Barack Obama a LinkedIn-en |
A LinkedIn egy nemzetközi online közösség, amely megkönnyíti létrehozni és fenntartani a szakmai és üzleti kapcsolatokat. Tizenkét év telt el az online közösségi oldal 2003. májusi indulása óta. Ebből az apropóból a Gemius most azt elemezte, mely országokban népszerűbb a nők körében a Linkedin.com honlap, és mely országokban vannak túlsúlyban a férfi látogatók.
Az adatok 2014. augusztus és 2015. január közötti időszakra vonatkoznak és reprezentatívak a 18-69 éves internethasználókra azon közép- és kelet-európai országokban, ahol a Gemius internetes kutatásokat végez (Magyarország, Lengyelország, Fehéroroszország, Ukrajna, Oroszország, Románia). Összehasonlításképpen, az adatokat azonos időszakban Dániában is elemezték.
Romániában a legnépszerűbb
Kiderült, hogy a vizsgált közép-kelet-európai országok közül Romániában a legnépszerűbb a LinkedIn. Az adatok azt mutatják, hogy a vizsgált hónapokban tízből egy román internetező látogatta meg a LinkedIn weboldalt (havonta átlagosan az internetfelhasználók 11 százaléka). A vizsgált országok közül a legszerényebb érdeklődést Fehéroroszországban regisztrálták a szolgáltatási iránt, ahol egy adott hónapban csupán az internetezők három százaléka kereste fel a LinkedIn-t.
Összehasonlításképpen, Dániában, ahol fejlettek az információs és kommunikációs technológiák, ott az internetfelhasználók egynegyede (24 százalék) látogatja a LinkedIn-t . Itt a felhasználók több mint fele férfi (52 százalék).
Tipikusan női webhelynek Oroszországban
A LinkedIn tagok nemek szerinti elemzése azt mutatja, hogy Oroszországban és Lengyelországban, a látogatók többsége nő. Oroszországban a felhasználók 56 százaléka nő, Lengyelországban pedig 52 százalék.
Férfi túlsúly a tagok között
Eközben a férfiak vannak túlsúlyban a LinkedIn-en Ukrajnában (57 százalék) és Magyarországon (54 százalék).
Forrás: Gemius |