2p
Kiderült, kinek mekkora szelet jutott a reklámtortából 2014-ben. A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) adatai alapján óvatos optimizmus jellemzi a szektort.

Az MRSZ idén is publikálta éves reklámköltési adatait, amelynek eredményeit az Evolution 2015 konferencián veséztek ki kedden a szakma képviselőivel. Ezek alapján a piac bővüléssel zárta a 2014-es évet, a Reklámtorta 189,5 milliárd forintra emelkedett 2013-hoz képest, amikor is csak 175,5 milliárd forintra rúgott a költekezés. Urbán Zsolt, a szövetség elnöke azonban a keddi konferencián elmondta, nincs ok a felhőtlen örömre: kiemelte például a reklámadó hosszú távú negatív következményeit, továbbá a 2014-es év piactorzító hatásait.  

Ilyen hatás például a korábbiakhoz képest kirobbanó állami költekezés, ugyanis 2013-hoz viszonyítva most 35 százalékkal többet költöttek el reklámra. Ez persze olyan eseményeknek köszönhető, mint az országgyűlési választások vagy az európai parlamenti választások, amelyek jócskán dobnak a reklámra költött összegen.

Reklámtorta 2014. Forrás: Magyar Reklámszövetség

 

Nem okozott nagyobb meglepetést, hogy a legnagyobb bővülés a televíziós és digitális reklámköltés esetében a legnagyobb. Az előbbihez vándorol az állami pénzek nagyobb része, míg utóbbinál a nemzetközi cégek költik el itthon a legtöbbet.

A hazai cégek reklámköltése 10 százalékot nőtt, ezzel szemben a globális vállalkozásoké 25 százalékot. Hivatal Péter alelnök elmondása szerint ez a 10 százaléknyi különbség egyértelműen jelzi, hogy milyen szűk a hazai cégek mozgástere a nemzetközi vállalatokéhoz képest. Novák Péter az IAB Hungary elnöke szerint töretlen a digitális reklámpiac terjeszkedése, olyannyira, hogy 2015-ben a digitális költések megelőzhetik a televízióst.

Jó hír, hogy befejeződni látszik a régóta tartó útkeresés, így a hazai lappiac 2007 óta tartó zsugorodása 2015-ben megállhat - erről Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Szövetségének elnöke beszélt a konferencián. 2014-ben a bevételek meghaladták a 100 milliárd forintot, igaz, ebben az online bevételek is benne vannak.

Reklámköltés 2014-ben. Forrás: Magyar Reklámszövetség

 

Kevesen tettek volna a rádiós bevételek növekedésére, azonban Turi Árpád, a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületének elnöke szerint a szegmens 5,8 százalékos emelkedést mutat, amit a hallgatószám növekedésével magyaráznak.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Nagy Márton odapörkölt a német kormánynak és a bankoknak
Privátbankár.hu | 2025. december 1. 13:31
A parlament gazdasági bizottsága előtt beszélt a miniszter, a GDP szerinte a német gazdaság szenvedése miatt nem növekszik eléggé. A bankoktól plusz 180 milliárd forintot tervez beszedni jövőre a kormány.
Makro / Külgazdaság Újabb lehetőséget kapnak a kezükbe a SZÉP-kártyások
Privátbankár.hu | 2025. december 1. 12:14
Április 30-ig lehet újra hideg élelmiszert is vásárolni SZÉP-kártyával.
Makro / Külgazdaság Beruházási hitelt venne fel? Itt egy jó hír
Privátbankár.hu | 2025. december 1. 11:12
Marad díjmentes a kezesség.
Makro / Külgazdaság Mi folyik itt? Keddtől megint nagyobbat változnak az árak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. december 1. 10:21
Megint csak az autósok egyik fele örülhet.
Makro / Külgazdaság Valamit titkol a magyar kormány az amerikai szankciókkal kapcsolatban?
Privátbankár.hu | 2025. december 1. 09:14
Továbbra sem árul el alapvető fontosságú részleteket a magyar kormány arról, hogy miként és meddig mentesültünk az amerikai szankciók alól.
Makro / Külgazdaság Egy picit fellélegezhet a kormány? Ezt látták a vállalatvezetők novemberben
Privátbankár.hu | 2025. december 1. 09:00
Sok mutató javult a novemberi Beszerzési Menedzser Indexben.
Makro / Külgazdaság Az export esett, az import nőtt – nem néz ki jól a magyar külkereskedelem mérlege
Privátbankár.hu | 2025. december 1. 08:31
Tavalyhoz képest 178 millió euróval romlott az egyenleg.
Makro / Külgazdaság Akiknek bejött a háború: 679 milliárd dollárt kerestek tavaly
Privátbankár.hu | 2025. december 1. 07:54
A száz legnagyobb hadiipari cégnek jó éve volt 2024-ben.
Makro / Külgazdaság Fontos döntést hoztak olajügyben
Privátbankár.hu | 2025. december 1. 07:23
Döntöttek a legnagyobb olajkitermelők: így alakítják a termelést 2026 első hónapjaiban.
Makro / Külgazdaság Van egy fontos hírünk a Penny, a Lidl és az Aldi vásárlóinak
Kollár Dóra | 2025. december 1. 05:43
Megérkezett a legfrissebb Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés, amely szerint folytatódott az árcsökkenés.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG