Brüsszelnek nem lesz baja
A Magyar Nemzet értesülései szerint az ellenőrök érdemi kritikát nem fogalmaztak meg, sőt a hazai rendszer megoldásait olyannyira innovatívnak tarják, hogy azokat az unió más tagországainak is fegyelmébe ajánlják - írja a lap a birtokába került, brüsszeli forrásból származó, nem hivatalos összefoglaló alapján.
A lap információja szerint még az idén életbe lép az a módosítás, miszerint egyes, jellemzően az ipari parkok közelében lévő útszakaszokat fizetés szempontjából rövidebb egységekre osztanák, így az útdíj a valós úthasználattal arányosabb lehet.
Hamarosan végre lehet utólag fizetni?
Szintén újdonság lesz a megváltott jegyek utólagos fizetése is, erre azért van szükség, mert a fuvarozásban a fizetési határidők jellemzően 30-60 naposak, így a szállítóknak komoly nehézséget okoz az esetenként több százezres költség megelőlegezése - írja a Magyar Nemzet.
Félmilliárdos bevétel naponta Németh Lászlóné november elején elmondta, hogy eddig 58 milliárd forint többletbevétele származott az e-útdíjból az államnak. Részletek >> |
Kibédi-Varga Lajos, az e-útdíj szakmai projektszóvivője nemrég a Világgazdaságnak azt mondta: dolgoznak az utólagos díjfizetés koncepciójának kialakításán, a technikai kérdések megoldását követően hamarosan erre is lesz mód, amennyiben az útdíjfizető megfelel az utólagos díjfizetőkkel szemben támasztott követelményeknek. A szóvivő szerint azonban nagyon körültekintőnek és alaposnak kell lenniük, hiszen ez a szolgáltatás pénzügyi kockázatot rejt magában. A kérdést kiemelten kezelik, és várhatóan november végén - december elején el tudják indítani ezt a fizetési lehetőséget . nyilatkozta a szóvivő.