Andy Vajna (Kép forrása: MTI Fotó, Balogh Zoltán) |
Tizenegyedik alkalommal készítette el a Marketing&Média kommunikációs szaklap a magyar médiaipar legbefolyásosabb embereinek top ötvenes rangsorát. Az első két helyezett közötti sorrend változása jól mutatja az erőviszonyok alakulását is. „Idén először vált kiegyenlítettebbé a mezőny a két legnagyobb piaci szereplő között. Az RTL Magyarországtól négyen kerültek be a Top 50-be, és ugyanennyien vannak a listán a TV2 Csoport részéről is” – mondta el Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője. A politikához közvetlen vagy közvetett úton kapcsolódó médiavezetők aránya az idei listán 20 százalék körüli, ami megegyezik az előző évivel.
Top10
A szakmai zsűri értékelése alapján Andy Vajna, a TV2 Média Csoport, a Lapcom Zrt. és a Rádió 1 tulajdonosa állt az élre, míg Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója a második helyre került. A dobogó harmadik fokán a Central Médiacsoport tulajdonosa, Varga Zoltán váltotta Mészáros Lőrincet.
Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban (Első tíz helyezett) |
||
Helyezés |
Név |
Cég |
1. |
Andy Vajna |
TV2 Média Csoport, Lapcom, Rádió1 |
2. |
Vidus Gabriella |
RTL Magyarország |
3. |
Varga Zoltán |
Central Médiacsoport |
4. |
Mészáros Lőrinc |
Mediaworks Hungary, Echo Tv |
5. |
Gulyás János |
Wavemaker |
6. |
Dirk Gerkens |
TV2 Média Csoport |
7. |
Christopher Mattheisen |
Magyar Telekom |
8. |
Kolosi Péter |
RTL Magyarország |
9. |
dr. Bayer József |
Ringier Axel Springer |
10. |
Lukács Csaba |
Atmedia |
Forrás: Marketing&Média |
A Magyar Telekom vezére, Christopher Mattheisen minden bizonnyal utoljára szerepel a listán, hiszen idén áprilisban lemondott tisztségéről.
Többségben a médiavállalatok, a főszerkesztők kimaradtak
Tavaly október 5-én jelentette be az Andy Vajna tulajdonában lévő AV Investments leányvállalata, az Avalue Befektetési Kft., hogy lezárult a Lapcom Zrt. megvásárlásának folyamata. Különös hangsúlyt helyeznek arra, hogy a Lapcomhoz tartozó újságok és online kiadványok, a TV2 Csoport valamint a Rádió 1 az együttműködési lehetőségeket kiaknázva tovább fejlődjenek - mondta Vajna. |
A lista pozíció szerinti bontásában a meghatározó szakemberek közül a Top 50 szereplőinek többségét hagyományosan a médiavállalatok adják, s nem volt ez idén sem másként. Az 50 legbefolyásosabb médiaszereplő ranglistáján belül a második legnépesebb kör a média- és reklámügynökségek vezetőié, idén 22 százalékos részaránnyal. Markáns szereplők még a telekommunikációs cégek vezetői, az arányuk ebben az évben nem kevesebb, mint 12 százalékot tett ki.
Az egyik legszembeötlőbb változás a tavalyi listához képest egyértelműen az, hogy egyetlen főszerkesztő sem került be a Top 50-be. Az 58. helyet Uj Péter, a 444.hu főszerkesztője szerezte meg.
A lista összetétele azt mutatja, hogy a televízió továbbra is nagyon meghatározó szerepet tölt be a médiaiparban: a Top 50-be bekerült személyek tevékenységének túlnyomó többsége ehhez a médiumhoz köthető.
Állandó szereplők
Az úgynevezett „törzsgárda” összetétele nem változott. Azokat hívjuk így, akik 2008 óta az eddigi összes Top 50-be bekerültek. Ez a hét ember nem más, mint Vidus Gabriella, Kolosi Péter, dr. Bayer József, Somlói Zsolt, Málnay B. Levente, Németh Béla és Jonathan Cooper.