A vasúti munkavállalók pénzügyi ösztönzésére a költségvetésben elkülönített forrásból összesen mintegy 30 ezer dolgozó jut átlagosan nettó 32 ezer forinthoz legkésőbb december első felében - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Ez azt jelenti, hogy összesen 960 millió forintot kapnak kézhez a dolgozók.
A Privátbankár arra vonatkozó kérdésére, hogy a maradék egymilliárd és negyvenmillió forint mire megy el, az NFM úgy reagált, hogy a közterhek és járulékok viszik el a kétmilliárd forint több, mint felét. Kiszámoltuk: a nettó 32 ezer forint abban az esetben, ha nincs gyerekkedvezmény, 61 ezer forint költség a cégnek, vagyis ebben az esetben az államnak.
A kormány kifizetések megindításáról szóló október végi döntésével pontosította az érintett személyi kört. Így a vállalati átszervezések vagy vonalátadások miatt a MÁV-csoport más vállalataihoz vagy a GYSEV-hez került vasutasok is megkapják a munkájukkal kiérdemelt összegeket.
Összesen ötmilllárdot kapnak
Orbán Viktor miniszterelnök és Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete elnöke 2011 novemberében állapodott meg arról, hogy három év alatt összesen 5 milliárd forintot fizetnek ki a vasúti dolgozók számára. Az érintett munkavállalók az első egymilliárd forintot már tavalyelőtt megkapták.
A Kormány a tavalyi évre eső kétmilliárd forint fedezetét költségvetési átcsoportosítással biztosította. A fennmaradó kétmilliárd forint már a 2013. évi költségvetési törvényben is szerepelt. Az idei kifizetések a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. és a vasúttársaságok között megkötendő megállapodások alapján, egy hónapon belül megindulhatnak.
A Kormány a vasutasok példás helytállását és a legnagyobb foglalkoztatók közé tartozó vasúti ágazat kiemelt fontosságát ismeri el a pénzügyi ösztönzéssel - áll a közleményben. A forrásból a kormányhatározat szerint a cégek prémiumrendszereinek hatálya alá tartozók - köztük a vezetők - nem részesülnek.