MTI Fotó: Mihádák Zoltán |
Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy műszaki hibára utaló jelek egyelőre nincsenek, a fékrendszer minden vizsgán átment, így nem zárják ki az emberi mulasztás lehetőségét sem. A baleset pontos okát részletes vizsgálat fogja kideríteni. Már húsz-harminc éve gondot jelent az érintett szakaszon az őszi-téli időszakban, hogy a sínek eljegesednek vagy falevelek kerülnek rájuk, ami csúszásveszéllyel jár.
A metróvezetőket erre figyelmeztették, valamint az automata üzemmód helyett úgynevezett ellenőrzött kézivezérlést vezettek be. Ez azt jelenti, hogy a járművezetőknek a pálya állapota alapján kellett sebességet választaniuk. A fedélzeti számítógép adataiból látni fogják majd, hogy a vezető betartotta-e az erre vonatkozó utasításokat.
A balesetben érintett második jármű vezetője azt mondta, az állomásra érkezés előtt, fékezés közben érezte, hogy csúszik a pálya, és már nem tudott megállni. A közlekedés helyreállításáig pótlóbuszokkal viszik az utasokat az Örs vezér tere és a Puskás Ferenc Stadion közt. Öt mentőt riasztottak a balesethez, kilenc sérültet vittek kórházba zúzódásokkal, végtagsérülésekkel, a helyszíni vizsgálat alapján egyikük sem volt életveszélyes állapotban.