3p

Mik a legfontosabb aktualitások az ESG és a fenntarthatóság terén?
Mit hoz az EU Omnibus csomagja?
Merre tart a szabályozás? Mik az MNB ajánlásai, elvárásai?
Hogyan birkóznak meg az ESG jelentette kihívásokkal a vállalatok a gyakorlatban?

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Sokkal többen támogatnák Magyarországon a gyorshajtás ellen bevethető átlagsebesség-mérés bevezetését – derül ki a K&H Biztosító biztos jövő felméréséből. A magyarok majdnem kétharmada – 63 százaléka – jó ötletek tartaná ezt a megoldás, szemben a korábbi 56 százalékkal.

 

A kutatás egyébként nagyon felemás képet mutat a gyorshajtásról. A megkérdezettek 81 százaléka szerint sok autós nem tartja meg a sebességhatárokat. Ezzel szemben a jogosítvánnyal rendelkezők 36 százaléka azt mondta, hogy szigorúan mindig csak a megengedett sebességgel megy, 54 százalék pedig - saját bevallása - szerint csak nagyon ritkán lépi túl a sebességkorlátozást.

A közlekedés, a sebességkorlátozások és a forgalmi dugók kérdése újból napirendre került az elmúlt hetekben, amelyben szerepet játszott, hogy a járvány miatt ideiglenes kerékpársávok jelentek meg az amúgy jelentős forgalmú utakon. A főváros vezetése pedig egy tervezet elkészítését helyezte kilátásba, amelynek egyik célja a forgalom csillapítása. Konkrét intézkedések még nincsenek, ám a K&H Biztosító 2019 végén készült kutatása szerint a 30-59 éves magyaroknak markáns véleménye van a sebességkorlátozásokról, valamint a gyorshajtás megakadályozásában a nemzetközi példák alapján hatékony fegyvernek mondható átlagsebesség-mérésről.
 

Markáns eltérés

A K&H felméréséből kiderült, hogy a megkérdezettek mindössze 1 százaléka véli, hogy az autósok szigorúan betartják a sebességhatárokat, 18 százalékuk szerint pedig sok sofőr nem hajt gyorsabban a megengedettnél. A válaszadók 71 százaléka szerint azonban sokan nem tartják be a sebességkorlátozásokat, 10 százalékuk pedig azt mondta, hogy szinte senki nem figyel erre.

Teljesen más eredmény jött ki a válaszokból, amikor a jogosítvánnyal rendelkezők nyilatkoztak arról, hogy ők maguk betartják-e a sebességhatárokat. Az autósok 36 százaléka saját bevallása szerint szigorúan kezeli ezt, azaz nem hajt gyorsabban a megengedettnél, 54 százalékuk viszont beismerte, hogy nagyon ritkán megy gyorsabban, mint amennyivel lehetne. A megkérdezettek 10 százaléka szerint előfordul, hogy gyorsan hajt.

Többen néznék jó szemmel

Érdekes eredmények születtek a gyorshajtás megakadályozására nemzetközi példák alapján jó módszernek tartott átlagsebesség-mérésre vonatkozó válaszokból. Az átlagsebesség-mérés azt jelenti, hogy egy-egy útszakaszon „eltöltött” idő alapján vizsgálják az autók sebességét. A K&H biztos jövő kutatása szerint a magyarok 63 százaléka jó ötletnek tartaná a bevezetését, azaz nőtt a megoldást támogatók aránya az egy évvel korábban mért 56 százalékhoz képest. A magyarok 37 százaléka szerint viszont nem szeretne átlagsebesség-mérést, közülük például 14 százalékuk kifejezetten rossz ötletnek tartja.

Balesetek előidézője

A K&H Biztosító szakértői szerint a személysérüléses balesetek, valamint a kisebb – emberi sérülést nem eredményező – karambolok jelentős része a gyorshajtás számlájára írható. A gyorshajtáson belül mindkét verzió gyakori: az abszolút gyorshajtás, vagyis az adott útszakaszra vonatkozó sebességhatár túllépése, valamint a relatív gyorshajtás, amikor a sofőr nem az út- és látási viszonyoknak megfelelő sebességet választott.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Közérdekű Mi történt? Rogán Antalék emberesen odaléptek év végén
Privátbankár.hu | 2025. február 5. 13:07
Tízmilliárdokról döntött a Nemzeti Kommunikációs Hivatal.
Közérdekű Leesik az álla, ha kedden behajt egy benzinkútra
Privátbankár.hu | 2025. február 3. 11:09
Ugyanannyiba kerül majd a benzin és a gázolaj, mint hétfőn.
Közérdekű Veszélyes játék kezdődhet: gépesítené a kuruzslást egy amerikai politikus
Privátbankár.hu | 2025. január 28. 11:55
Az Egyesült Államok Kongresszusának egyik képviselője úgy gondolja, némi megkötöttség mellett lehetővé kellene tenni, hogy a mesterséges intelligencia orvosi recepteket írjon fel a betegeknek.
Közérdekű Gyönyörű kép fogadja, ha kedden begördül egy benzinkútra
Privátbankár.hu | 2025. január 27. 11:53
A benzin és a gázolaj is tovább olcsóbbodik.
Közérdekű Hatalmas összeget kért Brüsszeltől a fideszes politikus
Privátbankár.hu | 2025. január 24. 14:25
Pénz, pénz, pénzecske?
Közérdekű Újabb tűz lobbant fel Los Angeles közelében
Privátbankár.hu | 2025. január 23. 13:49
Újabb tűz ütött ki szerdán Los Angelestől északra, amely mindössze néhány óra alatt mintegy 3800 hektárt perzselt fel.
Közérdekű Csütörtökön megtudjuk, mit főzött ki Indiában Orbán Viktor?
Privátbankár.hu | 2025. január 22. 13:34
Kormányinfó lesz csütörtök délelőtt, kérdésekkel készülünk, de számíthatunk nagy bejelentésekre is?
Közérdekű Magyar Péter nagy bejelentést tett, itt az időpont!
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 20:20
A miniszterelnök büntetőjogi felelősségáről is beszélt Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke. 
Közérdekű Orbán Viktor támadásba lendült, komoly fenyegetést küldött
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 12:46
Orbán Viktor szerint Brüsszelt markában tartja egy oligarcha. 
Közérdekű Akár 2025 végéig az amerikai szankciós listán maradhat Rogán Antal?
Privátbankár.hu | 2025. január 16. 07:23
Erre lehet következtetni Gulyás Gergely kijelentéséből.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG