Ha a kampányhajrában már nincs az országban olyan üzem, határátkelő vagy útszakasz, amit át lehet adni, akkor keresni kell! Olyat, amit egyszer (hamarosan) majd át lehet adni. Így tett a külgazdasági és külügyminiszter is. Péntek délután jött ki két kép az MTI-ben:
"Szijjártó Péter megtekintette az épülő zalaegerszegi autóipari tesztpályát" - címmel.
Eszerint a miniszter Rigó Csabával, a Közbeszerzési Hatóság elnökével, Balaicz Zoltán zalaegerszegi polgármesterével, Palkovics Lászlóval, az oktatásért felelős államtitkárral (aki egyben a pálya kormánybiztosa is), valamint Vigh Lászlóval, a tesztpálya megépülésével kapcsolatos biztossal megnézte, hol tart a pálya kivitelezése.
Itt tart:
![]() |
Az épülő tesztpálya. (Forrás: MTI Fotó Varga György) |
Megtekintette:
![]() |
(Forrás: MTI Fotó, Varga György) |
Mi is ez a tesztpálya?
A tervek szerint nyártól már használhatják az autógyártók a járműipari tesztpálya első ütemeként elkészülő kör alakú, 300 méter hosszú pályát, amely mintegy 42 milliárd forintba (!) kerül, 250 hektáron terül el.
A kormánynak nagy tervei vannak az önvezető autózással. A Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára, Lepsényi István korábban azt mondta: 15 éven belül már olyan autók járhatnak az országban, amikben nem lesz vezetőülés.
A teszt- és az autópálya között épp ezért egy úgynevezett „okos útszakaszt” akarnak létrehozni, így azok a kocsik, amik jól teljesítenek az előbbin, azok kipróbálhatják magukat a gyorsforgalmi úton, élesben is.
Soha többé nem lesz dugó és halál az utakon? Tények és tévhitek Több előadás is foglalkozott a budapesti SMART konferencián a mesterséges intelligencia, az autózás és önvezető autózás, a közlekedés jövőjével, amelyek számos tényt megerősítettek és tévhitet megcáfoltak a témával kapcsolatban. Amit biztosra tudunk: elkerülhetetlenül jön az önvezető autók kora, és gyökeresen átalakítja az életünket és városainkat. A Privátbankár.hu tudósítása a konferenciáról >>>> |