Ennyi látszik a szupertrafipaxból. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt |
A közlekedésbiztonság javítása volt a cél, amikor elkészítettek 525 "szupertraffipaxot", ám a statisztikák szerint a sérüléses balesetek száma tavaly továbbnőtt.
A vezess.hu cikke szerint tehát nem, hogy nem sikerült az ORFK által kitűzött célt elérni, de még rosszabb is lett a helyzet 2015. évhez képest. A személyi sérüléses közlekedési balesetek száma 16 331-ről 16 506-ra emelkedett tavaly, a halálos balesetek száma viszont 585-ről 556-ra csökkent. 2015-höz képest tehát 175-tel több súlyos baleset volt, azonban 29-cel kevesebb halálos - írja a lap a rendőr-főkapitányság adataira hivatkozva.
A vezess.hu felidézi, hogy annak idején nem csak a gyorshajtás megelőzésére állították fel a szupertraffipaxokat, hanem egy rakás más szabálysértés kiszűrésére is jónak kellett volna lennie - elméletben. Az ORFK-t ugyanis hiába kérdezték, hogy a gyorshajtáson felül milyen arányban szabtak ki más szabálysértésért büntetést, ezeket az adatokat nem közölte a szerv.
Valamire viszont nagyon jó
Amiben viszont nagyon jó kamerahálózat, az a bírságok kiszabása. Az ORFK nyári közlése szerint az első negyedévhez képest a másodikra a magyar rendszámos járművek üzembentartói 50 százalékkal több bírságot kaptak, 24 ezerről 34 ezerre emelkedett a számuk. Az egész tavalyi évre kiszórt bírságok száma (tehát nem csak a szupertraffipaxokhoz köthető) összesen 265 731. Egy évvel korábban, amikor még nem élesítették az új eszközöket, ez a szám 216 ezer volt.