Lecserélte a 3-as metró szerelvényeit felújító cég a budapesti projekt vezetőjét. A Metrovagonmas tájékoztatása szerint a szerelvények felújítását Denisz Silo, a cég anyavállalata, a Transmasholding könnyű- és városi szállító vasúti jármű osztályának vezetője koordinálja a jövőben.
Megint támad a fakocka? Kiállt egy metró Tovább a cikkhez >>> |
Az új vezető lesz a felelős a budapesti felújítási program sikeres kivitelezéséért, ide értve a szerelvények biztonságát, a problémamentes működést, a menetrend betartását, a karbantartási munkák teljesítését, a szállítási idők betartását és a szerelvények üzembe helyezését is.
Denisz Silo a 2-es metróvonalon közlekedő szerelvényeket is gyártó francia Alstomnál kezdte karrierjét szervizmérnökként, és jelentős tapasztalattal rendelkezik európai országokban végrehajtott projektek terén – derül ki a közleményből.
A tervek szerint havonta két új szerelvényt helyeznek üzembe, így az év végére 21 új jármű közlekedik majd a 3-as vonalon. Budapesten jelenleg 13 felújított szerelvény van, ebből hétnek van üzemeltetési engedélye. Az utolsó szerelvény leszállítása a szerződésben foglaltak szerint jövő nyárra várható. A 222 metrókocsi felújítása csaknem 220 millió euróba (mintegy 67 milliárd forintba) kerül.
Az első szerelvény március 20-án állt forgalomba Budapesten, de már az első napokban probléma adódott vele. A BKV június elején a meghibásodások miatt egy időre az összes felújított szerelvényt kivonta a forgalomból. Legutóbb az ajtó mozgatószerkezetébe került fakocka miatt volt gond az egyik szerelvény ajtómechanikájával, ez ügyben Tarlós István főpolgármester feljelentést tett a rendőrségen.