A cég résztulajdonosa, Somogyi-Tóth Dániel azt is elmondta a VG-nek, hogy tárgyalnak az állammal arról, hogyan építhető fel európai példák alapján a magyar regionális repülés.
A következő két hónapban, október végéig biztosan járnak az Aeroexpress Regional légitársaság erdélyi járatai. Hogy utána mi következik, az nagyban függ a piaci és az állami visszajelzések alakulásától is, amelyek mentén formálódik majd, hogy a légitársaság továbbfejleszti-e hazai kapacitásait.
Az Aeroexpress Regional mögött az Aeroexpress Légiforgalmi Zrt. áll, amelynek alapító tulajdonosa a BASe Airlines Zrt. Utóbbi is teljes egészében magyar érdekeltség, még 1991-ben alapították. Központi bázisa a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, repülőgépei pedig az elmúlt 17 év alatt több mint 23 ezer órát töltöttek a levegőben és megközelítőleg 27 ezer leszállást hajtottak végre eseménymentesen. Az Ármai Zoltán fémjelezte társaság annak idején már a Malév regionális járatainak üzemeltetésében is részt vett‚ valamint olasz‚ horvát‚ dán és spanyol turisztikai és közszolgáltatási feladatokat is ellátott.
A vállalkozás szeptembertől bevezető üzemet indít, ebben pedig az immár a Külgazdasági és Külügyminisztérium többségi vagyonkezelésében álló Debreceni Nemzetközi Repülőteret üzemeltető cégben szoros partnerre talált.
A járatok hétfőn, szerdán és péntekenként repülnek a Budapest-Kolozsvár-Debrecen-Marosvásárhely-Debrecen-Kolozsvár-Budapest útvonalon, az értékesítés elstartolt. A jegyárak irányonként nagyjából 30 és 90 euró között mozognak.
Somogyi-Tóth Dániel hangsúlyozta, a tesztidőszak azt fogja bizonyítani, hogy képesek-e a BASe Airlines termékét, ami Finnországban minden nap három járatot jelenet, importálni Magyarországra. A BASe önállóan nem törekedett belevágni a magyarországi regionális közlekedés felélesztésére. Ahhoz, hogy brandet építsenek és járatok hirdessenek meg, társra volt szükségük.
Arról is beszélt, hogy eredetileg ungvári indulással is készültek, mivel Kárpátalja kritikusan rossz szárazföldi összeköttetéssel bírt. A háború azonban meghiúsította ezt. Arról viszont nem tettek le, hogy Ungvárt összekössék Budapesttel, Debrecennel, vagy akár Béccsel.