|
Megszépülnek a kocsik - de ki csinálja? Fotó: Wikimedia Commons/Rovibroni |
Semmi akadálya nincs annak, hogy az eredetileg július elsejei határidővel tervezett kölcsönszerződést megkösse a főpolgármester a közbeszerzésen nyertes bankokkal - derült ki a Magyar Közlöny legutóbbi számában közzétett kormányhatározatból.
A Magyar Nemzet emlékeztet: a főváros hitelnyújtási felhívására több érdeklődő is volt, azonban végül egy, az OTP Bank vezette öttagú konzorcium nyújtott be ajánlatot. Ennek tagja még az Erste Bank, a K&H Bank, az MKB Bank és a Unicredit Bank. Ezek a kormányhatározat szerint 15 éves futamidővel folyósíthatják a szerelvényfelújításhoz a 60 milliárdos hitelt, amelyet kamatokkal, költségekkel együtt több mint 75 milliárd forint értékben kell visszafizetni.
A kabinet elfogadta az ügylet összes adatát, így a visszafizetés ütemét is. E szerint Budapestnek idén már 42,6 milliót törlesztenie kell, jövőre a részlet ennek tízszeresénél is többel nő, és 487 millió lesz a város terhe, míg 2017-ben ez az összeg meghaladja majd az 1,6 milliárd forintot. A fennmaradó 73,1 milliárdos tartozás visszafizetése pedig 2018 és 2030 között esedékes, amelynek ütemezését várhatóan a megkötendő kölcsönszerződésben tisztázzák a felek.
Addig viszont el kell dőlnie a 3-as metró 37, egyenként 6 kocsiból álló szerelvényeinek korszerűsítésére és teljes felújítására kiírt és a BKV által lezárt közbeszerzési pályázat sorsának is. Mint ismert, itt az orosz ajánlatot jelölték meg győztesnek, ám az olcsóbb árat adó – és egyesek szerint mondvacsinált indokokkal kizárt – lett konzorcium megtámadta a döntést.