Szubjektív élménybeszámolókat gyűjtött össze a Napi.hu a Magyar Postánál uralkodó káoszról. A lapnak olyan korábbi munkavállalók nyilatkoztak, akik nemrég még a posta kötelékében élték át a hatalmas fejetlenséget.
Inkompetens vezetés?
A megszólalók színesebbnél színesebb történeteket hoznak, mint például:
- Képzetlen és nem megfelelő az emberállomány.
- A szabályrendszer ésszerűtlen akadályokat görget a munkavégzés elé.
- Minden az értékesítés: sorsjegyet és biztosítást úgy kell szórni az ügyfelekre, mintha nem lenne holnap. Cserébe alacsony a jutalék, de van kötelező teljesítési kvóta, ami jócskán megdobhatja a munkaidőt, sőt, egyes esetekben 3-4 órával hosszabb is lett.
- A kötelező értékesítés miatt a fő feladat, a levelek kezelése is megsínylette az időszakot.
- A túlhajtottság miatt ebédszünetre sem volt idő, volt aki rosszul is lett a hajtós hónapokban.
- Olyan feladatokat osztanak ki újoncoknak, amiről nem kaptak képzést, tehát garantált a káosz. A felettesek utasítása annyi, hogy "csináld meg".
- Egy ilyen, - oktatás híján - elhibázott feladat után vizsgálat is indult egy dolgozó ellen.
- Volt olyan, amikor a csoportvezetők bezárták a dolgozókat addig, amíg a küldeményfeldolgozás nem volt teljesítve. WC-re sem mehettek ki, volt, aki "összehugyozta magát" - közölte a lap forrása. Aznap 30-40 ember mondott fel.
- Hiába írják be a túlórákat, a csoportvezetőnek megvan a joga, hogy egyszerűen lehúzza azt és ne fizessék ki.
Érdemes olvasgatni a történeteket, mindjárt másképp állunk ahhoz, amikor karácsonykor nem jön meg időre a megrendelt ajándék. Persze ne felejtsük el, hogy ez csak a történet egyik oldala, várjuk a Magyar Posta reakcióját a cikkre.