1p
Az erdélyi közúti szállítók készek akár barikádokkal is megakadályozni a magyarországi személyautók és haszonjárművek áthaladását az erdélyi utakon - az Orangeways ellen tiltakoznak
Az erdélyi közúti szállítók készek akár barikádokkal is megakadályozni a magyarországi személyautók és haszonjárművek áthaladását az erdélyi utakon, ha október végéig nem érkezik számukra kielégítő válasz az Orangeways Zrt. romániai járataival kapcsolatban, és nem vonják vissza e cég engedélyeit - erősítette meg csütörtökön az MTI-nek Orbán László, az Erdélyi Közúti Szállítók Egyesületének (EKSZE) elnöke.

Orbán elmondta, hogy ezzel kapcsolatos korábbi levelükre nem kaptak kielégítő választ a magyar és román illetékes hivataloktól. Szerinte az Orangeways számára teljesen törvénytelen módon adtak ki engedélyt, hiszen e cég már azelőtt is súlyos kihágásokat követett el a nemzetközi személyszállításban, már tavaly novembertől ez év áprilisáig engedély nélkül menetrendszerinti járatokat működtetett Budapest és Kolozsvár között, csődbe sodorva az ottani cégeket. Orbán szerint a Román Közúti Hatóság (ARR) emiatt többször is bírságot szabott ki. Az érintett cégek, vállalkozások februárban kérték az engedélykiadások megtagadását, ami nem történt még meg.

Orbán szerint az Orangeways járatai továbbra is súlyosan sértik az uniós előírásokat, kompromittálják a meglévő járatokat, ráadásul a cég a legjobb nemzetközi vonalra telepedett rá, amely egészen Csíkszeredáig húzódik. Körülbelül száz szállítócég alakította ki évekig tartó nehéz munkával saját vállalkozását, erre odaérkezik buszaival egy "kalózcég", dömpingárakat alkalmaz, nem fizet állomásdíjat, nem terhelik más egyéb költségek sem.  

E cég járatai Budapesten egy városi közmegállóból indulnak, amely Orbán szerint a legcsekélyebb feltételeket sem biztosítja a nemzetközi forgalomban, Erdélyben pedig - fűzte hozzá -, hol egy megállást tiltó tábla alatt, hol egy útkereszteződésnél, hol pedig egy Mol-kútnál veszi fel vagy teszi le utasait.

Az Erdélyi Közúti Szállítók Egyesülete egyelőre nem kapott megnyugtató választ arra vonatkozóan, hogy az általa "kalózcégnek" nevezett Orangeways engedélyét valóban vissza fogják-e vonni. Az egyesület bíróságokhoz és az illetékes európai hatóságokhoz akar fordulni, és kész országos szinten határ- illetve útlezárásokat végrehajtani, meggátolva minden egyes Magyarországon bejegyzett jármű áthaladását mindét irányban.

Ha a törvényes 30 napon belül nem kapnak megfelelő választ, az erdélyi szállítók útakadályokat, "barikádokat" fognak építeni a főbb erdélyi útvonalakon, elsősorban a román-magyar határátkelőknél, a 60-as európai útvonalon (Nagyvárad-Kolozsvár-Marosvásárhely-Székelyudvarhely-Csíkszereda), nem fogják átengedni a magyarországi személygépkocsikat és haszonjárműveket.

Orbán leszögezte: a végsőkig készek elmenni, még akkor is, ha ezt a megmozdulást esetleg nem engedélyezik a román hatóságok - mondta az MTI-nek Orbán László.

Ha vezetni akar, inkább a mozdonyt válassza 
Magánkézben is működhet a tömegközlekedés?  
Csak kicsiben éri meg autózni?

MTI

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Trump már megkapta a karácsonyi ajándékát
Privátbankár.hu | 2025. december 24. 13:17
A vártnál jóval nagyobb mértékben bővült az Egyesült Államok gazdasága 2025. harmadik negyedévében.
Makro / Külgazdaság Megint szívhatják a fogukat a kamionosok
Privátbankár.hu | 2025. december 24. 12:58
Jelentősen szigorodnak a nehéz tehergépkocsik közlekedésére vonatkozó szabályok.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor: Magyarország egy „hanyatló unió” tagja
Privátbankár.hu | 2025. december 24. 11:27
Többek között ezt jelentette ki a kormányfő a Magyar Nemzetnek adott ünnepi interjújában.
Makro / Külgazdaság Óriási a baj, mindkét szuperhatalom kezdi bezárni a kapuit a németek előtt
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 16:00
Jelentősen visszaesett a német áruexport 2025-ben az Egyesült Államokba és Kínába, amit az európai értékesítés és a szolgáltatásexport ellensúlyozott – derül ki a kölni székhelyű Institut der deutschen Wirtschaft (IW) kedden publikált elemzéséből.
Makro / Külgazdaság Erre az adatra Trump szerint megérhette ilyen sokat várni
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 15:30
Az Egyesült Államok gazdasága a vártnál gyorsabban nőtt a harmadik negyedévben.
Makro / Külgazdaság Még be sem lépett, máris szárnyakat adott az euróövezet Bulgáriának
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 15:25
Javította Bulgária minősítési országplafonját a Moody's Ratings. A nemzetközi hitelminősítő a kedden Londonban bejelentett döntést Bulgária közelgő euróövezeti csatlakozásával indokolta.
Makro / Külgazdaság 140 ezer magyar már Ausztriában dolgozik, és lesz ez még több is
Kollár Dóra | 2025. december 23. 14:44
Októberhez képest minimálisan csökkent, de egy évvel ezelőtthöz képest enyhén nőtt a nyugati szomszédunkban dolgozó honfitársaink száma a legfrissebb ausztriai munkavállalási adatok szerint. A téli szezon pedig még csak most kezdődik igazán.  
Makro / Külgazdaság Sajnos egyelőre nem lesz olcsóbb a tankolás
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 11:25
Maradnak az eddigi árak.
Makro / Külgazdaság Elpárolgott a jegybanki Pallas Athéné Alapítvány vagyona
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 08:23
9 millió volt a jegybanki alapítvány kasszájában.
Makro / Külgazdaság 2025 a vámok éve volt: Trump miatt új gazdasági fogalmakkal kell ismerkednünk – Klasszis Podcast
Imre Lőrinc – Izsó Márton | 2025. december 23. 05:46
Az idei év egyik legmeghatározóbb globális gazdasági kihívását a Donald Trump által elindított és kiszélesített kereskedelmi háború jelentette. Az amerikai elnök áprilisban mindenkire ráijesztett az első vámtételek meghatározásával, de a kétoldalú tárgyalások elindulásával lecsillapodtak a kedélyek. A globális kereskedelem azonban már nem lesz ugyanolyan, mint Trump előtt volt. A Klasszis Podcast vendége Pásztor Szabolcs, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány kutatási igazgatója.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG