Közzétette a Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) a 2024 negyedik negyedévére vonatkozó összesítését. A szintén a Klasszis Médiához tartozó Mfor írta meg a 251 oldalas közbeszerzési dokumentum alapján, hogy a hivatal ebben az időszakban 41 megbízást osztott ki – mind a 41 Balásy Gyula cégeihez került.
A 41 megbízás összértéke nettó 24 milliárd 148,5 millió forint, azaz bruttó 30 milliárd 668,6 millió forint.
Fontos, hogy minden megbízásnál 30 százalékos opciós keretet alkalmaznak, tehát az összegek 70 százalékára vállalnak biztos lehívást, a fennmaradó rész egyfajta mozgástér, amivel ha szükséges, élnek.
Érdekesség, hogy az úgynevezett plakátkampányos megbízásból tavaly decemberben rögtön négyet is megkötöttek, összesen nettó 12 milliárd 195,6 millió (bruttó 15,49 milliárd) forint értékben – tehát a teljes, negyedéves büdzsé felét a kormánykommunikáció teszi ki: plakátok, televíziós és online hirdetések és vélhetően a nemzeti konzultáció.
Az első három plakátkampányos szerződés – amelyek nettó értékei sorrendben 2807,87 millió, 726,38 millió és 787,4 millió forint – mindössze néhány hétre szóltak, a teljesítéseket 2024. november 20. és december 31. közé becsülték. A negyedik, nettó 7874,02 millió forintos keretértékkel aláírt szerződés lényegesen hosszabb időtartamra szól: 2024. december 20-tól egészen 2025. december 31-ig tart.
A további megbízásokról az Mfor cikkében olvashat.