1p

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az M0-ás autóút keleti szektora és az északi híd szeptemberi átadása után még nem tiltják ki a teherforgalmat Budapestről. A teherforgalmi stratégia 2009. január 1-jétől léphet életbe, további korlátozásokra ekkortól várhatók
Az M0-ás autóút keleti szektora és az északi híd szeptemberi átadása után még nem tiltják ki a teherforgalmat Budapestről - közölte a főpolgármester-helyettesi sajtóiroda. A teherforgalmi stratégia a tervek szerint 2009. január 1-jétől lép életbe, további korlátozásokra ekkortól várhatók

Az M0 keleti szektorát - a 4-es számú főút és az M3 autópálya között - szeptember 16-án helyezik forgalomba, az M0 északi hídját pedig várhatóan szeptember 30-án. Hagyó Miklós városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes sajtóirodája azt közölte: idén áprilisban a fővárosi önkormányzati tulajdonú Parking Kft. megrendelése alapján a Főmterv Zrt. elkészítette a teherforgalmi stratégiát, ami a tervek szerint az egyeztetések befejezését követően, 2009. január 1-jétől lép életbe.
   
További korlátozásokra ekkortól lehet számítani - írta a sajtóiroda. Hozzátették: a fővárosi kerületek, valamint az érintett érdekvédelmi és civil szervezetek stratégiával kapcsolatos javaslatait a Parking Kft. augusztus 31-ig összesítette. Az összesített módosítási javaslatokat várhatóan szeptember 16-án tárgyalja a Főpolgármesteri Kabinet - jelezték.

Szeptember 30.: kipróbálhatja a Megyeri hídat
   
Demszky Gábor főpolgármester még június 25-én sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy az év végén egységes, konszenzusos és a város érdekét hangsúlyozó teherforgalmi stratégia elfogadására tesznek javaslatot. A főpolgármester akkor azt mondta: Budapest nem lehet többé átjáróház, amelyet korlátlanul használhatnak a kamionok, miközben a főváros évente milliárdokat költ az elhasználódott utak felújítására. Utalt arra, hogy a 84 ezer budapesti mellett naponta 120 ezer tehergépjármű érkezik a fővárosba, és Demszky Gábor bejelentette: a következő években, 2018-ig több lépcsőben, a kerületekkel egyetértésben tovább szűkítenék a teherautók által használt célforgalmi utak körét is.

A Megyeri híd felvirágoztatja a környéket
   
Hagyó Miklós városüzemeltetési főpolgármester-helyettes ugyanazon a sajtótájékoztatón azt mondta, az M0-ás keleti szektorának és a Megyeri hídnak az átadása után, jövő év januárjától tovább szigorítanák a tehergépjárművek budapesti közlekedését, például a Hungária körútra és a teljes pesti úthálózatra, a tranzitutak kivételével, csak díjfizetéssel hajthatnak majd be a tehergépjárművek. A főpolgármester-helyettes akkor azt is elmondta, hogy 2009 januárjától ingyenes tranzitúttal biztosítják azt, hogy az új Megyeri hídról a Szentendrei úton és a Flórián téren át a teherautók eljuthassanak a 10-es útra.

Előreláthatólag októberben szavaz első olvasatban az Európai Parlament plenáris ülése a közlekedési bizottságban elfogadott javaslatról, amelynek értelmében az unió egész területén egységesen behajthatóvá tennék a közlekedési bírságot
Részletek>>
A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság egyébként az előzetes számítások alapján arra számít, hogy a körgyűrű új szakaszain intenzív lesz a forgalom az M0-ás autóút keleti szektorának átadása után - mondta Török Csaba alezredes, a PMRFK közlekedésrendészeti osztályának vezetője

Az osztályvezető elmondta: az M0-ás körgyűrű leginkább problémás szakasza a déli, ami az M0-ás autóutat és az M5-ös autópályát köti össze. Itt ugyanis csak kétszer két sáv áll az autósok rendelkezésére, nincs leállósáv, vagyis egy baleset miatt képes akár több órára is bedugulni az autóút.
   
A két új - Vecséstől az M3-as autópályáig, illetve az M3-as autópályától a 11-es útig húzódó - szakasz azonban nagyon jó vonalvezetésű, széles pályatestű gyorsforgalmi út lesz, leállósávval, ezért várhatóan nem lesz rajta sok baleset - tette hozzá.

Megyeri híd: csak azért se!
Ínyencségek a Megyeri hídról
M0-ás, keleti szektor: szeptember 16. lesz a megváltás napja
Hétfőtől itt a Kamionstop 2.0
Az MO-áson is mérni fognak

MTI

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Vučić: Pánikra semmi ok, január végéig van üzemanyag-tartaléka Szerbiának
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 17:46
Nem kapta meg a pancsovai olajfinomító működéséhez szükséges engedélyt Szerbia, ezért az ország kénytelen az üzemanyag-tartalékaira hagyatkozni. A szerb elnök szerint várni kell majd a benzinkutakon, de ellátási hiány nem várható. A Kormányinfón a Privátbankár megkérdezte Gulyás Gergelyt, egyeztetett-e a kormány a Mollal a NIS esetleges felvásárlásáról.
Makro / Külgazdaság Szijjártó Péter perrel fenyegetőzik, hogy továbbra is érkezhessen orosz gáz Magyarországra
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 15:11
Az Európai Tanács és a parlament is áldását adta arra, hogy a jövő év végétől ne lehessen orosz cseppfolyós gázt vásárolni az uniós tagállamoknak. A vezetékes gázt 2027 őszétől vezetnék ki, ez azonban nem tetszik a magyar külügyminiszternek, aki hangot is adott az elégedetlenségének.
Makro / Külgazdaság Versenyt fut Brüsszel az idővel, hogy bevihessen egy gyomrost Orbán Viktornak és Vlagyimir Putyinnak
Litván Dániel | 2025. december 3. 14:39
Alig két hete maradt Ursula von der Leyennek, hogy keresztülverjen a tagállamokon egy működő tervet Ukrajna további támogatására. De a részletek még zavarosak, és nem csak Orbán Viktort kellene beállítani a sorba.
Makro / Külgazdaság Megnyitott, és oroszul üdvözölte vásárlóit a budapesti Basket Plusz
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 14:03
Több száz boltból álló hálózatot alakítani az orosz Svetofor-csoport, amely szerdán megnyitotta első magyarországi üzletét Budapesten. A Basket Plusznál három hete járt a Privátbankár, akkor még csak a raklapokat és a kasszasorokat láttuk. 
Makro / Külgazdaság Lemondott a fordító- és tolmácsegyesület elnöke a moszkvai fordításbotrány után – frissítve
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 13:43
Az egyesület tagja volt az az orosz-magyar tolmács is, aki Orbán Viktor mellett ült a miniszterelnök moszkvai látogatása során, és Vlagyimir Putyin szavait fordította. Az egyesület elnöksége reagálni akart volna az esetre.
Makro / Külgazdaság Kemény lépésre készül az EU: megvan, mikor kell elbúcsúzni az orosz gáztól
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 11:35
Így ütemeznék a leválást.
Makro / Külgazdaság Elképesztő robbanást hozott az Otthon Start
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 10:07
Sosem látott folyamat zajlott a hitelpiacon.
Makro / Külgazdaság Óriási pofont kaphat a kormány: megint elbukunk egy kalapnyi uniós pénzt?
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 08:47
December 31-én jöhet a forrásvesztés.
Makro / Külgazdaság Már készülnek az Orbán-kormány megkerülésére Brüsszelben?
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 08:26
Erre utalnak a jelek.
Makro / Külgazdaság Putyin az utolsó rubelt is a háborúra költi?
Király Béla | 2025. december 3. 05:42
Donald Trump különmegbízottja Vlagyimir Putyin érdekei mentén próbálja lezárni az ukrajnai háborút, amely immár Oroszország számára is egyre nehezebben elviselhető terhet jelent. Az amerikai szankciók ugyanis húsbavágónak tűnnek, hiszen Moszkva bevételei zuhannak, miközben a tartalékokat is folyamatosan égetik. Igaz, a szakértők úgy látják, a háborús agresszor Oroszország az utolsó erőforrásait is arra fordítja, hogy győztesként kerüljön ki az értelmetlen háborúból.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG