Már az első lépésben is kerül be új funkció a mobilbankba, de a teljességgel megújuló informatikai háttér megteremti annak a technológiai feltételeit, hogy a jövőben számos eddig nem ismert, összetett funkció váljon elérhetővé az ügyfelek számára. „A K&H újabb nagy lépést tett az úgynevezett »életmód mobilapplikáció« felé, ami messze több, mint egy hagyományos mobilbank” – jelentette ki Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. A K&H azon ügyfeleinek, akik jelenleg is aktívan használják a mobilbankot, nem szükséges ismét letölteni, az applikáció a közeljövőben automatikusan frissül.
A K&H jelenleg futó mobilapplikációja az app store-okban a legjobbra értékelt mobilbank Magyarországon. A magas elégedettség annak is betudható, hogy a mobilbank 2013-as bevezetése óta az elérhető funkciók száma fokozatosan hatvanra emelkedett. „Előbb a bank költözött be a mobilokba, aztán a bankár is” – utalt Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője Kate-re, a személyes digitális asszisztensre. A folyamatosan okosodó Kate-tel eddig 200 ezer ügyfél ismerkedett meg. Kérdéseikre szabatos magyarsággal igyekszik válaszolni a személyes digitális asszisztens, egyben pedig rávezeti az ügyfelet a megfelelő megoldást nyújtó funkcióra. Erre nagy szükség is van, mert az applikáció már rendkívüli összetett. „A mobilbank akkor jó, ha letisztult, modern a felhasználói felülete, amelyet könnyű áttekinteni, és mindössze néhány klikkeléssel meg lehet csinálni a kért tranzakciót. És persze az új mobilbankban is ott van Kate, hogy segítsen, amikor csak kérik.” – mondta Vadócz Zsolt, a K&H digitalizációs vezetője.
természetessé vált a mobilbankolás, akár egy insta-poszt
Az eddig használt mobilbank a felhasználók mindennapjainak részévé vált. A mobilbanki applikáció olyannyira sikeres, hogy 2020 óta felhasználóinak száma megduplázódott, immár 560 ezer K&H-s ügyfél használja napi szinten. A népszerűséget nyilván az is fokozza, hogy a magyar piacon először érhető el olyan mobilbanki applikáció, amelyben számos biztosítás is köthető, továbbá a hozzájuk tartozó dokumentáció, kárbejelentés és -utánkövetés is elérhető. Ugyancsak unikum, hogy mind az öt globális pénzügyi szolgáltató elektronikus pénztárcájába lehet digitalizálni a K&H bankkártyáit. Ezzel élnek is a felhasználók, hiszen a bankkártya-tranzakciók 23 százaléka már digitalizált kártyával – jelentős részük okosórával – történik. Havonta másfél millió átutalást kezdeményeznek az ügyfelek, és ehhez elegendő számukra átlagosan másfél perc. Egy személyi kölcsön igénylése, vagy egy élet- vagy utasbiztosítás megkötése sem igényel többet néhány percnél.
díjazzák az ügyfelek és a szakma
A K&H innovációs aktivitását nem csupán az ügyfelek díjazzák, de a nemzetközi szaksajtó is. Június végén a Global Banking and Finance Review című neves brit szaklap „Magyarország Legjobb Digitális Bankja 2023” díjjal ismerte el a bank digitalizáció terén elért eredményeit.
Az ügyfelek és a szakma kedvező megítélése és az applikáció gyakori használata ellenére a mobilbank 2023-ra kinőtte korábbi kereteit. „Az innováció nem áll meg: a folyamatosan fejlődő fogyasztói igényeknek elébe kell mennünk” – mondta Németh Balázs. A K&H belga anyabankja, a KBC többszörösen díjazott mobilbankjának tapasztalatait felhasználva a K&H csapata 2023 nyarára megalkotta az újgenerációs mobilbankot, amely július közepétől indul hódító útjára. Azoknak, akik már aktívan használják a K&H mobilbankot, nem kell semmit tenniük, az applikáció automatikusan frissülni fog és minden korábban elmentett adat – így például a tranzakciótörténet vagy a partnerek is – változatlanul elérhető marad. „Azoknak, akik még nem használták a mobilapplikációt, már csak azért is érdemes letölteniük, mert egy világszínvonalú termékkel találkozhatnak” – tette hozzá Vadócz Zsolt.
mobilapp újratöltve
Már első körben is megváltozik a dizájn: egy intuitív, modern és letisztult felülettel találkozhatnak az ügyfelek, amely teljesen új ügyfélélményt nyújt. Emellett beépül már most néhány új funkció a mobilbankba. A júliusi „mobilapp újratöltve”-akció legizgalmasabb része azonban a szemnek láthatatlan: a mobilbankot működtető informatikai rendszer alapjaiban újul meg. Ez az új informatikai architektúra teszi ugyanis lehetővé, hogy a jövőben folyamatosan újabb és újabb összetett szolgáltatások kerüljenek a mobilbankba. „Mire a végére érünk – ha lehet egyáltalán ilyet mondani a digitális világban –, addigra a K&H mobilapplikáció már nem is a hagyományos értelemben vett mobilbank lesz, hanem azon messze túl mutat majd” – magyarázta Németh Balázs, aki hozzátette: „most teremtjük meg azokat a háttérfeltételeket, amelyek lehetővé teszik, hogy az ügyfelek belátható időn belül egy úgynevezett szuperapplikációt hordjanak a zsebükben – vagy még inkább, okosóra formájában – a csuklójukon. A szuperapp-ok magukban gyűjtenek számos eltérő szolgáltatást, amely ma még csak külön-külön applikációkban érhető el. Ez nem sci-fi, ez maga a jövő”.