A nagy mennyiségű esővíztől alámosott töltésoldal (balról) a 61-es villamos vonalán, a Kelemen László utcai megállónál 2018. szeptember 3-án. Szeptember 1-jén a hatalmas mennyiségű esővíz kimosta a sínek alól a zúzottkő ágyazatot a 2017-ben felújított szakaszon. A BKV közlése szerint a villamosforgalom a hét második felében indulhat újra az érintett szakaszon. MTI Fotó: Máthé Zoltán |
Kimosta a töltésoldalt a 61-es villamos vonalán a nagy mennyiségű esővíz szombaton. Most olyan átereszt építenek, amely extrém mennyiségű csapadékvíz elvezetésére is alkalmas; a villamosforgalom az érintett szakaszon a hét második felében indulhat újra - közölte a BKV.
A közlemény szerint a szombat esti viharos esőzés több villamos vonalon fennakadásokat okozott. Több helyen a vágányokra került hordalék vagy leszakadt ágak képeztek akadályt.
Nemrég volt felújítva
A BKV azt írta, hogy a 61-es villamos vonalán 2017-ben végeztek támfal-megerősítési és pályafelújítási munkákat, azok megfelelő minőségben készültek el. Ennek ellenére a 61-es villamos vonalán, a Kelemen László utcánál a hatalmas mennyiségű víz kimosta a sínek alól a zúzottkő ágyazatot.
Mint hozzátették, az érintett területen a hegyoldalból két irányból is ide gyűlik össze a csapadékvíz, amely csak a villamos pályán keresztül tud a vízgyűjtőként funkcionáló Ördög-árokba jutni. A mostani problémát az okozta, hogy a "havária jellegű" esőzés során olyan mennyiségű víz gyűlt össze, amit a pálya víznyelői már nem tudtak elvezetni, a nagy mennyiségű csapadék így utat talált magának a vasúti pálya felépítményén keresztül, elhordva a töltésoldalt.
A helyreállítás során a BKV - a kivitelezővel együttműködve - olyan megoldást keres, amely hosszú távon megoldást jelent a közutakról a villamos pályára jutó csapadékvíz elvezetésére az Ördög-árokba. Ezért egy olyan, nagy keresztmetszetű átereszt építenek, amely extrém mennyiségű csapadék elvezetésére is alkalmas.
Ennek megépítése néhány napig tarthat, várhatóan a hét második felére készülhet el. Ekkor indíthatják el újra a forgalmat a vonalon. Mivel az alépítmény rongálódása még nem ítélhető meg teljes körűen, a forgalom beindulását követően sebességkorlátozást vezetnek be.