3p

Az Aeroexpress Regional viszont valójában egy három évtizedes múlttal rendelkező, évek óta Finnországban közszolgáltatást végző magyar légitársaság új brandje. 

A cég résztulajdonosa, Somogyi-Tóth Dániel azt is elmondta a VG-nek, hogy tárgyalnak az állammal arról, hogyan építhető fel európai példák alapján a magyar regionális repülés.

A következő két hónapban, október végéig biztosan járnak az Aeroexpress Regional légitársaság erdélyi járatai. Hogy utána mi következik, az nagyban függ a piaci és az állami visszajelzések alakulásától is, amelyek mentén formálódik majd, hogy a légitársaság továbbfejleszti-e hazai kapacitásait.

Az Aeroexpress Regional nyitott Magyarország felé. Fotó: Aeroexpress Regional
Az Aeroexpress Regional nyitott Magyarország felé. Fotó: Aeroexpress Regional

Az Aeroexpress Regional mögött az Aeroexpress Légiforgalmi Zrt. áll, amelynek alapító tulajdonosa a BASe Airlines Zrt. Utóbbi is teljes egészében magyar érdekeltség, még 1991-ben alapították. Központi bázisa a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, repülőgépei pedig az elmúlt 17 év alatt több mint 23 ezer órát töltöttek a levegőben és megközelítőleg 27 ezer leszállást hajtottak végre eseménymentesen. Az Ármai Zoltán fémjelezte társaság annak idején már a Malév regionális járatainak üzemeltetésében is részt vett‚ valamint olasz‚ horvát‚ dán és spanyol turisztikai és közszolgáltatási feladatokat is ellátott. 

A vállalkozás szeptembertől bevezető üzemet indít, ebben pedig az immár a Külgazdasági és Külügyminisztérium többségi vagyonkezelésében álló Debreceni Nemzetközi Repülőteret üzemeltető cégben szoros partnerre talált. 

A járatok hétfőn, szerdán és péntekenként repülnek a Budapest-Kolozsvár-Debrecen-Marosvásárhely-Debrecen-Kolozsvár-Budapest útvonalon, az értékesítés elstartolt. A jegyárak irányonként nagyjából 30 és 90 euró között mozognak.

Somogyi-Tóth Dániel hangsúlyozta, a tesztidőszak azt fogja bizonyítani, hogy képesek-e a BASe Airlines termékét, ami Finnországban minden nap három járatot jelenet, importálni Magyarországra. A BASe önállóan nem törekedett belevágni a magyarországi regionális közlekedés felélesztésére. Ahhoz, hogy brandet építsenek és járatok hirdessenek meg, társra volt szükségük.

Arról is beszélt, hogy eredetileg ungvári indulással is készültek, mivel Kárpátalja kritikusan rossz szárazföldi összeköttetéssel bírt. A háború azonban meghiúsította ezt. Arról viszont nem tettek le, hogy Ungvárt összekössék Budapesttel, Debrecennel, vagy akár Béccsel. 

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Ez se gyakori: azonos irányba mozgunk a románokkal
Privátbankár.hu | 2025. július 18. 11:38
Nemcsak a magyar építőipari termelés nőtt májusban, hanem keleti szomszédainké is.
Makro / Külgazdaság Porszem került a svájciak precíz gépezetébe
Privátbankár.hu | 2025. július 18. 11:11
Óraexportjuk 5,6 százalékkal csökkent júniusban.
Makro / Külgazdaság Kíváncsi, hogy olcsóbban vagy drágábban tankolhat hétvégén?
Privátbankár.hu | 2025. július 18. 10:56
Ha a nagykereskedőkön múlik, akkor ugyanannyiért, mint pénteken.
Makro / Külgazdaság Bod Péter Ákos: Kárfelmérés és kárbecslés Trump vámemeléseinek három hónapja után
Bod Péter Ákos | 2025. július 18. 05:44
Az amerikai elnök januári beiktatása után eltelt időben nem lett Ukrajnában béke, a palesztin ügy sem oldódott meg – de ezen nem csodálkozhatunk. Ám a nagy amerikai vámemelés sem a megígért módon zajlott le. Legfeljebb az első felvonást láttuk, és nem tudni, műsor-e a műsor. Kétrészes kamaradarab vagy öt felvonásos királydráma? Mintha még nem lenne megírva a szövegkönyv. Lapcsoportunk, a Klasszis Média állandó szerzője, a volt jegybankelnök, közgazdász, egyetemi tanár írása.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor megmagyarázta, miért dadogott Brüsszelben
Privátbankár.hu | 2025. július 17. 19:29
A miniszterelnök egy interjúban arról is beszélt, mikor lesz látható a repülőrajt.
Makro / Külgazdaság Micsoda hét: újabb árcsökkenés jön a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 17. 13:27
A héten már másodjára megy lejjebb az egyik üzemanyagfajta ára. 
Makro / Külgazdaság Minden oka megvan, hogy jókedve legyen a Morgan Stanley-nek
Privátbankár.hu | 2025. július 16. 18:03
A Morgan Stanley, az egyik legnagyobb amerikai bank a vártnál nagyobb második negyedéves nyereségről és bevételről számolt be szerdán.
Makro / Külgazdaság Ezt nem köszöni meg Marine Le Pen
Privátbankár.hu | 2025. július 16. 16:15
Az uniós törvényszék szerint vissza kell fizetni a Jean-Marine Le Pen által jogtalanul felvett pénzeket, hiába számolta el személyes kiadásokként.
Makro / Külgazdaság Ennyire szeretnének árat emelni a vállalatok – a GKI megmérte
Privátbankár.hu | 2025. július 16. 15:36
A vállalatok áremelési szándékai júniusra nyolchavi mélypontjukra estek. Ugyanakkor az áremelési törekvések – az építőipar kivételével – minden szektorban saját hosszú távú átlaguk közelében maradtak. Azaz a várakozások szerint az infláció rövid távon továbbra is tartja magát.
Makro / Külgazdaság Figyelmeztető: közel kétéves mélypontra zuhant a megélhetésünket jelző mutató
Privátbankár.hu | 2025. július 16. 08:30
Az infláció ismételt emelkedése is vastagon belejátszott abba, hogy a KSH szerda reggeli közlése szerint a májusi reálkeresetek az áprilisinál jóval alacsonyabbak lettek, 2023 novembere óta nem látott szintet értek el..
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG