A cseh autóipari szövetség közlése szerint a személyautók gyártása 10,2 százalékkal 1,218 millióra nőtt, ennek 92,8 százalékát külföldre, elsősorban Németországba és más európai országokba szállították. Autóbuszból 7,6 százalékkal többet, 5322-t gyártottak, a legyártott teherautók száma pedig 6,7 százalékkal 1347-re nőtt. Motorkerékpárokból 1624 készült, 56,9 százalékkal több, mint 2021-ben.
"Az autógyártás fokozatosan kigyógyul a koronavírus-járvány okozta válságból, s lassan az új kihívásokkal is képes szembenézni. Három évnyi csökkenés után ismét emelkedik a gyártás, annak ellenére is, hogy még rengeteg a probléma a beszállítóhálózatoknál, extrém módon nőttek az energiaárak és gyorsult az infláció" - idézi Martin Jahnt, a szövetség elnökét a közlemény.
A cseh autóiparban tavaly 140 252 ember dolgozott, 1,7 százalékkal kevesebb, mint 2021-ben. Az autóipari havi átlagbér átlépte az 50 ezer koronát (800 000 forint), ami 25 százalékkal több, mint az országos átlagbér.
Az autóipar termeli a csehországi bruttó hazai termék (GDP) majdnem tíz százalékát - mutat rá a közlemény. Az autógyártás és a hozzá kapcsolódó szakágazatok majdnem félmillió embernek biztosítanak munkát Csehországban.
(MTI)