Nem biztos, hogy ez a kenyér okos, lehet, csak barna. (Illusztráció) |
A Hajdúsági Sütödék Zrt. vezérigazgatója szerint egyre nő az okoskenyerek piaca Magyarországon, az ebből származó árbevétel a következő két évben elérheti a 2-5 milliárd forintot.
Szakács Tamás az MTI-nek elmondta: az elmúlt két évben, piaci bevezetése óta a cégcsoport csaknem hétmilliárd forintos árbevételének a tíz százaléka már az okosélelmiszerekből származik.
Mégis mi ez?
Ilyen terméknek nevezik azokat az élelmiszereket, amelyek tudományosan igazoltan kedvező élettani, egészséget támogató, vagy a betegségek kialakulásának kockázatát csökkentő hatásuk is van.
A 420 embert foglalkoztató cégcsoport tavalyi árbevétele 6,8 milliárd forint volt, idei árbevételi tervük 7,2 milliárd forint. Az okosélelmiszer kutatási programjuk 2000-ben kezdődött, eddig öt új terméket fejlesztettek ki, amelyek többségével a következő években jelennek meg a piacon.
A cégcsoport 19 éves kutató-fejlesztő munkájának eredményeként születtek meg a speciális vitamin- és ásványianyag-kombinációt tartalmazó cipók, amelyek különféle egészségi problémák megoldásában segíthetnek úgy az embereknek, hogy nem kell változtatniuk az étkezési szokásaikon.