MTI/EPA/AAP/Joe Castro |
Oliver Krischer, a Zöldek helyettes frakcióvezetője és közlekedési szakértője indítványozta: hozzanak törvényt, amelynek alapján a települések felléphetnek a nagy méretű autók városi forgalma ellen, írta a Die Welt.
A szakma becslései szerint ebben az évben először haladja meg az egy milliót az újonnan forgalomba helyezett városi terepjárók, a SUV-ok száma, ezzel piaci részesedésük eléri az egy harmadot. „Ezeknek az autóknak egyre nagyobb parkolóhelyekre van szükségük a városokban, ahol viszont egyre kevesebb a felhasználható felület.
A SUV-ok veszélyeztetik a gyalogosokat és a kerékpárosokat. Ezért sürgetően vitára van szükség arról, mekkorák lehetnek a városainkban közlekedő személyautók, mondta a zöld politikus. Az említett balesetben egy SUV felhajtott a járdára, kidöntött egy villanyoszlopot és négy embert, köztük egy három éves gyereket ölt meg.
A német környezetvédelmi szervezet vezetője gyors intézkedéseket követelt a Tagesspiegelben a SUV-ok visszaszorítására: igen magas behajtási díjat, illetve parkolási tilalmat, vagy ugyancsak magas parkolási díjakat a városokban. A rendszabályok annál indokoltabbak, mivel ezek a nagy, erős motorokkal felszerelt kocsik különösen környezet-szennyezők.