A jelentkezési szakasz még nem zárult le, ezért Horváth Péter , a képzésben részt vevő Tréner Kft. ügyvezetője még nem tudta megmondani a Világgazdaságnak, hogy pontosan hányan vesznek részt a tanfolyamon.
Terveik szerint 10-15 fővel számolnak, és a következő években újra egyeztetnek a létszámról, a légitársaság igényeiről. A Wizz Air megerősíti, hogy a kadétprogram már elindult, jelenleg a jelöltek kiválasztása zajlik, a kurzusok az idei év folyamán indulnak majd” – közölte a diszkont-légitársaság.
A Wizz Air még tavaly ötéves együttműködési megállapodást kötött két repülési képzési szervezettel arról, hogy kadétokat képezzenek a légitársaságnak. A versenytárgyalásokat és az értékelési eljárást követően a Wizz Air a CTC Aviationt és a CEFA-t választotta a képzésre.
Az előbbi egy angol cég, míg a CEFA egy Magyarországon bejegyzett vállalkozás, amelyet két külföldi társasággal, a Martin Air Flight Academyvel és a Flight Simulator Companyval együtt a Tréner Kft. hozott létre. Ez utóbbi pedig Magyarországon egyedülálló módon iskolarendszerben, a Nyíregyházi Főiskolával együttműködve végzi a hivatásos pilóták képzését, integrált tematika alapján.
Egész olcsón lehet valaki pilóta
A kétéves kurzus túlnyomó részét Nyíregyházán, majd két hónapot a holland partnernél töltenek a kadétok, akiknek a kurzusért bruttó 119 700 eurót kell fizetni – mondta az ügyvezető, aki hozzátette: ha az európai szinten vett árát nézzük a programnak, vagy akár a másik képzőszervezet, a CTC árát, ez nem egy kimagasló összeg, mivel már tartalmazza az Airbus A320-as típusképzést, szállást, vizsgadíjakat és minden egyéb költséget. Az oktatást a Wizz Air szakembereinek közreműködésével teljesen a légitársaság igényeire szabva végzik.