Szerintük például nem szabadna engedni, hogy volt országgyűlési képviselő vagy önkormányzati vezető irányíthassa az ÁSZ-t. Hangsúlyozta az eljáró számvevők függetlenségének biztosítását is is. Aggályosnak nevezte a túlellenőrzés veszélyét; erre példaként említette, hogy az egyszázalékos adófelajánlások kapcsán a kisméretű civil szervezetek teljes gazdálkodását ellenőrzés alá vonhatják.
Schiffer András arra is kitért, hogy az LMP az antikorrupciós politika középpontjába helyezné az ÁSZ-t és tágítaná azoknak a törvényeknek a körét, amelyeket a parlament kizárólag az Állami Számvevőszék jelentése mellett tárgyalhat. Elképzeléseik szerint a közbeszerzési, a koncessziós és a kiemelt beruházásokról szóló törvények módosításáról például csak az ÁSZ korrupciós kockázatelemzésének ismeretében szabadna dönteni.
Az LMP keményítene abban is, hogy az ÁSZ intézkedéseit követően előírná az utóellenőrzést és a "különösen nagy port felvert ügyekben" ötven képviselő számvevőszéki vizsgálatot kezdeményezhetne. A frakcióvezető közölte, hogy a nyilvánossági szabályokra is hangsúlyt fektetnének, vagyis ha például egy önkormányzattal szemben ÁSZ-vizsgálat folyik, annak eredményét nyilvánosságra kellene hozni.
MTI