1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az M0-ás autóút keleti szektora és az északi híd szeptemberi átadása után még nem tiltják ki a teherforgalmat Budapestről. A teherforgalmi stratégia 2009. január 1-jétől léphet életbe, további korlátozásokra ekkortól várhatók
Az M0-ás autóút keleti szektora és az északi híd szeptemberi átadása után még nem tiltják ki a teherforgalmat Budapestről - közölte a főpolgármester-helyettesi sajtóiroda. A teherforgalmi stratégia a tervek szerint 2009. január 1-jétől lép életbe, további korlátozásokra ekkortól várhatók

Az M0 keleti szektorát - a 4-es számú főút és az M3 autópálya között - szeptember 16-án helyezik forgalomba, az M0 északi hídját pedig várhatóan szeptember 30-án. Hagyó Miklós városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes sajtóirodája azt közölte: idén áprilisban a fővárosi önkormányzati tulajdonú Parking Kft. megrendelése alapján a Főmterv Zrt. elkészítette a teherforgalmi stratégiát, ami a tervek szerint az egyeztetések befejezését követően, 2009. január 1-jétől lép életbe.
   
További korlátozásokra ekkortól lehet számítani - írta a sajtóiroda. Hozzátették: a fővárosi kerületek, valamint az érintett érdekvédelmi és civil szervezetek stratégiával kapcsolatos javaslatait a Parking Kft. augusztus 31-ig összesítette. Az összesített módosítási javaslatokat várhatóan szeptember 16-án tárgyalja a Főpolgármesteri Kabinet - jelezték.

Szeptember 30.: kipróbálhatja a Megyeri hídat
   
Demszky Gábor főpolgármester még június 25-én sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy az év végén egységes, konszenzusos és a város érdekét hangsúlyozó teherforgalmi stratégia elfogadására tesznek javaslatot. A főpolgármester akkor azt mondta: Budapest nem lehet többé átjáróház, amelyet korlátlanul használhatnak a kamionok, miközben a főváros évente milliárdokat költ az elhasználódott utak felújítására. Utalt arra, hogy a 84 ezer budapesti mellett naponta 120 ezer tehergépjármű érkezik a fővárosba, és Demszky Gábor bejelentette: a következő években, 2018-ig több lépcsőben, a kerületekkel egyetértésben tovább szűkítenék a teherautók által használt célforgalmi utak körét is.

A Megyeri híd felvirágoztatja a környéket
   
Hagyó Miklós városüzemeltetési főpolgármester-helyettes ugyanazon a sajtótájékoztatón azt mondta, az M0-ás keleti szektorának és a Megyeri hídnak az átadása után, jövő év januárjától tovább szigorítanák a tehergépjárművek budapesti közlekedését, például a Hungária körútra és a teljes pesti úthálózatra, a tranzitutak kivételével, csak díjfizetéssel hajthatnak majd be a tehergépjárművek. A főpolgármester-helyettes akkor azt is elmondta, hogy 2009 januárjától ingyenes tranzitúttal biztosítják azt, hogy az új Megyeri hídról a Szentendrei úton és a Flórián téren át a teherautók eljuthassanak a 10-es útra.

Előreláthatólag októberben szavaz első olvasatban az Európai Parlament plenáris ülése a közlekedési bizottságban elfogadott javaslatról, amelynek értelmében az unió egész területén egységesen behajthatóvá tennék a közlekedési bírságot
Részletek>>
A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság egyébként az előzetes számítások alapján arra számít, hogy a körgyűrű új szakaszain intenzív lesz a forgalom az M0-ás autóút keleti szektorának átadása után - mondta Török Csaba alezredes, a PMRFK közlekedésrendészeti osztályának vezetője

Az osztályvezető elmondta: az M0-ás körgyűrű leginkább problémás szakasza a déli, ami az M0-ás autóutat és az M5-ös autópályát köti össze. Itt ugyanis csak kétszer két sáv áll az autósok rendelkezésére, nincs leállósáv, vagyis egy baleset miatt képes akár több órára is bedugulni az autóút.
   
A két új - Vecséstől az M3-as autópályáig, illetve az M3-as autópályától a 11-es útig húzódó - szakasz azonban nagyon jó vonalvezetésű, széles pályatestű gyorsforgalmi út lesz, leállósávval, ezért várhatóan nem lesz rajta sok baleset - tette hozzá.

Megyeri híd: csak azért se!
Ínyencségek a Megyeri hídról
M0-ás, keleti szektor: szeptember 16. lesz a megváltás napja
Hétfőtől itt a Kamionstop 2.0
Az MO-áson is mérni fognak

MTI

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Varga Mihály az euró bevezetéséről is beszélt
Herman Bernadett | 2025. október 21. 17:41
Az alapkamat maradt, egyhangú döntést hozott a monetáris tanács. A nemzetközi helyzet bizonytalan, a magyar gazdaságban is vannak problémák, de a forint legalább erős. Euró pedig egyhamar nem lesz. 
Makro / Külgazdaság Döntött az MNB: óvatos és megfontolt maradt
Herman Bernadett | 2025. október 21. 14:00
Októberben is maradt a 6,5 százalékos alapkamat. A jegybank monetáris tanácsa ismét óvatos maradt, tavaly szeptember óta nem nyúlt az irányadó rátához. 
Makro / Külgazdaság Svédország szorítaná sarokba az Orbán-kormányt – egyetlen euró sem jöhetne Brüsszelből
Litván Dániel | 2025. október 21. 11:17
Bezárná az uniós forrásokhoz vezető kiskapukat a svéd kormány tervezete. Eközben egyre nő a nyomás Ursula von der Leyenen a kémbotrányba keveredett Várhelyi Olivér miatt is.
Makro / Külgazdaság Ekkora a baj? A Mol hozzányúlhat a stratégiai olajkészletekhez
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 10:22
Hónapokra kieshet ugyanis a százhalombattai finomító kapacitásának 40 százaléka. Eközben Orbán Viktor elrendelte a százhalombattai tűzeset kivizsgálását.
Makro / Külgazdaság Huncutkodnak a hazai benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 09:56
A gázolaj átlagárát kevésbé vitték le, mint amennyivel a Mol adja olcsóbban nekik.
Makro / Külgazdaság Mindenki Varga Mihály mai beszédére vár
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 07:15
Bár az nem lehet kérdés, hogy a Magyar Nemzeti Bank monetáris tanácsa nem nyúl a 6,5 százalékos jegybanki alapkamathoz, érdekes lesz, reagál-e az elnök e fórumon is a kormány felől érkező kamatcsökkentési nyomásra.
Makro / Külgazdaság Nincs megállás, megint hozzányúlna a kormány az Otthon Start feltételeihez
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 06:35
Kiemelt beruházássá minősítenének bizonyos építési beruházásokat, a kiemelt beruházással összefüggő közigazgatási hatósági ügyeket meg kiemelt jelentőségű üggyé.
Makro / Külgazdaság Nagyon begurult Szijjártó Péter – minden eszközt be fog vetni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 17:29
Nem fogadta jól a magyar miniszter az Európai Tanács döntését. De még nincs vége a játszmának?
Makro / Külgazdaság Hová fajulhat a Matolcsy-féle MNB-botrány? Ezt is kérdezzük Oszkó Pétertől a Klasszis Klub Live-ban
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 16:38
A volt pénzügyminiszter, üzletember, kockázatitőke-befektető, az Oxo Holdings alapító-vezérigazgatója október 27-én, hétfőn délután 15 óra 30 perckor lesz a vendége a Klasszis Média egyórás élő adásának. Amelyben szokás szerint nemcsak mi kérdezünk, hanem ezt olvasóink is megtehetik, akár előzetesen, akár a Klasszis Média YouTube-csatornáján, illetve az Mfor és a Privátbankár Facebook-oldalán közvetített adás során.
Makro / Külgazdaság Lecsap az uniós bunkósbot az orosz gázexportra – a magyar kormány nem lesz boldog
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 15:31
Elfogadta az Európai Tanács az Európai Parlament szigorított javaslatát, 2026 végétől tiltott lesz az orosz gáz importja.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG