3p

Az Aeroexpress Regional viszont valójában egy három évtizedes múlttal rendelkező, évek óta Finnországban közszolgáltatást végző magyar légitársaság új brandje. 

A cég résztulajdonosa, Somogyi-Tóth Dániel azt is elmondta a VG-nek, hogy tárgyalnak az állammal arról, hogyan építhető fel európai példák alapján a magyar regionális repülés.

A következő két hónapban, október végéig biztosan járnak az Aeroexpress Regional légitársaság erdélyi járatai. Hogy utána mi következik, az nagyban függ a piaci és az állami visszajelzések alakulásától is, amelyek mentén formálódik majd, hogy a légitársaság továbbfejleszti-e hazai kapacitásait.

Az Aeroexpress Regional nyitott Magyarország felé. Fotó: Aeroexpress Regional
Az Aeroexpress Regional nyitott Magyarország felé. Fotó: Aeroexpress Regional

Az Aeroexpress Regional mögött az Aeroexpress Légiforgalmi Zrt. áll, amelynek alapító tulajdonosa a BASe Airlines Zrt. Utóbbi is teljes egészében magyar érdekeltség, még 1991-ben alapították. Központi bázisa a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, repülőgépei pedig az elmúlt 17 év alatt több mint 23 ezer órát töltöttek a levegőben és megközelítőleg 27 ezer leszállást hajtottak végre eseménymentesen. Az Ármai Zoltán fémjelezte társaság annak idején már a Malév regionális járatainak üzemeltetésében is részt vett‚ valamint olasz‚ horvát‚ dán és spanyol turisztikai és közszolgáltatási feladatokat is ellátott. 

A vállalkozás szeptembertől bevezető üzemet indít, ebben pedig az immár a Külgazdasági és Külügyminisztérium többségi vagyonkezelésében álló Debreceni Nemzetközi Repülőteret üzemeltető cégben szoros partnerre talált. 

A járatok hétfőn, szerdán és péntekenként repülnek a Budapest-Kolozsvár-Debrecen-Marosvásárhely-Debrecen-Kolozsvár-Budapest útvonalon, az értékesítés elstartolt. A jegyárak irányonként nagyjából 30 és 90 euró között mozognak.

Somogyi-Tóth Dániel hangsúlyozta, a tesztidőszak azt fogja bizonyítani, hogy képesek-e a BASe Airlines termékét, ami Finnországban minden nap három járatot jelenet, importálni Magyarországra. A BASe önállóan nem törekedett belevágni a magyarországi regionális közlekedés felélesztésére. Ahhoz, hogy brandet építsenek és járatok hirdessenek meg, társra volt szükségük.

Arról is beszélt, hogy eredetileg ungvári indulással is készültek, mivel Kárpátalja kritikusan rossz szárazföldi összeköttetéssel bírt. A háború azonban meghiúsította ezt. Arról viszont nem tettek le, hogy Ungvárt összekössék Budapesttel, Debrecennel, vagy akár Béccsel. 

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság EP-alelnök: „Magyarország elszalasztotta ezt az alkalmat”
Vámosi Ágoston | 2025. november 12. 19:55
Maratoni vitát tartott az Európai Parlament szerdán a következő hétéves pénzügyi költségvetésről. Az Európai Bizottság terve szerint a tagállamok szabadabb kezet kapnának, a Parlament azonban elfogadhatatlannak tartja, hogy csökkenjen az agrártámogatások mértéke. Abban mindenki egyetért, hogy a védelmi költségvetést a többszörösére kell emelni, a Bizottság azonban nagymértékben támaszkodna a magántőkére. Szerdán a magyar jogállamiság gyengülése, és annak következményei is szóba kerültek a Parlamentben.
Makro / Külgazdaság Nem repülőrajttal indul a választási év, de az egy helyben toporgásnak is vége
Imre Lőrinc | 2025. november 12. 19:16
Jövőre sem várható gazdasági szárnyalás, de úgy tűnik, hogy a magyar GDP elmozdulhat a nullával kezdődő növekedési tartományból. Az MBH Bank jövő évi előrejelzését a BÉT50 konferencia keretében ismerhettük meg.
Makro / Külgazdaság Zelenszkij mondott egy számot: Putyinnak ez fáj igazán?
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 16:37
Az ukrán elnök szerint óriási az orosz bevételveszteség.
Makro / Külgazdaság Élő adás az MNB volt elnökével – kövesse velünk!
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 15:15
Simor András fél 4-től a Klasszis Média YouTube-csatornáján válaszol a mi és olvasóink, nézőink kérdéseire.
Makro / Külgazdaság Egy fizetés már nem elég a megélhetésre? Baj van Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 13:21
Aggasztó horvát statisztika jelent meg.
Makro / Külgazdaság Varga Mihály alig győzte dicsérni a budapesti tőzsdét
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 11:22
Szerinte a magyar tőkepiac immár egy folyamatosan változó világgazdasági környezethez is képes volt hatékonyan alkalmazkodni.
Makro / Külgazdaság Kiderült, hogy drágább lesz-e a tankolás
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 10:49
A héten csütörtökön tovább emelkedik a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára.
Makro / Külgazdaság Mitől is véd Trump pajzsa? Ma délután Simor Andrással beszélgetünk a Klasszis Klub Live-ban
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 08:43
A volt jegybankelnök, közgazdász 15 óra 30-tól élőben válaszol a mi és olvasóink, nézőink kérdéseire. Hangoljon a Klasszis Média YouTube-csatornájára!
Makro / Külgazdaság Ezen is múlhat Putyin békeszándéka? Oroszország egyik legnagyobb partnere irányt vált
Imre Lőrinc | 2025. november 12. 05:58
Az elmúlt időszak egyik legfontosabb, a magyar közéleti, politikai diskurzust is meghatározó bejelentése Donald Trumphoz és az új, vezető orosz energiavállalatokat célzó amerikai szankciókhoz kapcsolódik. Úgy tűnik, hogy az Egyesült Államok gazdasági büntetőintézkedései, ha nem is kényszeríthetik térdre Oroszországot, de jelentős ütést vihetnek be az agresszornak, amely egyik legfontosabb vásárlóját, Indiát is kezdi elveszíteni.
Makro / Külgazdaság Komoly bajban a német gazdaság?
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 13:02
A feldolgozóiparban különösen sötéten látják a helyzetet.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG