A Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda szeptember 19-én egy nettó 4 milliárd 724,4 millió forintos keretszerődést írt alá Balásy Gyula cégeivel, a New Land Media Kft.-vel és a Lounge Design Kft.-vel. A munka hivatalos megnevezése „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása 40., valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 48.” – ezt a köznyelvben egyszerűen csak plakátkampánynak hívjuk, írta meg a Klasszis Médiához tartozó Mfor.
Ez az összeg vélhetően a „gazdasági semlegességről” szóló nemzeti konzultációt kísérheti.
A lap összesítése szerit eddig 40 ilyen „plakátkampányos” keretszerződést kötöttek, mindegyiket a nyíltan a Fidesszel szimpatizáló Balásy Gyula cégei kapták meg.
A vizsgált, csaknem 9 és fél évben
- ha a teljes keretet kihasználták (és a szeptemberben aláírt munka esetén is így járnak el), Balásy Gyula cégeinél nettó 222,92 milliárd forintnyi kormánykommunikációs megbízás landolt. Ez áfával növelve 283,108 milliárd forint.
- Ha csak a kötelezően lehívandó keretet vették igénybe (és a legutóbbinál is elég a kötelezően lehívandó rész), a teljes összeg nettó 156,059 milliárd, bruttó 198,195 milliárd forint.
További részleteket az Mfor cikkében talál.