A hatályos rendelkezés szerint a korkedvezményre 2014. december 31-éig lehetett jogosultságot szerezni. Ezért a buszvezetők korkedvezményes nyugdíjának megtartását már szeptemberben kezdeményezték.
A kormányzati véleménnyel - amely szerint a korkedvezményes nyugdíj "jogtalan előny a többi munkavállaló csoporttal szemben" - nem ért egyet a szövetség.
Jobb lenne, ha már nem dolgoznának. Miért?
Az érdekképviselet jelezte: a Volán-cégcsoportban közel 11 ezer autóbusz-gépkocsivezető dolgozik, átlagéletkoruk folyamatosan közelít a nyugdíjkorhatárhoz. Az eddig elvégzett valamennyi szakértői vizsgálat, felmérés egyértelműen igazolta a korkedvezmény létjogosultságát, felhívva a figyelmet az egészségkárosodás kockázati tényezőire. A buszvezetők könnyített munkakörben foglalkoztatására nincs lehetőség, és valószínűsíthető, hogy a piaci verseny miatt a 2017. évi piacnyitás után sem lesz - fűzték hozzá.
A KMSZ szerint átmeneti megoldást jelenthet, ha a kormány ismét módosítja a vonatkozó törvény rendelkezéseit, és meghosszabbítja a jogosultságszerzés idejét.