Az utasokat az érdekli a legjobban, hogy a BKV bérletek érvényesek lesznek-e a HÉV-re 2017-től is. Ugyan erre a MÁV egyelőre nem adott egyértelmű választ, de mivel a vonatokon is van lehetőség arra, hogy csak a városhatártól váltsunk jegyet, így valószínűleg ez a HÁV esetében is működni fog. Kérdés, hogy mi lesz a városhatáron túl? |
A MÁV hangsúlyozta, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal, a fővárossal, a Budapesti Közlekedési Központtal és a Budapesti Közlekedési Vállalattal szoros együttműködésben készülnek a HÉV-vonalak átvételére, szakértőik részt vesznek az egyeztetési folyamatokban, közreműködnek a közszolgáltatási szerződéses rendszer kidolgozásában.
A Fővárosi Közgyűlés augusztus 31-i ülésén döntött a HÉV kiválásáról. E szerint november 1-jén alakul meg a Budapesti Helyiérdekű Vasút (BHÉV) Zrt., ezt követően valósulhat meg a HÉV-vonalak átvétele úgy, hogy a főváros átadja az államnak, majd a magyar állam által a MÁV Zrt.-nek. A kiválás után a BHÉV Zrt. saját tőkéje több mint 18 milliárd forint lesz, a szétválás előzetes tervek szerint mintegy 135-145 millió forintba kerül.
Kép forrása: Wikipédia |
A vasúttársaság tájékoztatása szerint az elképzelések alapján a BHÉV Zrt. önálló társaságként végzi a HÉV-ek üzemeltetését, a társaság még 2016-ban állami tulajdonba kerül, tulajdonosa a MÁV Zrt. lesz, azaz a MÁV-csoport egy újabb leányvállalattal bővül.
A HÉV-ek várható üzemeltetési költségeivel kapcsolatban a MÁV hangsúlyozta: az üzleti tervezés jelenleg is zajlik, így megalapozott számadat csak később áll majd rendelkezésre, viszont a Fővárosi Közgyűlés által a korábbi években elfogadott üzleti tervek alapján nagyságrendileg 14-15 milliárd forint körüli üzemi költségszintről lehet beszélni.