A nehéz tehergépkocsik hétvégi közlekedési rendjének újraszabályozásakor alapvető cél volt, hogy a csaknem másfél évtizeddel ezelőtti rendelkezést a mai viszonyokhoz lehessen igazítani. Az 1995-ben született rendelet 2002. évi módosítása óta jelentősen megváltozott a termelői és kereskedelmi ellátó rendszerek logisztikai háttere, magasabb környezetvédelmi osztályba tartozó járművek kerültek forgalomba, javult a tranzit utak műszaki állapota és a környező országok forgalomkorlátozásának gyakorlata.
Kihírdették, de még nem érvényes A rendelet július 29-én jelent meg a Magyar Közlönyben, a kihirdetést követő 5. napon lépett hatályba, a korlátozás időszakára vonatkozó szabályok azonban csak szeptember 1-jétől hatályosak. |
Az új szabályozás szigorúbb követelményeket határoz meg a kivételezettek köréről, csak az EURO-3 vagy annál magasabb környezetvédelmi kategóriába sorolt járművek mentesülhetnek és a kivételezettek közé kerülnek.
Bővül azoknak az útvonalaknak a köre is, amelyeket a nyári időszakban szombat délután és vasárnap este között csak a rendkívüli veszély elhárításával kapcsolatos szállításokat végzők használhatnak. Ilyen útvonal például az M7-es, a 2/A számú út, a 6-os út Dunaújváros és Budapest között, vagy a 37-es út Miskolc és Sátoraljaújhely között.
Az előzetes hatásvizsgálat megállapította, hogy a hatályba lépő változtatásoknak nincs számottevő környezeti hatásuk, a károsanyag-kibocsátás volumenét nem befolyásolja a korlátozás ténye, hiszen az intézkedés az elszállítandó áruvolument nem változtatja meg. Az intézkedés hatását a Közlekedéstudományi Intézet figyelemmel kíséri.
Heteken belül bővül az M0-ás
Egyre több minden hagyja el az országot
Saját kamiont kap a Szentkirályi
MTI