Reális elvárni, hogy az év elején megírt tanmenet, a gyerekek füzete, a haladási napló és az óravázlat tökéletes párhuzamban legyen szeptember elsejétől június 15-éig? Ha a pedagógusok ilyen szoros kontroll és előírások alatt működnek, akkor a gyerekeket is így próbálják nevelni - így viszont a gyerekek számára nem marad más, csak a lázadás, a szüleiknek pedig a diákok kimenekítése a rendszerből - monda a Napi Kommentárban Földes Petra oktatáskutató.
A pedagógusminősítési rendszer bevezetésének gondolata önmagában egy előremutató, jó gondolat. Valahol a kialakítás során azonban ez egy számonkérő rendszerré vált; alulról építkező minőségbiztosítási, intézményfejlesztési rendszer helyett egy nagyon erős külső kontroll lett belőle, ami ellen épp a legjobb tanárok lázadtak fel - mondta a szakértő.
Tematikus oktatási hét a Privátbankár.hu-n
Hétfőn arról kérdeztük Földes Petrát: miért szerepeltek olyan rosszul a magyar diákok a PISA-teszten? >>
Kedden este pedig egy újabb videóval jelentkezünk: Tóth Máriát, az Oktatási Hivatal Projektigazgatóság szakmai vezetőjét is a pedagógusminősítési rendszerről, az intézményi önértékelésről kérdeztük.