A balesetek száma a 2000 és 2006 közötti időszakban emelkedett, azóta a tendencia csökkenő irányú. A közlekedési balesetek számánák 2010 első félévi csökkenésében szerepet játszott az üzemanyag-értékesítés jelentős visszaesésében is megmutatkozó közúti forgalomcsökkenés.
2010 első félévében több mint 7 ezer személysérüléses közúti közlekedési baleset történt, 68%-a lakott területen belül. A balesetek kimenetele a baleseti számnál kedvezőbben alakult. Az előző év azonos negyedéveihez viszonyítva a halálos balesetek száma a második negyedévben mutat nagyobb arányú csökkenést, 34%-ot, szemben az első negyedéves 12%-kal. Havi bontásban május hónapban volt a balesetek kimenetele a legkedvezőbb, az adatok csökkenése megközelítette a 40%-ot 2009 májusához képest.
A félév során több mint 9 ezren szenvedtek közúti balesetet. Közülük 319 személy vesztette életét, a súlyosan sérültek száma megközelítette a 2500 főt, a könnyen sérülteké meghaladta a 6600-at. A baleset során meghalt személyek több mint fele vétlen áldozat volt. A meghalt személygépkocsi-vezetők 53%-a, az elöl ülő utasok 36%-a, a hátul ülő utasok 81%-a nem használt biztonsági övet. A II. negyedévben áldozatul esett hátul ülő utasok mindössze 7%-a kötötte be magát.
A balesetek 63%-át személygépkocsik, 10%-át kerékpárosok, 9%-át tehergépkocsik okozták, a többi jármű részesedése alig érte el a 10%-ot. A gyalogosok és utasok 8%-os arányban voltak okozói a baleseteknek. A 2010. januártól hatályos KRESZ-módosítás a kerékpárosok közlekedését több ponton is megkönnyíti, ám ez a baleseti számokban nem mutatkozik meg. 2010 első félévében 11%-kal kevesebb kerékpáros által okozott baleset történt, miközben az összes balesetszám 14%-kal csökkent.
A balesetek 92%-a a járművezetők hibájából történt. A kategórián belül a legnagyobb arányt (28,8%) a sebesség nem megfelelő megválasztása képviseli, de az esetek száma 11%-kal alacsonyabb, mint egy éve. Az autópályákon bekövetkezett balesetek száma 2010 első felében 9%-kal volt alacsonyabb, mint egy évvel korábban. Az adatok autópályánként eltérő képet mutatnak: az 50 km-nél rövidebb autópályákat figyelmen kívül hagyva az M5-ön 27%-kal és az M6-on 14%-kal több, míg az M7-en 7%-kal, az M3-on 14%-kal, az M1-en 23%-kal kevesebb baleset történt, mint 2009 azonos időszakában.
A balesetek 12%-ában játszott szerepet az alkohol. 2010 első félévében az ittasan okozott balesetek száma az előző félévhez viszonyítva csökkent, a legnagyobb mértékben, több mint harmadával a motorkerékpárosok esetében. A kerékpárosoknál viszont a csökkenés mindössze 4%-os. Az ittasan okozott balesetek aránya a kerékpárosok (26%) és a segédmotoroskerékpár-vezetők által okozott balesetek (29%) között a legmagasabb.
Privátbankár