9. 15:13
A svájci bicska mögött 140 éves múlt áll, ám a fejlesztése soha nem áll meg egy pillanatra sem. Más kérdés, hogy amire a gyártó most készül, az igencsak meglepő változást hoz a bicska történetében.
Vásárló Kitalálja, mennyivel olcsóbb ugyanaz a magyar tészta Romániában, mint nálunk?
Privátbankár.hu | 2024. május 9. 06:35
Bődületes a különbség - miért vásárolna itthon az, aki Romániában is megteheti?
Vásárló Ezért kellett új ellenséget keresnie a kormánynak: sosem láttunk még ilyet a magyar boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. május 9. 05:36
A Privátbankár Árkosár-felmérések bő 17 éves történetének legnagyobb éves árcsökkenését mértük a hazai hipermarketekben májusban - igaz, az áresés mértéke messze-messze elmarad a korábban látott óriási áremelkedésektől. Jó hír, hogy végre havi szinten is értelmezhető árcsökkenés történt az élelmiszerek frontján. Megnéztük azt is, hol a legolcsóbb a spárga, a párizsi és a csirkemáj.
Vásárló Újabb pofont kapnak a termékzsugorítók
Buksza blog | 2024. május 7. 11:11
Méretes bírságra számíthat az a gyártó Dél-Koreában, amelyik titokban próbálja csökkenteni termékei megszokott mennyiségét ugyanazért az árért.
Vásárló Az Aldi közelebb menne a vevőkhöz, miközben a Lidl ünnepel
Buksza blog | 2024. május 7. 07:48
Az Aldi egyik legjobb terjeszkedési döntése az volt, amikor a cég vezetősége úgy határozott, hogy partra szállnak Nagy-Britanniában. A „hódítást” a helyi lakosok bevonásával akarják kiterjeszteni.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG