Botka László (MSZP) polgármester a helyszínen elmondta, a város az elektromos tömegközlekedés fejlesztését szolgáló nagyprojekt részeként összesen kilenc szerelvényt vásárol a lengyel gyártótól. A 26 milliárd forintos uniós támogatással folyó - csaknem 30 milliárdos összköltségű - beruházás nyomán megújul a szegedi trolibusz- és villamoshálózat, egy új trolibusz-, illetve egy villamosjárat is indul. A projekt végeztével a vidéki nagyvárosok közül Szeged rendelkezik majd a leghosszabb, legkorszerűbb és legteljesebb elektromos tömegközlekedési rendszerrel – hangsúlyozta a politikus.
A dél-alföldi város főterén szeptember 12-ig látható villamos színét és néhány a helyi pályához kapcsolódó műszaki paraméterét nem számítva olyan, mint a Szegednek tervezett járművek: alacsonypadlós, öt részből áll, három forgóvázzal, hat oldalajtóval és egy vezetőfülkével rendelkezik, 210 utas befogadására alkalmas, 42 ülőhellyel. A jármű a legkorszerűbb technológiával készült; légkondicionáló és utastájékoztató-rendszer is szolgálja az utasok kényelmét.
A villamos szállítására az önkormányzat a lengyel céget nemzetközi tenderen választotta ki – közölte Botka László, hozzátéve: a hasonló pályázatot kiíró hazai nagyvárosok közül egyedül a szegedi önkormányzaté lett eredményes.
A kilenc szerelvény vételára összesen 16 millió euró, mintegy 4,5 milliárd forint. Az önkormányzati tulajdonú Szegedi Közlekedési Társaság és a PESA szakemberei 2011 februárig egyeztetik az utolsó műszaki részleteket, s az első jármű várhatóan jövő szeptemberben érkezik meg a csongrádi megyeszékhelyre, a flotta többi tagját pedig a tervek szerint 2012-ben szállítják.
MTI