MTI Fotó: Illyés Tibor |
A jövendő miniszter felügyeli majd azt a kommunikációs szuperhivatalt, amely 1500 állami intézmény és cég reklámköltéseit intézi. A kassza pedig tele van: a perselyben 25 milliárd forint ragadt - írja a Népszabadság.
Így fog kinézni Rogán minisztériuma. Részletek >>>> |
A lap megjegyzi: a 25 milliárd jelentőségét mi sem mutatja jobban, mint a Magyar Reklámszövetség 2014-re vonatkozó kimutatása: tavaly 189 milliárd forint volt a teljes reklámtorta. Bár az állam nem fordíthatja a teljes összeget hirdetésekre, ha csak húszmilliárdért vásárolnak reklámidőt és -helyet, akkor is az állam lesz a legnagyobb szereplő a piacon.
A Népszabadság hivatkozik a Kreatív számításai is, eszerint az állam 2010 és 2014 között hatvanmilliárd forintot költött kommunikációra, most egy év alatt lehetne felhasználni ennek az összegnek a 40 százalékát. A hivatal nem maga vásárolna reklámfelületet, hanem magánvállalkozásokra bízná, ehhez közbeszerzést kell kiírni.